|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz sx
Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:50, 01 Sty 2015 Temat postu: Wyrwany gwint od spustu oleju pomocy !! |
|
|
Witam,
Dziś przy odkręcaniu śruby spustowej olej wyrwał mi się kawałek gwintu
, co mam zrobić klej jakiś do aluminium zastosować ?.
Najchętniej bym zaślepił na stałe byle nie ciekło bo korek też jest z drugiej strony wiec olej bym tamtędy spuszczał .
przesyłam zdjęcie , pomocy
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek919
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Dynowa
|
Wysłany: Czw 21:11, 01 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
najlepiej pospawać i na gwintować od nowa będzie najlepiej przynajmniej ja bym tak zrobił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz sx
Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:21, 01 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Tylko czytałem gdzieś ze tego aluminium nie da się spawać bo ma domieszkę czegoś tam
no i musiałbym rozebrać silnik a niedawno był remont robiony
.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kzq
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Czw 22:04, 01 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
A ten gwint nie jest w bocznej pokrywie sprzęgła? Bo jeżeli tak to warto sprawdzić ceny takich pokryw i rozważyć koszty naprawy i zakupu pokrywy bocznej. Z tego co widać ze zdjęcia to gwint jest wyłamany do "końca"? Bo jeżeli nie mógłbyś po prostu wkleić śrubę na klej do gwintów. i o nim zapomnieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz sx
Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:13, 01 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Właśnie nie jest w bacznej pokrywie tylko pod nią , a gwint faktycznie jest wyłamany do końca .
Tak sobie myślę że może wkręcić dłuższą śrubę (bo w środku miejsce na to jest) na klej i ten wyrwany fragment zakleić klejem cx-80 auto weld do spawania na zimno co myślicie ??? niżej link tego kleju
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 22:32, 01 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
jakie to moto ?
najlepsza opcja to helicoil, najlepsza opcja, kleje sie nie sprawdzają chyba że chcesz to zaciapać na stałe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiterBaja
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LRA
|
Wysłany: Czw 22:41, 01 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Swoja droga mozesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kzq
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Czw 23:05, 01 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
helicoil byłby najlepszym rozwiązaniem, ale ze zdjęcia widać że tam nie ma co rozwiercać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek919
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Dynowa
|
Wysłany: Czw 23:08, 01 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
ten jest mega mocny i sprawdzony trochę długo schnie a później jak metal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:13, 02 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Wykręć tą pokrywę, dobrze odtłuść i wklej śrubę na jakimś kleju do aluminium.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz sx
Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 11:44, 02 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Też myślałem o helicoil ale tam jest tak wszystko cienkie że szok ,
zakleję to a jak będę kiedyś rozbierał silnik to poszukam nowej pokrywy
bo tam trzeba wodę spuścić i dosyć dużo rozebrać bo ten gwint jest e dużej pokrywie
.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:02, 02 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Tak, jest w dużej ale to jest robota na 40 minut. Jakbyś tam chciał zastosować sprężynki helicoli to też musiałbyś tą pokrywę wyciągnąć. Też możesz zastosować taki patent jak ja robiłem w tym miejscu. Dobrze wszystko odtłuść daj pakuły na śrubkę i klej do gwintów. Później to wkręć. W wcześniejszym motorze jeździłem z takim patentem i wytrzymało dwa sezony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yogi1991
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 15:13, 02 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
są jeszcze specjalne sprężynki do naprawy gwintów ale żeby to zrobić musiałbyś rozebrać silnik.
Tu masz przykładowy filmik jak ta cała operacja wygląda. Testowałem to kiedyś to się śruba ukręciła a gwint nie puścił.
https://www.youtube.com/watch?v=aSFFgfj5mmM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spidi
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 15:26, 02 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Testawałem kiedyś - zestaw naprawczy do gwintów ma sens tylko w miejscach gdzie śruby nie muszą wytrzymywać dużych obciążeń i gdzie nie są często odkręcane. Jesli chcesz tylko reanimowac ten gwint, wkręcić śrubę a pózniej juz nie odkręcać jej tak czesto jak zwykle możesz spróbować.
Inaczej poprostu z czasem ulegają zniszczeniu a są z bardzo twardego stopu stali więc kiedy fragment takiego gwintu dostanie się do silnika to kaplica...
Praktycznie w każdym lepszym warsztacie maja takie zestawy jak na filmiku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Spidi dnia Pią 15:28, 02 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 19:29, 02 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Decyzja podjęta rozebrałem wszystko i zaworze do spawania
tutaj niedaleko jest ponoć gościu co się tylko tym zajmuje.
Jeszcze mam takie pytanko jak się wleje nowy płyn chłodniczy w sx 125 trzeba jakoś odpowietrzyć czy wystarczy nalać i jaki będzie dobry do KTMa ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|