|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemes
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 7:51, 25 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Nie dawało mi spokoju to co te300 napisałeś i sprawdziłem wymiary tłoków:
oryginał 1: 71,925 i 2: 71,935 (luz 0,06)
zamienniki A 71,94;B 71,95;C 71,96 (luz 0,05?)
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale wychodzi na to że oryginalna selekcja 2 jest równa zamiennikowi selekcji A???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:05, 25 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Mylicie trochę pojęcia...
KTM zaleca pasowanie tłoka z cylindrem dla 300 exc od 0,06 do 0,1.
Przewiduję do tego tylko dwa rozmiary tłoków 71,925 i 71,935. Przeliczcie sobie na ile może być rozbity cylinder aby dalej te tłoki mieściły się w tolerancji. Wcale nie jest tak że już nowy cylinder wychodzi poza limit.
Z drugiej strony jest firma Vertex która dla swoich tłoków przewiduję pasowania 0,06. Tutaj występują 4 pasowania: 71,94, 71,95, 71,96 i 71,97.
Sprawa jest tu prosta, zawsze pasujesz na 0,06 w zależności od wymiaru cylindra i po kłopocie.
Konkluzja jest taka że firma KTM pozwala zakładać luźniejsze pasowania a firma Vertex sugeruję określoną wartość(0,06).
W praktyce ma się to tak że mierzysz teraz cylinder i wychodzi że masz zużyty cylinder do wymiaru 72,02 czyli 2 setki zużycia. Jeśli kupujesz Vertexa z zamiennika to montujesz sel C o rozmiarze 71,96. Jeśli kupujesz oryginał to założysz 71,935( a nawet 71,925 jeszcze mieści się w limicie). Na obydwu tłokach motor będzie chodził dobrze i oba tłokli mieszczą się w zalecanych normach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez major000 dnia Pią 8:06, 25 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 9:45, 25 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
nie bardzo wiem w którym momencie mylę pojęcia, zgadza się fabryka daje tolerancję 0,06-0,1 a wkłada z luzem 0,075, niektóre serwisy zalecają 0,05; tak czy siak wychodzi, że jakby założyć w nominalny cylinder oryginalny tłok sel.II też byłoby dobrze;-)
dlatego pytałem jakie wymiary miał cylinder, bo to określa stopień zużycia
aha w NMR z tego co wiem zalecają pasowanie 0,05 (dla tych motocykli)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
snajper1212
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Śro 7:32, 30 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
U mnie korba jest ok najechane 118mh wymiana na selekcje tłoka b. jeżdżę na costrolu power cylinder nie posiada rys jest ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kiełek
Dołączył: 01 Sie 2015
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Śro 17:07, 30 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Pasowanie zależy od producenta tłoka oraz tego czy jest kuty, czy odlew. Dla jednej firmy może być to 0.05 a dla innej 0.07 mm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rejdzik
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hawick / UK
|
Wysłany: Śro 21:46, 30 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
major000 napisał: |
Nie wiem co trzeba robić żeby przy przebiegu lekko ponad 100godz mieć rozbity cylinder i korbę do wymiany... |
Odpala zimnego dwusuwa i opór maneta żeby się rozgrzał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
snajper1212
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Śro 22:27, 30 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Ja na postokju przed jazda tak robie 30 sekund na wolnych chodzi a pozniej mantka gazuje zeby sie rozgrzal i nic sie nie dzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|