|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek13241324
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:17, 27 Cze 2013 Temat postu: Wymiana korby KTM sx 125 03r :)) |
|
|
Siema!
Z góry przepraszam jesli temat się powtarza ,ale przeszukałem forum i nie znalazłem potrzebnych informacji czarno na białym.;p
Mój problem polega na tym ,że zgromadzilem juz potrzebne środki na całkowity remont silnika tzn chciałbym wymienic tłok ,korbowód oraz łożyska na osi wału .Tłok wymienie z zamknietymi oczami ,ale gorzej juz jest z resztą ,wiem że sam wału nierozpołowie ,ale jak w ogóle sie doniego dobrać >? ?
Boje sie rozpoławiać silnik ,na serwisówce sie przeraziłem ,ale z 2 strony w simsonie wiele razy rozpolawialem silnik i te spraw wszystko bez problemowo ...Ludzie przeciez jakos wymieniaja korbe na własna ręke.
Prosiłbym o porady co i jak ,czy jest to bardzo skomplikowane i jakie elementy silnika musiałbym zdemontować aby wyjać wał i łożyska wału.
Z góry bardzo dziekuje za wszystkie odpowiedzi ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 23:15, 27 Cze 2013 Temat postu: Re: Wymiana korby KTM sx 125 03r :)) |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
tutaj masz wszystko rozpisane krok po kroku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek13241324
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:50, 27 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Widzialem juz te schematy ,ale sa one po angielsku i pokazują jak rozebrać prawie cały silnik ,a ja chce tylko wiedziec które zeczy sa do zdemontowania zeby sie dostać do lozysk na wale i wyjać wał ,i czy jest to skomplikowane bardzo ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 5:49, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Musisz zdjąć wszystko to co manualu.
Rozbierałeś już silniki a sprawia Ci problem taka 125?
Zdejmujesz kopkę, dźwignię zmiany biegów.
Wyciągasz silnik, odkręcasz dekle. Wykręcasz zapłon, kosz sprzęgła, zębatki od strony sprzęgła i już możesz po odkręceniu śrub rozpoławiać silnik kartery.
Ogólnie robisz wszystko to co w serwisówce od pierwszego do ostatniego obrazka. Możesz jedynie pominąć rozbieranie zaworu wydechowego w cylindrze.
Silnik musisz rozebrać do czysta bo jak chcesz zmienić łożysko w karterze w którym siedzi Ci skrzynia biegów itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 9:31, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Rozebrać musisz cały silnik, Przy wyjmowaniu skrzyni uważaj i przed wyjęciem programatora zrób sobie zdjęcia.
Przy rozdzielaniu połówek jeśli nie masz ściągaczy użyj młotka gumowego i drewienka i bardzo delikatnie rozdzielaj.
Wału nie wybijaj uderzając młotkiem w czop bo będzie po nim. Powinien sam wyjść.
Cały wał razem z korbą oddaj do zakładu gdzie zajmują się przekładaniem korbowodów sam tego nie zrobisz.
Przy wybijaniu łożysk podgrzej karter dookoła nich. Przy montażu tak samo.
Wbrew pozorom nie jest to takie trudne ale trzeba powoli i myśleć przy tym.
Pamiętaj o robieniu fotek zawsze mogą pomóc jak zapomnisz co i jak było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 9:49, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Dokładnie - fotki ważna rzecz.
I najlepiej rób kilka fotek jednej rzeczy czy też jednego kroku przy rozbieraniu bo nigdy nie wiesz co Ci będzie potrzebne przy jego składaniu.
I zanim weźmie Ciebie chęć w coś przyjebać młotkiem to wpierw sto raz pomyśl i jeszcze zapytaj się na forum.
I druga sprawa pamiętaj aby segregować i odkładać do woreczków czy też pudełeczek dane elementy żebyś później nie szukał jakiś śrubek albo żeby Ci jakaś nie została.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek13241324
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:55, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki troche mnie pocieszylście ;D jutro zajme się powoli wszystkim najpierw góra dobiore tłok kybie korbe lozyska .. i zaczne rozpoławiac ,zdam wam relacje jakby co moze mi jakos pomożecie ;D
Barek253 mógłbys wytłumaczyć co to jest ten programator ? może poprostu nazwałeś jakis element fachowo, ale niedokońca wiem oco chodzi ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:04, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
To taki wałek który steruje wodzikami od skrzyni zoabaczysz go jak zdejmiesz lewy karter.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek13241324
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:36, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli uważać i porobic foty jak to było z tym wałkiem ;] ok jeszcze jakies elementy sprawiajace jakaś większą trudność ? ten zawór wydechowy ..napewno nietrzeba go demontowac ? dobrze by było .. ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:47, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
nie, nie trzeba. przy zakładaniu później cylindra tylko dobrze traf tym końcem zaworu w 2 cześć z silnika, a o co kaman to już zobaczysz jak zdejmiesz cylinder.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolmx
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:56, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Zeby wyjąć wał trzeba wyjmowac skrzynie????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 21:05, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
w zasadzie nie... ale nie wyobrazam sobie robic tego ze skrzynia. zalezy jeszcze w której półowce zostanie wał. skrzynia jest osadzona przy montazu w prawej połówce. jak w tej zostanie wał. to bedziesz musiał zdemontowac skrzynie żeby wyciagnac wał.
tam nic skomplikowanego nie ma. wodziki też w zasadzie nie da sie chyba pozamieniac miejscami nic. bo nie bedzie pasowało. aczkolwiek jak sie cos pomiesza moze byc kilka minut zabawy żeby poskłądac i sprawdzic czy skrzynia chodzi czy nie. zawsze przed skręceniem na gotowe karterów dobrze jest sprawdzic czy kazdy bieg wejdzie. no i odnosnie skrzyni, tez wszystko jest w razie czego na fiszkach i rozstrzałach. ale jak nie rozbierasz nic, to jedynie aby uwazac gdzie były podkładki ( bo na jednym wałku moze byc na koncu na innym nie itp i często one łatwo wypadają )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek13241324
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:08, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
A sciągacz do magneta od sima spasuje ? czy inny rozmiar bo wygląda identycznie ,i ogólnie rozebrac to magneto sie da bez tych smiesznych specjalnych kluczy .. ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolmx
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:25, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Wał zostanie napewno w prawym karterze, ponieważ w lewym karterze jest łożysko rolkowe i lewy karter schodzi praktycznie sam.Co do sciągacza to mozna dokupic na allegro i będzie Ci potrzebny do kosza sprzęglowego tez sciągacz lub klucz pneumatyczny.Zadbaj rownierz o czystośc,żeby Ci nie przyszło do głowy rozbieranie silnika calego w błocie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek13241324
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:44, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Chłopaki .. ja sie boje w sumie ruszac ten silnik ,ale podstawy znam silnik jest juz caly wyczyszczony ,wgl cały motor .Pneumata mam ;]
Ile mogą moszkować łozyska na wał (chyba sa drogie jak pisze ze do ktm-a)ale jak zpisze numery i kupie w sklepie z lozyskami chyba bedzie duzo taniej ;p jak myslicie ?
Ogólnie dam chyba rade ,a jak go juz nie złorze to bedzie nawas hahaha ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|