|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ziolekz
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 8:02, 06 Maj 2013 Temat postu: Wytarty wałek rozrządu SXF250 2010 |
|
|
Od kilku dni motor zaczął dziwnie klekotać i stracił na mocy. Pierwsza myśl to pewnie zawory do regulacji, więc zajrzałem do środka i wtedy dostrzegłem że mam wytartą krzywkę ssącego wałka rozrządu oraz dźwigienkę popychacza i to dosyć mocno.
Co mogło spowodować takie zniszczenia?
Jak najtaniej rozwiązać ten problem?
Proszę o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 8:26, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Może smarowania nie miał. Jakiś kanalik się zapchał albo ubyło oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 9:44, 06 Maj 2013 Temat postu: Re: Wytarty wałek rozrządu SXF250 2010 |
|
|
ziolekz napisał: | Od kilku dni motor zaczął dziwnie klekotać i stracił na mocy. Pierwsza myśl to pewnie zawory do regulacji, więc zajrzałem do środka i wtedy dostrzegłem że mam wytartą krzywkę ssącego wałka rozrządu oraz dźwigienkę popychacza i to dosyć mocno.
Co mogło spowodować takie zniszczenia?
Jak najtaniej rozwiązać ten problem?
Proszę o pomoc |
hej
co ile wymieniasz olej? jaki olej lejesz? w jaki sposób wymieniasz olej? (czy czyścisz filtry filmu olejowego, filtry oleju wymieniasz na każdej wymianie?)
przy głowicy/zaworach nie ma co oszczędzać bo zemści się to prędzej czy później, trzeba wymieniac na nowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:29, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ile godzin nalatane ??? Jaki olej lany ??? Jak często wymiany olej+filtr ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ziolekz
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 11:16, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Motor kupiłem w tym roku. Nie miał założonego licznika motogodzin ale wiem ze na nowym tłoku przeleciał ok 35 mg. Olej wymieniałem od kupna 2 razy 2,3 jazdy po 3 godz. Dopiero się uczę jeździć na 2 kółkach więc go nie piłowałem. Olej lałem motul 10w40. Jak wymieniałem to wraz z filtrem oleju. No i oczywiście dokładnie czyściłem pozostałe filtry.
Podzwoniłem po kilku fachowcach, jeden powiedział że się to zdarza w KTM-ach i trzeba będzie wymienić też pompę oleju.
Myślałem też o regeneracji wałka (http://www.swiatek.com.pl/) tylko nie wiem czy to się opłaca.
Zniszczenia
Dzwoniłem do świątka i za regeneracje wałka krzyknęli 207 zł (nowy ok 650)
dźwigienkę 66zł (nowa ok 286 zł)
Edytuj posty - 4tSTUNT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 14:04, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Kolego edytuj posty!
Co do tematu to ten wałek makabrycznie starty jest!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Red Bull X
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 14:47, 06 Maj 2013 Temat postu: sx-f 450 2008 rok |
|
|
ja pierd ...ole takiego walka jeszcze nie widziałem nie chce Cie martwić kolego ale zajrzyj jak najszybciej do środka silnika i powiedz jak wygladał olej po spuszczeniu czy miał takie jak by drobniutkie kawałki magnezu tzn duralu bo to istotne jesli tak to poszła pompa oleju albo pompy dziwne że jedna dzwigienka sie starła tylko.2powód to zły luz zaworowy albo raczej jego brak wałek cały czas stykał sie z dzwigienką i tarł nie miał w tedy dośc dobrego smarowanie i sie wytarł.ale spekulować mozna rozbierz i szukaj przyczyny napewno pomożemy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Red Bull X dnia Pon 15:27, 06 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 20:11, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
masakra... to ja płakałem że mój wałek wytarty ale w porównaniu z tym to wyglądał jak nowy. raczej kwestia był brak smarowania tego jednego popychacza. bo jak widac drugi zdrowy.
co do regeneracji - odpuść sobie. to wyczynówka tutaj takich rzeczy sie nie regeneruje. to juz lepiej dorwij używkę w należytym stanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:26, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
prawdopodobnie miałes zapchana dysze smarujaca własnie tą krzywke.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ziolekz
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 7:44, 28 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Przy rozbieraniu silnika zauważyłem że mam dysze smarujące krzywki wałków rozrządu 3x70 i jedną 50. Co teraz z tym zrobić? Zrobić wszystkie 70-tki (a jak tak to gdzie taką dysze można kupić?) czy wrócić do oryginalnych 50-tek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Śro 19:16, 29 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Sprawdź sobie wszystkie dysze olejowe, bo może ktoś coś więcej kombinował. Olej płynie tędy którędy mu najłatwiej, czyli największymi dyszami. Jeśli ktoś zmienił tylko te trzy dysze to najprawdopodobniej ucierpiało też smarowanie tłoka i wału. Chyba najlepiej będzie Ci wrócić do oryginału, więc udaj się do serwisu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 20:55, 29 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
ja bym sprawdził po prostu tak jak jest fabrycznie. skoro były wszędzie 50tki to bym do tego wrócił. chyba że są zastosowane jakieś mądre modyfikacje. jakas pompa wydajniejsza czy cos
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
makperson
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:10, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Podłącze się gdyż mam podobny problem. Moje exc 450 klekoczeFILM (jestem w trakcie remontu tłok i korba) jednak nie jestem do końca pewny czy to przez luzy na korbowodzie tak klekocze gdyż ma tylko na boki, a wiem że powinien jakieś mieć fakt że są dość duże ale góra dół nie wyczuwalne. Ale kiedy przeczytałem ten temat to przypomniało mi się że widziałem na popychaczu zaworu wydechowego wytarcie to zrobiłem parę fotek do oceny czy to jest szkodliwe? oraz stan wałka rozrządu. Dodam że popychacze od zaworów wydechowych chodzą luźniej szybko opadają jak je podniose palcami natomiast ssące wolniej, czy tak ma być? nie sądze ale nie znam się a jeśli nie powinno tak być to co powinienem zrobić ?
Dzięki z góry chłopaki
Wałek:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Popychacze:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 21:10, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
wałek jeszcze ok. widać slady ale mój był 20X gorszy bo był uskok. co do dzwigienek zobacz czy te rolki nie maja luzów - one też hałasują. a popychacze słabo widać. zobacz czy łatwo chodza w tych grzybkach. widziałem takie zuzyte ze az dało sie je sciągnąc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 21:35, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
no faktycznie klekocze masakrycznie, powiedziałbym że to korba ale jak mówisz że pionowego luzu nie ma to nie to, bo od poprzecznego napewno by tak nie napierniczało. sprawdzaj zawory,dzwigienki,,łozysko wałka rozrządu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|