|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pkali360
Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:06, 09 Paź 2019 Temat postu: Zatarta głowica KTM 2017 |
|
|
Witam, kolega kupił ktm excf 250 z 2017 roku , nie pojeździł godziny nawet i zaczęło coś strasznie stukać. Rozbieramy, a tam głowica, mostki wałki zatarte, że nadają się tylko na złom. Kupił go od handlarza który to ze szwecji ciąga.. Teraz ciekawe co było tego przyczyną, czy pech czy jednak coś zrobił na sztukę, żeby to wyjechało za brame. Czekaliśmy 2 miesiące na głowicę w ktm żeby ją zrobili,wałki nowe tłok poleci nowy i łańcuch rozrządu, uszczelki olej filtr i jakieś pierdoły. Teraz pytanie co się mogło stać:
-pompa przejrzana i nie widać żęby coś było nie halo
- syfu w kanałach brak
Na myśł nasuwa mi się, że ktoś kiedyś na pałe przykręcił mostki lub jeździł i miał za mało oleju.
Ostatnio rozmawiałem też z kolegą który ciąga z włoch enduro i cross i też tam mieli przypadek z tym 17 rokiem, że głowica przytarta. Czy to jakaś wada fabryczna?
Czemu Ci inżynierowie nie robią głowicy tak jak to było w ktm np 250 sxf z 2008, że kiedy się zatrze coś to składa się z kilku części, a nie teraz jeden odlew i nowa głowica ponad 2k.
Co myślicie o tej sytuacji, teraz gdy to poskładam no to co mogę sprawdzić na zdjętej pokrywie zaworów patrzeć czy olej strzela z dych na krzywki podczas kręcenia rozruchem, jeśli tak to chwilę pojeździć i zobaczyc czy wszystko w oleju?
Gadałem przez telefon w ktmsklep, a w tym moto jest końcówka akcesoryjna fmf założona i konsultant pyta się czy były jakieś mapy wgrywane. Ja tego nie wiem ale zdaję mi się, że takie nie wgranie mapy jak już mogło by spowodować np przytarcie tłoka, a nie głowicy, a tłok i cylinder w fajnym stanie.. proszę o odpowiedzi.
Jeżeli ktośby miał serwisówkę pełną do tego silnika to chętnie też przygarnę bo nie mogę znaleźć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 20:10, 09 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
zadnej wady nie ma, to konstrukcja bardzo wrazliwa na braki w smarowaniu, i jakiekolwiek zaniedbanie, wiec mozna podejrzewac ze było to co sam napisałes - czyli braki w oleju, uszkodzona pompa albo źle skręcone mostki.
bo ty w 2008 roku masz pewnie mniej sztywną głowice i nie da sie wykrzesać tego co jest w 2017 ( tylko tu sie domyslam - gdyby to była konstrukcja idealna to by przy tym zostali )
mozna kręcic rozrusznikiem z wcisnietym kill switchem albo sciągnieta fajka ( warto dać inna swiece zeby obok gdzies była iskrą ) i po paru sekundach powinien olej byc podawany na krzywki.
ktmsklep jak widać nie maja pojecia o czym mówią, w excfie nie ma zadnych map - fabryczna spokojnie swoją adaptacją "złapie" wydech akcesoryjny.
ja mam ale w wersji elektronicznej nie do przesłania, jakbys czegos potrzebował zapraszam na PW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster128
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków
|
Wysłany: Nie 12:50, 13 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Dlatego właśnie zawsze polecam demontaż silnika tuż po kupnie.
Po prostu z jakichś przyczyn brakło smarowania. Nadal zalecam demontaż całego silnika i jego weryfikację. Oby się nie okazało, że za chwilę korbowód padnie, bo też nie miał przez jakiś czas smarowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pkali360
Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 3:18, 20 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Ktm złożony. Przy próbie kręcenia rozrusznikiem i obserwowaniu dysz 3 na 4 psikaja idealnie a 4 to jest lewa na zawór ssący psika znikomo. Wszystko rozbierane i dokładnie czyszczone przepatrzone i nie wiem czemu tak jest jak nawet z tamtych innych co psikaja na wydechy są dysze w mostku więc są wyżej i olej musi przechodzić przez kanał z tej której psika słabiej. Dysza nie jest zapchana, przed montowaniem była sprawdzona, lekko sobie cieknie ale niema takiego ładnego ciśnienia jak tamte. Ciekawe czy nie dostanie większego ciśnienia jak się odpali motocykl. Trochę to dziwne i mi po długiej rozkminie nie przychodzi nic na myśl. Jak u was spostrzeżenia powinny cieknac 4 tak samo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 7:36, 20 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
kiedys sprawdzałem tak na rozruszniku to ciekło praktycznie identycznie na wszystkich 4, dwie słabiej bo w inne miejsce lały ale oba ssace i oba wydechowe tak samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pkali360
Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 10:20, 12 Lis 2019 Temat postu: |
|
|
Po około 3 zbiornikach wyjezdzonego paliwa sprawdziliśmy stan krzywek. Wygląda to tak, że na tą na której z tej dyszy olej słabiej tryskał widać, że jest lekko przegrzana. Tak jak by olej tam się dostawał w 50%. Reszta ok. Co myślicie w tej sytuacji? Może profilaktycznie zmienić pompę oleju? Żeby nie okazalo się że za ileś zbiorników wałek będzie do wymiany przez jedną krzywke.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 11:23, 12 Lis 2019 Temat postu: |
|
|
pompa oleju moze byc do kontroli ale one zwykle biją cisnienie z nadmiarem, jest zawór upustowy ktory cały czas upuszcza nawet to cisnienie, wiec prędzej sprawdził bym ten zawór upustowy, i sprawdził droznosc kanału tej dyszy. no i mozna cisnienie zmierzyc oleju co sie dzieje w ogóle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 14:11, 12 Lis 2019 Temat postu: |
|
|
Co do pompy to na oko wydawała się ok jak i po pomiarach szczeliniomierzem. Jak pisałem wyżej przygladalem się przeplywowi oleju i to dziwne że z jednej tryska mniej. Dysze przez montażem też sprawdzane na drozność. Zawór upustowy chodzi o tzw bypass? Sprężyna kulka itp od dołu wkrecany? Jeżeli tak to założony jest także nowy oryginał profilaktycznie. Co do ciśnienia oleju to gdzie się wkreca końcówkę? Manometr zwykły mam. Czy dałoby radę dokupić jakąś przejściówkę itp bo oryginalnego przyrządu nie mam. Nie posiadam serwisowki i nie wiem gdzie dokładnie to wkręcić to sobie gdybam odnośnie gwintu itp.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 15:34, 12 Lis 2019 Temat postu: |
|
|
tak chodziło mi o bypass, co do czujnika to mozna wkręcic chyba w filtr oleju ( tylko trzeba miec adapter albo sobie zepsuc pokrywke ) ale serwisowka podaje zeby mierzyc na napinaczu rozrzadu ( tam powinna byc na srodku mala srubka do montazu napinacza, i zamiast niej mozna wpiac czujnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|