|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkes
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:33, 10 Lis 2014 Temat postu: Zakładanie cylindra |
|
|
Hej,
wiem, że serwisówka zaleca dokręcanie wielu śrub za pomocą klucza dynamometrycznego bodajże, czy jeśli nie mam klucza, mogę normalnie dokręcić cylinder na wyczucie ? to samo z głowicą.
Ps. ciekawi mnie fakt jak można wcisnąć tam klucz dynamometryczny jak ja ledwo co płaski wsadziłem XD
Moto ktm sx 125
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 17:14, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Jeśli musisz to można ręką ważne by były między sobą jednakowo dokręcone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:25, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
zaden problem, jak płaski podejdzie to i dynamometryczny.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Pon 18:26, 10 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 19:43, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
dokładnie, są płaskie klucze dynamometryczne specjalne i wszystko jest do zrobienia.
możesz dla mnie dokrecać młotkiem i przecinakiem. ważne aby dokręcic z odpowiednim momentem wszystkie sruby. jak zrobisz to nieodpowiednio, w najgorszym przypadku moze iśc np woda na silnik ( nawet nie musi isc od razu, moze sie sączyc uszczelką i o zatarcie bardzo łatwo )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 21:39, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Co do tego typu klucza dynanometrycznego to mam i ni chu** nie dojdę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 9:00, 11 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
jak kupiłem końcówkę do klucza zwykłego i też nie dojdę.
zwykły klucz oczkowy musiałem szlifować aby tam wszedł
jednak widziałem odpowiedni klucz do tego typu zadań
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkes
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:14, 11 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Czyli większość w sumie dokręca płaskim przy czym istotne tu jest, aby wszystkie śruby dociskały cylinder tak samo ?
Ja i tak jestem amatorem więc o jakieś przecieki po wjazdach w rzeki, nie ma mowy..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Wto 11:27, 11 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
arkes napisał: | Czyli większość w sumie dokręca płaskim przy czym istotne tu jest, aby wszystkie śruby dociskały cylinder tak samo ?
Ja i tak jestem amatorem więc o jakieś przecieki po wjazdach w rzeki, nie ma mowy.. |
Podstawa równy docisk. Jak masz takie wyczucie w ręce to może być.
Wyżej kolegą chodziło że woda w cylinder nie dostanie się poprzez wjazd do rzeki, a że woda z chłodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lam3r
Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: Wto 15:15, 11 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Mimo wszystko ja bym nie ryzykował dokręcania takiej rzeczy jak cylinder czy głowica na "wyczucie" a zwłaszcza w wyczynie.
Zreszta na pewno szybciutko Ci wydmucha uszczelke pod głowicą i narazisz się tylko na dodatkowe koszty związane z zakupem nowej. Poszukaj po znajomych takiego klucza i zrób to porządnie(albo po prostu kup, na pewno się jeszcze przyda). Dokręcanie wielu pierdół które w serwisówce też mają określony moment czasem można dokręcić na "czuja". Ale sprawy silnikowe rób jak należy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lam3r dnia Wto 15:16, 11 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 15:29, 11 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
To nie porcelana, nie mam tak specjalistycznego klucza by cylek dokręcać z momentem więc dokręcam na wyczucie i nigdy nic się nie działo i nie dzieje do dziś. W 4t popieram nie ma wg mowy o dokręcaniu na wyczucie ale w 2t gdzie pod głowicami są oringi nic się nie stanie.(biorąc pod uwagę to że dokręcone bd wystarczająco mocno)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|