|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rdzz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:48, 28 Kwi 2015 Temat postu: Sześć uszczelek pod cylindrem beta 400rr |
|
|
Witam, stałem się posiadaczem ktm 525 silnik rfs i postanowiłem sprawdzić w jakim stanie jest tłoczek, zamówiłem oryginalne uszczelki, ta pod cylindrem ma grubość 0.5mm a u mnie było założonych 6 sztuk tylko nie wiem dlaczego ktoś to zrobił, jakieś pomysły ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rdzz dnia Pią 17:48, 01 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:17, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
W 525 kiedy korba łapie spory luz tłok potrafi uderzać w głowicę. Mądry polak wymyślił że da więcej uszczelek pod cylinder zamiast wymieniać korbę... Obyś nie miał tylu uszczelek z tego powodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 19:56, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
major000 napisał: | W 525 kiedy korba łapie spory luz tłok potrafi uderzać w głowicę. Mądry polak wymyślił że da więcej uszczelek pod cylinder zamiast wymieniać korbę... Obyś nie miał tylu uszczelek z tego powodu. |
no k***
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rdzz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:01, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
tylko że na korbie nie ma żadnego luzu, jak jutro przyjdzie tłok to poskładam to i zobaczę czy nie ma kolizji tłok głowica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 22:00, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Przy takim luzie to silnik by musiał dzwonić jak w dzwonnicy.
Może być tak, że ktoś w ten sposób odprężył silnik.
Może jest założony zły tłok - za wysoki.
Może jest zbyt splanowana głowica.
Może jest wstawiona tuleja i ktoś splanował cylinder.
Może są jakieś lipne uszczelki 6x 0,1mm
Jak masz otwarty silnik to powinieneś sprawdzić co masz wsadzone, dlaczego, od czego i w jakim stanie.
Ile od krawędzi cylindra był tłok na starych uszczelkach a ile na nowej.
W 4T nie można od tak sobie najebać podkładek ponieważ przestawi się rozrząd (za krótki łańcuszek rozrządu).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Wto 23:28, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Jakaś rzezba poszła skoro tyle napakował(li)
Dobrze sprawdz ten silnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szo
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:13, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
pewnie chodziło żeby napinacz miał więcej ząbków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 21:09, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
pokaz fotki tłoka
moze ma tłok z quada on jest chyba wyższy ( chyba że jest wyzszy ale ma podfrezowania na wysokosci oryginalnej bo wiem że denko sie rózni od oryginału )
też pomierz wszystko, kiedys chciałem robic patent kupująć zestaw SXS 540 i dać własnie grubsze uszczelki pod cylinder żeby odpręzyć silnik
wsadź tez jedna uszczelke i zobacz do jakiego momentu tłok wychodzi, - powinien byc na równo praktycznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rdzz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:24, 01 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
może od początku... motocykl to beta 400rr 2008r
nr cylindra 95/74 pod cylindrem podłożone uszczelki które podnoszą cylinder o 2-3mm
stary tłok w4121 i nr na denku 37405 reszty nie widać, na korbie nr r06 i 750
dałem cylinder do mierzenia i gość mi powiedział że jak wsadzę tłok 94,94 to będę miał spasowanie 0,05 tłok kupiłem tłok wossnera 94,95 po założenia nowego tłoka i jednej uszczelki o grubości 0,5mm tłok był prawie na równo z cylindrem po założeniu głowicy nie moa żadnej kolizji to się ucieszyłem poskręcałem głowice i zabrałem się za łańcuszek rozrząd łańcuszek nowy iwis 96 ogniw który się okazuje za długi, napinacz jest na sto procent wysunięty a łańcuszek luźny, zrobiłem próbę na starym zdemontowałem jedno ogniwko łańcuszek pasował jak ulał ale przestawiał rozrząd.
Wychodzi na to że to podwyższenie miało na celu podciągać łańcuszek rozrządu żeby się naciągał.
Zapek mi przesłał nr silnika i zaczyna się 6b40 u mnie 8b4004384 czyli raczej dół silnika jest od 400 tki, czy ktoś wie jaka jest wysokość cylindra ktm 400 ,450? mam możliwość powrócenia do oryginału nowy cylinder i nominał elko tylko czy to rozwiąże mój problem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rdzz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:24, 01 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
może od początku... motocykl to beta 400rr 2008r
nr cylindra 95/74 pod cylindrem podłożone uszczelki które podnoszą cylinder o 2-3mm
stary tłok w4121 i nr na denku 37405 reszty nie widać, na korbie nr r06 i 750
dałem cylinder do mierzenia i gość mi powiedział że jak wsadzę tłok 94,94 to będę miał spasowanie 0,05 tłok kupiłem tłok wossnera 94,95 po założenia nowego tłoka i jednej uszczelki o grubości 0,5mm tłok był prawie na równo z cylindrem po założeniu głowicy nie moa żadnej kolizji to się ucieszyłem poskręcałem głowice i zabrałem się za łańcuszek rozrząd łańcuszek nowy iwis 96 ogniw który się okazuje za długi, napinacz jest na sto procent wysunięty a łańcuszek luźny, zrobiłem próbę na starym zdemontowałem jedno ogniwko łańcuszek pasował jak ulał ale przestawiał rozrząd.
Wychodzi na to że to podwyższenie miało na celu podciągać łańcuszek rozrządu żeby się naciągał.
Zapek mi przesłał nr silnika i zaczyna się 6b40 u mnie 8b4004384 czyli raczej dół silnika jest od 400 tki, czy ktoś wie jaka jest wysokość cylindra ktm 400 ,450? mam możliwość powrócenia do oryginału nowy cylinder i nominał elko tylko czy to rozwiąże mój problem?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rdzz dnia Pią 16:25, 01 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazi-1986
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okol. Krosna
|
Wysłany: Nie 18:10, 03 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Jeżeli dół jest od 400, a aktualnie masz 520, to i tak musiał zostać wymieniony wał korbowy bo w 450 i 520, ma inne wykorbienie. Inna jest także wysokość tłoka dla 400, a inna dla 450 i 520.
Na zdjęciu, na którym tłok jest w GMP, jest on w prawidłowej pozycji, dlatego wykluczył bym problem z wałem, korbowodem i tłokiem.
Jak będziesz chciał powrócić do 400, to wał do wymiany. Jeśli będziesz chciał zmniejszyć do 450 to wał zostanie, a konieczny będzie nowy tłok i cylinder. Tak, czy inaczej nowy tłok i cylinder, raczej nie rozwiążą problemu.
Coś na rzeczy z rozrządem, może koła zębate jakieś kombinowane, może prowadnice nie takie jak być powinny. Sprawdź koniecznie te elementy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rdzz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:37, 03 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Prowadnica czarna ma nr 59036002000, na drugie nie ma żadnego numeru z tego co patrzyłem to prowadnice dla 400 i 525 mają takie same numery.
Zębatka 18z w różnych punktach ma 47mm mierzone na zębach.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Każdy cylinder z silnika rfs ma taką samą wysokość ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazi-1986
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okol. Krosna
|
Wysłany: Nie 20:51, 03 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
450 SX, miały inną wysokość cylka.
Wygląda na to, że i prowadnice i koło okej.
Wrzuć fotkę głowicy, może za bardzo splanowana, no ale żeby aż tyle?
A napinacz oryginał, czy jakiś chińczyk?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mazi-1986 dnia Nie 20:54, 03 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rdzz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:10, 03 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
znalazłem takie zdjęcie na allegro, ten cylinder wygląda inaczej [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
zdjęcia cylindra, widać że nie chodził do samej góry.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mazi-1986
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okol. Krosna
|
Wysłany: Pon 6:36, 04 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Głowica zdrowa
Jakie różnice według Ciebie, w cylindrach?
W twoim cylku tłok nie dochodził do końca komory, właśnie przez uszczelki, dlatego widoczny jest nagar na krańcu.
Sprawdź ten napinacz. Czy jest taki jak trzeba, czy działa poprawnie? Masz hydrauliczny, czy mechaniczny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|