|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mlj
Dołączył: 27 Mar 2017
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Nie 20:41, 02 Gru 2018 Temat postu: sx-f(exc)450 (czyli jak poprawić fabrykę i z sx zrobić exc) |
|
|
Jak w temacie, z uwagi na wyjątkową atrakcyjność cenową SX-F w porównaniu do exc zastawiam się jak zmienić jedno w drugie ( lub jak najbardziej przystosować sx-f do jazdy enduro). Temat wykroczył już poza teorię (konkretnie MY2014), więc porady w stylu "kup exc" są nie na czasie
To co wiem że warto zdobić i pewnie niebawem przez zimę się wydarzy:
1) setting zawiechy - jest dwukomorówka, wiec super. Zaworowanie i tak trzeba by zrobić przy exc jak się waży 115+ i chce się mieć dobry zawias, wiec temat neutralny
2) skrzynia powinna pasować z exc 4t (na pewno z 450), choć w sx głownie brakuje normalnej, wolnej jedynki. Do sprawdzenia w boju w lesie i ewentualnej modyfikacji
3) tył na 18 cali, choć z 19 można na razie żyć... fakt, brakuje dobrych opon do enduro na 19 cali...
Teraz czego nie wiem:
A) czy można zmienić mapy w kompie tak by sx nie był tak cholernie ostry? Czy wymaga to zmiany wałków?
B) co z zaworami? Czy do spokojniejszej jazdy enduro (nie po torze) można zastosować zawory z exc (2 tytan, 2 stal)? Czy zmieniać też sprzężny zaworowe?
C) i w końcu tłok... brać przy wymianie od SX, czy dopasować z EXC? Czy może są takie same? Jaki to może mieć wpływ na charakterystykę?
Więcej grzechów nie pamiętam. Chętnie poznam opinie fachowców... I swoją drogą też postaram się w temacie informować o wszystkich modyfikacjach i ich rezultatach jak się zadzieją ( tak ku potomności).
Z góry dzięki za konstruktywne podejście i rady
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mlj dnia Nie 20:42, 02 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 21:03, 02 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Hej
przerabiałem ten temat, miałem SX-F 2011 (silnik RF4 bez 'endurowego' odpowiednika)
tutaj jest temat na forum:
http://www.ktmracing.fora.pl/zdjecia-i-filmy-z-naszymi-ktm,7/ktm-450-xcf-my11-2015-project,12752.html
cenowo wyszło sporo bo klamoty ściągałem ze stanów (w EU niedostępne, przynajmniej wtedy jak to rzeźbiłem - styczeń 2015)
ogólnie wyszło nieźle, trochę zabawy było z przełożeniami bo trybów nie mogłem zmienić wiec została zabawa z zębatkami , ostatecznie wyszło 14x51 jako najbardziej przyjazny i uniwersalny zestaw na nasze tereny, no i silnik mimo że na soft to i tak niezły wariat ale w połączeniu z cięższym kołem było to już bardziej do ogarnięcia.
jednak z perspektywy czasu i po przesiadce na prawdziwe excf uważam że szkoda rzeźbić SXFa, chyba że latasz tylko jakieś żwirownie i tory bez hard enduro, lasów, podjazdów, technicznych tematów, do tego dochodzą jeszcze tematy z rejestracją i ubezpieczeniem.
ale chętnie pomogę jeśli będziesz tworzył swojego XC-Fa
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 21:29, 02 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
tak mozna zmienic mape - tylko trzeba to zrobic troche testowo i zobaczyc co wyjdzie, SX ma lżejsze magneto, ostrzejsze wałki - róznie moze byc po zmianie mapy, ale moze warto spróbować
zawory tak i tak beda ok, chociaz tu warto by sprawdzić czy głowice są takie same czy inne - byc moze głowica moze miec innuy materiał gniazd i wtedy warto stosowac to co było oryginalnie jak zalezy na zywotnosci
tłok tu pewnie bezproblemowo mozna wrzucic od EXC, jak widze po fotkach to jest nizszy, powinien troche zejść z agresywnosci
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pczester
Dołączył: 30 Sie 2017
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: Nie 21:43, 02 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Ja przyłączę się do tematu ponieważ też sporo zrobiłem przy swoim sxf 350 15r. A mianowicie:
- sprzęgła (ponieważ to ori to dramat do lasu, twarde i działa 0-1), najpierw na DDS z 350 excf nastepnie reksluse.
- wentylator, zamiennik bo ori nie wchodzi między zbiornik paliwa A chłodnice, do tego czujnik na przewodzie.
- zawieszenie przód i tył kompletny seting
- tubliss w koło 19 i opony cross dają radę (docelowo wpadł drugi komplet kół 18/21)
- lampa przód (dla oka na ulicy)
- skrzynia od excf 350
- teraz będzie zmiana tłoka ale wpadnie raczej taki jak fabryka wkłada, oraz wrzucę zrobiony własnoręcznie zestaw do doważenia koła zamachowego.
- przełożenie 13-48
- osłona kiwaczki
- stopka boczna
- osłony chłodnic
- dołożona kontrolka rezerwy (mam czarny zbiornik 7l)
Na tą chwilę jeździ mi się bardzo dobrze (140 godzin), budżetu nie liczyłem, a charakterystyka, to że mam diabła między nogami podoba mi się i nauczyłem się dozować ilość gazu.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Pczester dnia Nie 21:47, 02 Gru 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mlj
Dołączył: 27 Mar 2017
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Pon 23:20, 03 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odzew. To jeden z czterech moto w bandzie, wiec zaryzykowaliśmy! Pozostałe to exc więc będzie porównanie. Pewnie zaraz zaczniemy rzeźbę garażową i na wiosnę będą pierwsze efekty. Będę raportował na bierząco, niezmiennie oczekując na życzliwe porady
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemes
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 7:25, 04 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Rób fotorelacje z każdego etapu i wrzucaj wtedy łatwiej na bieżąco coś podpowiedzieć.
No i wówczas przenieś temat do działu "zdjęcia i filmy" gdzie mamy już kilka podobnych relacji.
Powodzenia!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciernik
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Wto 7:49, 04 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Z sxfami zawsze robiłem tak - koło z tyłu 18, wentylator, osłona kiwaczki, chłodnic i setting zawieszenia i jest prawie enduro - prawie bo niestety bez podmiany skrzyni biegów zawsze jest lipa z przełożeniami. No i bez homologacji zawsze miałem niesmak jak koledzy jadą w góry czy fajna wycieczka gdzieś dalej.
Na zawody, żwirownie, lasy czy nawet belki i kłody było ok.
SXFy sa generalnie do zapierdzielania. To nie są motorki do pyrkania i trudno będzie z silnika osiągnąć delikatność i precyzje exc.
SXFy lubią kichnąć, prychnąć i zgasnąć przy małych obrotach silnika. Potem jeszcze trochę ciężej palą z rozrusznika - to mnie zawsze wkurzało najbardziej, ale dało się przyzwyczaić.
Nigdy nie bawiłem się w zmiany silnikowe, bo uważam, że seria opracowana w fabryce ktm i tak będzie najmniej kłopotliwa w użytkowaniu.
Bawiłem się z wymianą sprzęgła na DDS, ale gu. dało, wiec potem już zostawiałem sprężynowe i nie widzę różnic. Jako ciekawostka - w poj. 250 da się wyjąć dwie sprężynki i sprzęgło chodzi pół\palcem a się nie ślizga (w 350 już to nie przechodzi)
Jakbym miał zestopniować - jak jest potrzeba tym jeździć szybko w enduro lub w ogóle hard-enduro, najważniejszy jest setting zawieszenia, potem wentylacja i osłony a na koniec, jak wchodzą w gre techniczne rzeczy typu kamienie, koniecznością stanie się wymiana koła z tyłu na 18 cali i porządna opona.
Niestety nie ma uniwersalnego motocykla i każdy jest do czego innego. Przeróbki są kosztowne i czasochłonne. Ale na zimę całkiem przyjemne w realizacji Także powodzenia i zadowolenia.
Ja już z tego wyrosłem i teraz jeżdżę cały rok. Zawsze czekam na zimę bo zamarzają kałuze i jest lód
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mlj
Dołączył: 27 Mar 2017
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Wto 12:53, 18 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Cały czas główkuje nad tematem skrzyni... I nasuwa się pytanie do znawców tematu: czym tak naprawdę różnią się skrzynie biegów pomiędzy rocznikami... niektóre elementy skrzyni potrafią być od 08 niezmienne (np cześć trybów), inne tylko szły w pojedynczych rocznikach.... pytając w prost: czy skrzynia z 2011 z exc będzie pasować do kwarterów sx z 2014?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mlj dnia Wto 12:54, 18 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 13:55, 18 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
mlj napisał: | Cały czas główkuje nad tematem skrzyni... I nasuwa się pytanie do znawców tematu: czym tak naprawdę różnią się skrzynie biegów pomiędzy rocznikami... niektóre elementy skrzyni potrafią być od 08 niezmienne (np cześć trybów), inne tylko szły w pojedynczych rocznikach.... pytając w prost: czy skrzynia z 2011 z exc będzie pasować do kwarterów sx z 2014? |
exc 2011 to ten ostatni wypust na gażniku?
na 99% nie będzie pasować
od 2012 szły całkiem nowe silniki , raczej nie zostawiają skrzyń czy trybów z poprzednich modeli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pczester
Dołączył: 30 Sie 2017
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: Wto 15:52, 18 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Musisz patrzeć aby silniki były z tej samej generacji (tak jak KristofSX pisze wyżej) czyli do Twojej 14r szukaj z lat 12-16 excf.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mlj
Dołączył: 27 Mar 2017
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Wto 16:41, 18 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Jako ciekawostka dla przykładu:
SLIDING GEAR 3/4 G. 08 - pasuje do m.in. Exc 450 09-16, exc 530 09-11, exc 500 12-16;
IDLER GEAR 6. GEAR - j.w. Tyle że od 10 roku w górę;
Oba tryby chodzą na wałku głównym.... który potrafi co roku być inny!
Idąc dalej: wałek zdawczy - duże exc 09-16, sxf 2013-2016... tryby na wałku zdawczym w exc wręcz maja w nazwie części (...)08.
Temat nie jest taki oczywisty, a różnice jakie występują nie musza być duże, a może wręcz pomijalne. Kluczowe pytanie jest, jak jest naprawdę ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 17:12, 18 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
o no to ciekawe info, czyli jednak część bebechów zostawiają, jakby mieć gdzieś taki środek silnik ze starego excka to można faktycznie cos wykombinować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 17:58, 18 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
nieu jest to taki rposty temat
skrzynie sa troche pomuieszane czasem sa te same koła dla skrzyni 6 biegowych i zazebia sie koło z kołem, a w SXFach 4 biegowych nie ma wszystkich koł tylko są koła przesuwne które zazebiaja na jednym wałku koła... wiec inna zasada działania mimo pozornie tych samych czesci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pablo83
Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 18:35, 26 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Jestem wlasnie na etapie przerobki sxf i mam pytanko o przelozenia a dokladnie o zebatke z przodu.Jaka bedzie najlepsza pod enduro do sxf 250?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pczester
Dołączył: 30 Sie 2017
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: Śro 20:43, 26 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
pablo83 napisał: | Jestem wlasnie na etapie przerobki sxf i mam pytanko o przelozenia a dokladnie o zebatke z przodu.Jaka bedzie najlepsza pod enduro do sxf 250? |
To zależy od terenu po jakim jeździsz i Twojego charakteru jazdy. Sama zebatka to mała modyfikacja 😁 do wyboru nie masz za wiele 13-14. Skrzynia sxf jest słaba do enduro, szybka długa jedynka A reszta biegów bardzo krótka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|