|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paw680
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:42, 18 Gru 2016 Temat postu: Wymiana tłoka |
|
|
W związku z tym, że w tym sezonie po raz pierwszy kupiłem motocykl 2T, mam pytanie związane z docieraniem silnika po wymianie tłoka.
Czy na okres docierania mam:
1) lać więcej oleju do paliwa?
2) wzbogacić nieco mieszankę na gaźniku?
3) zostawić wszytko tak jak było (gaźnik dobrze wyregulowany)?
Dodam, że cylinder jest na nicasilu. Motocykl to KTM 200 EXC 2007r. cały w oryginale, bez żadnych kombinacji.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 17:34, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Lac mozna odrobinke wiecej pod warunkiem ze gaznik dobrze ustawiony.
Tez mozna nieco wzbogacic
Jaak jezdzi dobrze to zistaw wszystko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paw680
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:11, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Motor jeździ dobrze.
Do tej pory jeździłem motocyklami z silnikiem 4T. Po wymianie tłoka, w trakcie docierania zawsze jeździłem wysokimi obrotami( z niewielkim obciążeniem). Defacto uważam, że to jedyny dobry sposób docierania. No ale w 4T silnik jest mocno chłodzony przez olej i smarowany przez olej, przez co praktycznie nie da się przytrzeć silnika.
Tymczasem w 2T słyszy się o przypadkach zatarcia zaraz po wymianie tłoka. Mój dobry znajomy chociażby miał taki przypadek.
Stąd moje pytanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Nie 20:34, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jak wszystko jest zrobione zgodnie ze sztuką, to zrobisz jeden bak normalnej jazdy, unikając pałowania w miejscu i po docieraniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janexc200
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:32, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Mieszankę w gaźniku wzbogacasz z powodu niskich temperatur, jazda na ustawieniach letnich może w skrajnych przypadkach spowodować przegrzanie silnika, a nawet przepalenie tłoka.
W manualu masz podane ustawienia w zależności od temp. Są z reguły za bogate ale to jakiś punkt wyjścia.
Nie ma najmniejszego sensu wzbogacać mieszanki po wymianie tłoka. Za bogata mieszanka powoduje osadzanie nagaru, zasypianie wydechu, że o kiepskim oddawaniu mocy nie wspomnę.
U nas nikt nie dociera specjalnie 2t, normalna jazda, mieszanka 1-50, 1-60 i nikomu nic się nim dzieje.
Tez tak robię i np. ostatnio pomiar cylindra nie wykazał nawet setki mm zużycia w stosunku do pomiaru z poprzedniej zimy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|