|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:27, 13 Kwi 2016 Temat postu: Telepie całą kierownicą, krzywe koło? |
|
|
Witam, podczas jazdy szczególnie po asfalcie, przy większych prędkościach zaczyna niemiłosiernie telepać kierownicą, co ciekawe przy hamowaniu zjawisko zdaje się maleć. Winowacją jest krzywe przednie koło/krzywe lagi/półki/rama? W terenie raczej to nie przeszkadza ale przy jezdzie na miejscówke przy przelotowych prędkościach jest to nei do zniesienia. Jakieś rady? To typowe dla enduraków? To samo działo się w moim poprzednim suzuki rm, tyle że tam nie miałem homologacji i aż tak mi to nie przeszkadzało. Istenije możliwośc jakiegoś prostowania/centrowania felg? Czy jestem skazany na poszukiwanie nowych? Proszę o rady..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spidi
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 18:13, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Powodów moze być mnostwo - Krzywe koło, trefna opona, niewyważenia koło, krzywe lagi, luz w główce ramy, luzy na łożyskach w kole, krzywa tarcza itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:26, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Byłem w garażu i przesuwałem motor do przodu i tyłu po kilka metrów i zauważyłem drgania motoru góra/dół. Może to po prostu to, że na kostkach nie powinno latać się po asfalcie a takie zachowanie motoru to norma przy większych prędkościach? No ale z drugiej strony dziwi mnie to, bo nieraz oglądam nagrania z przelotów enduraków po asfalcie i niczego takiego nie zaobserwowałem, przynajmniej na nagraniach. Dodam, że sprawdzałem tak mniej więcej ręcznie szprychy i żadna nie jest na tyle luźna, aby ręką wyczuć jakieś luzy. Luz w główce ramy raczej odpada, bo telepanie przy popychaniu motoru a główka ramy to chyba bez przesady, nie ma tam aż takich przeciążen, żeby powodowała to główka ramy. Sprawdzę jeszcze motor na stojaku, upewnię się co do główki ramy i łożysk w przednim kole, tarcze raczej wykluczam, bo trzesięnie występuje niezależnie od hamowania. Czy istnieje jakaś metoda na sprawdzenie czy lagi są proste, prócz wzrokowej? Jeśli tak, jak to sprawdzić porządnie organoleptycznie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 18:32, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
to ja powiem tak - miałem z tyłu koło 8mke mocno scentrowane, i waliło że przy 70 km h na asfalcie wpadało w taki rezonans ze błotnik klepał raz mnie w plecy raz w koło a przynajmniej takie wrazenie miałem. potem gdzies pobiłem koło jeszcze mocniej - i przestało po prostu sie wyważyło "samo"
postaw moto na podnosnik, zdejmij zaciski, i zakręc kołem. przyłóz sobie kawałek czegokolwiek patyka chociazby do lagi, i dosuwaj do kręcacego sie koła, zobaczysz czy nie ma gdzieś bić itp. to samo tarcze mozesz sprawdzić. luzy główki ramy też do sprawdzenia są łatwo. też zobacz cyz opony dobrze naciągniete są na oponie
i z jakim cisnieniem jeździsz? jak masz trzymak i niskie cisnienie to tez normą bedzie to
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:40, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ok, dzięki za rady, jak sprawdzę to napiszę co i jak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wuhacz
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Czw 23:43, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Miałem podobnie i wg mnie to była kwestia wyważenia koła. Mam trzymak opony i ciśnienie koło 1.1 bara, po zmianie gumy z przodu i wyważeniu na nowo problem jeszcze się nie pojawił jak dotąd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 0:20, 15 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Jak narazie nie sprawdziłem niczego o czym pisaliśmy powyżej, ale po zrobieniu researchu w necie, myślę że to faktycznie wina trzymaków i niskiego ciśnienia..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:47, 17 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Dobra Panowie, chyba odnalazłem powód zamieszania. Moto stało pare dni u kumpla, wracając od niego napotkałem opisane objawy tj telepanie góra/dół. Moto kupiłem niedawno i to była pierwsza trasa jaką nim zrobiłem po kupnie. Zapomniałem, że sprzedawca powiedział mi o uchodzącym powietrzu w przednim kole. Dzisiaj byłem w garażu a z przodu flak. Podczas tamtej jazdy na pewno po kilku dniach było tego powietrza niewiele więcej. Więc zbyt małe ciśnienie + trzymak + porządna kostka = mega turbulencje. Teraz mam pytanie. Załóżmy, że będzie tak samo po napompowaniu koła załózmy 1bar, trzymak mam dokładnie naprzeciwko wentyla, czy wyważą mi takie koło w dowolnym warsztacie/wulkanizacji samochodowej? Nie chcę rezygnować z trzymaka opony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 6:14, 18 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
nie wyważą, bo oni maja inne wyważarki, juz prędzej w rowerowym zakładzie. to trzeba załozysz na cos co sie kręci bez oporów, i zawsze najciezszy punkt bedzie na dole. wtedy po drugiej stronie dokładasz coś,
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:46, 18 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Może by ktoś podrzucił fotkę z odważnikami na przeciwko trzymaka jeśli ma u siebie.. Chciałbym zobaczyć jak to wygląda.
P.S.
1. Czy macie jakieś metody na odróżnienie fejków rękawic FOXa od oryginałów? Poza atrakcyjną ceną ?
2. Ktm exc 125 2004, przód 14z tył 47z - jakiej długości łańcuch/ile ogniw?
Proszę o pomoc..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 18:03, 18 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
1. Trzeba mieć to w ręku i zobaczyć szwy i ogólnie jakość wykonania.
Z tym, że musisz też wiedzieć jak wygląda mniej więcej oryginał.
Trzymaj się z dala od allegro czy olx i unikniesz podrób.
Swoją drogą to nie każdy chińczyk jest beznadziejny.
Drugi sezon latam na podróbach ktm'a i wyglądają całkiem nieźle.
Oryginały wytrzymały cztery sezony, zobaczymy co będzie dalej.
2. Bardzo duże to przełożenie jak na 125, na dół nie masz za bardzo co liczyć (zależnie od ustawień zaworu wydechowego). Chyba, że jeździsz asfaltem.
Zawsze kupuje się najdłuższy, różnica kilku zł, a pewność jest.
Rozkucie nowego łańcucha nie jest trudne.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:51, 18 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za odpowiedzi
Zgadza sie, przelozenia dosc duze a moto idzie tylko góra.
Z jednej strony to dobrze bo u mnie slabo z podjazdami i extreme terenem.
W takim razie co wybrac by polepszyc nieco dol ale nie stracic zbyt z vmaxa? Polne drogi, lesne drogi, czasem podjazdy ale nie wieksze niz 15/20m i niezbyt strome, najczesciej bloto, zwir, asfalt, trawa.
Znam stronke gearingcommander, ale licze na jakies rady z doswiadczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 19:59, 18 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
kamiloz napisał: |
Z jednej strony to dobrze bo u mnie slabo z podjazdami i extreme terenem.
|
Ale słabszy dół Ci nie pomoże
Podstawa w każdym 2t to dobrze wyregulowany gaźnik i czysty filtr powietrza.
Ostatnio jeździłem z inną setą i różnica w mocy szczególnie na niskich obrotach była kolosalna. Jestem pewny, że dobrze wyregulowana 85 jechałaby dużo lepiej.
Z drugiej strony na moc wpływa wiele podzespołów.
Membrana, cylinder, tłok, dyfuzor(wgniecenia), zawór wydechowy i milion innych..
Ten ostatni możesz podregulować i sprawdzić czy wgl działa
Mimo wszystko moim skromnym zdaniem takie przełożenie nie będzie dobre przy niskich prędkościach i w nawet lekko technicznym terenie.
Możesz ewentualnie zmienić na czterotakta
I tak nie masz co narzekać, masz exc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pon 20:06, 18 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
kamiloz napisał: | Dziękuję za odpowiedzi
W takim razie co wybrac by polepszyc nieco dol ale nie stracic zbyt z vmaxa? |
Większą pojemność i to nie jest żart.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|