|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 10:21, 07 Lip 2015 Temat postu: Walka ze sprzęgłem - ciąg dalszy |
|
|
No i dalej walczę ze sprzęgłem.
po kilku wyjazdach mam znowu to samo:
klamka sprzęgła dobrze chodzi przez 15 minut jazdy, póżniej flaczeje przy mocniejszej jeździe (3/4/5 bieg i więcej gazu) , gdy zwolnię i przepompuję klamką - wszystko wraca do normy,Na wolnych partiach (1-2 bieg) klamka chodzi dobrze.
do tej pory zmieniłem górny tłoczek, sprawdziłem kilka rodzajów płynu,(chyba najlepiej było na najgęstszym - klamka trochę mułowata ale flaczała najmniej), nie ma różnicy czy jest uszczelnienie na łożysku pod dolnym tłoczkiem czy nie,(mam wrażenie że bez uszczelnienia jest jeszcze gorzej).
dolny tłoczek nie puszcza płynu ale zamówiłem reperaturkę,
sprzęgło nie ciągnie, rozłącza dobrze, tarcze/sprężyny/przekładki zmienione 50mth temu, kosz w stanie idealnym,
macie jakieś pomysły?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piasektt
Administrator
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 10:44, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
sprawdziłbym wysprzęglik i jeszcze raz odpowietrzył układ zalewając go HYDRAULIK FLUID 75 MINERAL OIL MOTOREXA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 12:45, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
piasektt napisał: | sprawdziłbym wysprzęglik i jeszcze raz odpowietrzył układ zalewając go HYDRAULIK FLUID 75 MINERAL OIL MOTOREXA |
ten też sprawdzałem, odpowietrzane/przelewane kilka razy,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 13:18, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
kristof - miałem to samo u mnie pomogła wymiana pompy.
a test robiłem teżtaki - odkreciłem wysprzeglik i wkręciłem go w imadło - w sensie takim żeby zablokować tłoczek żeby nie wyskoczył. najlepiej go zablokować mniej wiecej w pozycji w połowie roboczej, nie wcisniety na maxa ani tez nie pod sam koniec. przemyj dobrze np zmywaczem do hamulców żeby było widać ewentualny wyciek
no i podpomuj klamką powinna byc twarda i wcisnij ( lekko, nie za mocno, chociaz tez bez presady) i trzymaj, u mnie po 30 sekundach klamka dotykała manetki, zapadało sie wyczuwalnie. teraz na nowej pompie mogłem 5 minut trzymać i sie milimetra nie zapadła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 13:44, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
a miałeś wyciek na pompie? bo u mnie jest sucho , dałem nawet nowy tłoczek żeby miec pewność. sprawdzałem na moto bez wyciągania wysprzęglika i klamka nie mięknie (trzmałem kilka minut)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 15:20, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
własnie też miałem sucho, tzn najpierw ciekło na zewnątrz, to zmieniłem tłoczek - i suchutko, ale płyn uciekał
bo masz 2 oringi, jeden chroni przed wyciekaniem na zewnątrz, a drugi jest ten cisnieniowy i mi cisieniowy puszczał, po prostu nie trzymał cisnienia, płyn sie przeciskał i tak jakby wracał do zbiorniczka, a tłoczek sie wciskał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 15:41, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | własnie też miałem sucho, tzn najpierw ciekło na zewnątrz, to zmieniłem tłoczek - i suchutko, ale płyn uciekał
bo masz 2 oringi, jeden chroni przed wyciekaniem na zewnątrz, a drugi jest ten cisnieniowy i mi cisieniowy puszczał, po prostu nie trzymał cisnienia, płyn sie przeciskał i tak jakby wracał do zbiorniczka, a tłoczek sie wciskał. |
tak, to by pasowało, tylko dlaczego tak mam tylko przy większym obciążeniu silnika? czy zmiana ciśnienia oleju może powodować że wysprzęglik będzie się trochę cofał a przez to płyn w układzie wracał przez tłoczek i powodował flaczenie ?
no nic, czekam na dolną reperaturkę, jak to nie zadziała , będzie nowa pompa :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 16:08, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
mówie ci zrób test, to jest 5 minut roboty a bedzie wiadomo.
bo to jest tak, jak latasz spokojnie, to wciskasz sprzęgło rzadko, jak masz hard odcinek, to sprzegło w zasadzie wiecej jest wcisniete niż pusczone - płyn sie przecisnie i klamka coraz niżej sie zapada, w koncu tak jakby było zapowietrzone wygląda. wystarczy na postoju pare razy przepompować klamką i jak nowe. ja własnie miałem identycznie, turystycznie git, wjechałem w ciezki teren chwila i sprzegła brak.
dół nie ma znaczenia jeżeli nie cieknie w tym przypadku. jeżeli tam dodatkowo cieknie to jeszcze inna usterka
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:16, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
KristofSx zajmij się pompą, Henio dobrze ci podpowiada. Z pompą hamulca podobnie się dzieję jak umiera.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 18:16, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
zrobiłem ten test, przytrzymałem tłoczek i po chwili klamka jak flak, identycznie jak podczas jazdy, po przepompowaniu wracało do normy,
pompka zamówiona,
dziękować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 18:22, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
szybko coś poszła, brembosa miałeś ? u mnie zaczął łuszczyć się nikiel czy czym to pokryte ( magura) w srodku, i opiłku złuszczone grawitacyjnie spadały na dół, i przy pracy tłoczka wytarło rowek, tamtędy puszczało. odrobine pomogła polerka pompy ale generalnie problem nie znikł
ale teraz przynajmniej masz pewnośc co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 18:28, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
magura 10.5mm z wierzchu też poodłaziło to coś , ostatnio jak czyściłem wysprzęglik to było duużo syfu więc pewnie srodku musiało się wytrzeć, stary tłoczek był lekko przetarty ale tragedii nie było,
juz zaczynało mnie to wkurzać bo raz działa raz nie, dolatujesz do winkla a tam sprzęgła niet i taka jazda nie za fajna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 18:29, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
aa no to norma
a jaka pompe zamówiłeś ? 10.5 strasznie duza, kumpel ma to mi by łapa wysiadła po 5 minutach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 18:42, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
no 400mth zrobiła,
zamówiłem 10.5mm, taka szła w oryginale to taką daję, przyzwyczaiłem się jakoś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:16, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
piasektt napisał: | sprawdziłbym wysprzęglik i jeszcze raz odpowietrzył układ zalewając go HYDRAULIK FLUID 75 MINERAL OIL MOTOREXA |
Do pomp brembo używa się DOT'a nie mineralnego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|