Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zatarty wałek rozrządu SXF 250
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cinQ




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 7:33, 08 Kwi 2014    Temat postu: Zatarty wałek rozrządu SXF 250

Witam, otóż mam taki problem wczoraj chciałem sprawdzić luzy zaworowe w swoim SXFie 250 z 2006 roku, po generalnym remoncie zdjąłem pokrywę, zmierzyłem luz na pierwszym zaworze ssącym przechodzę do drugiego a tu taki widok!!!





Szok normalnie, silnik miał kapitalkę zrobioną 8mth temu wymienione korba, tłok, cylinder, zawory z osprzętem, łożyska, uszczelniacze, nowa głowica wszystko praktycznie co tylko się dało. Po 3 mth wymieniłem olej wraz z filtrem i wszystko było okej. Wczoraj zacząłem od wymiany oleju i od razu mi coś nie pasowało bo na korku magnetycznym były mikro opiłki metalowe, spuściłem cały olej wymieniłem filtr i wziąłem się za regulację zaworów, a tu takie zdziwienie. Moje pytanie teraz, czym jest to spowodowane, czyżby dysza olejowa która podaje olej na krzywkę i "popychacz" jest zatkana? Bo nie wiedzę innej przyczyny. Łożyska na wałkach rozrządu też były wymienione na nowe więc nie ma mowy o jakiś luzach:(

Ten "popychacz" pod krzywką wałka rozrządu też jest wytarty i to też dość sporo:( Przy tym wszystkim najdziwniejsze jest to, że motor do momentu odkręcenia pokrywy zaworów działał normalnie tzn. nie było problemu z odpaleniem i z mocą, jeździmy z kumplem na takich samych maszynach (ten sam model, rocznik, pojemność) i nie było czuć różnicy w mocy czy oddawaniu momentu, nawet w niedzielę zamieniliśmy się z kolegą na moto i prawie żadnej różnicy (prawie bo ma inne przełożenia na zębatkach). Nawet przed spuszczeniem oleju umyłem moto i potem go zapaliłem żeby zagrzać olej do wymiany i odpalił za 2 kopnięciem. Przecież to jest duża różnica w wysokości krzywki wałka, więc zawór nie otwierał się do końca ani w takim czasie jak powinien a mimo to chodził, odpalał i miał moc.

Proszę o pomoc co sądzicie na ten temat. Oraz wiadomo czeka mnie wymiana wałka, popychacza i pełna regulacja zaworowa ale co z opiłkami z wytartego wałka? czy wystarczy że po wymianie zaleję go nowym olejem, nowe filtry, dam mu pochodzić powiedzmy 1mth, żeby wypłukał silnik znów wymiana i będzie okej? Bardzo proszę o pomoc i mam nadzieję że wystarczająco opisałem mój problem;)

A takie były plany na pierwsze zawody w życiu w sobotę... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziolekz




Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 9:24, 08 Kwi 2014    Temat postu:

Miałem ten sam problem. Wałek wysłałem do regeneracji i jak na razie sezon wytrzymał bez uszkodzeń.
Więcej w temacie :
http://www.ktmracing.fora.pl/serwis,6/wytarty-walek-rozrzadu-sxf250-2010,4946.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:00, 08 Kwi 2014    Temat postu:

Potencjalne przyczyny to:
1. Zbyt mocno dokręcone mostki
2. uszkodzona pompa oleju(co w tych modelach się zdarza)
3. niedrożne kanały olejowe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cinQ




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 15:13, 08 Kwi 2014    Temat postu:

Co do tych przyczyn to po pierwsze gdyby pompa byla zatarta to chyba wszystkie krzywki bylyby przytarte, poza tym jak skladalem przy kapitalce silnik to wszystko bylo okej, po drugie mostki skrecone tak jak manual wskazuje, dodatkowo gdyby byly za mocno skrecone to chyba walek przytarlby sie na panewce w mostku a nie na krzywce, przynajmniej takie jest moje myslenie. Zostaje prawdopodobnie zatkany kanal olejowy. Teraz chetnie kupie walek ssacy jalby ktos mial:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GIENIU




Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: POLAND

PostWysłany: Wto 20:49, 08 Kwi 2014    Temat postu:

z uzywki nic juz nie mam tylko nowy ok 550zl. Przyczyny takiej sytuacji jak wyżej. Stosowanie nieoryginalnego filtra oleju, zamienniki maja inna gestosc papieru. Niewymieniany filtr rurkowy (na zdj poniżej) oraz żle wsadzony filtr w otwór obok dżwigni zmiany biegów, przytkany kanalik olejowy

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:59, 09 Kwi 2014    Temat postu:

sprawdz czy jest drozna dysza, przekop go pare razy ze djeta pokrywa zaworów, bedzie widac jak olej wydobywa sie przez dysze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cinQ




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 8:09, 09 Kwi 2014    Temat postu:

Prawdopodobnie to będzie ta dysza, na pewno to sprawdzę. Ale teraz jak dobrze przepłukać silnik żeby znów się nie stała taka sytuacja? Czy wystarczy, że po wymianie zaleje go nowym olejem wraz z filtrami pochodzi trochę spuszczę znów olej i kolejna wymiana? czy macie jakiś inny pomysł? Ze starym olejem było trochę opiłków, cześć na siatkowym filtrze, część na papierowym i trochę na korku magnetycznym więc na pewno coś jeszcze zostało z silniku... Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 10:24, 09 Kwi 2014    Temat postu:

Wykręć filtry oleju oraz śrubę pod którą jest kulka ze sprężynką i porządnie przedmuchaj sprężonym powietrzem wszystkie kanaliki.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 10:24, 09 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cinQ




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią 9:51, 11 Kwi 2014    Temat postu:

Chłopaki wałek kupiony, czekam na przesyłkę z Kanady:), popychacz dzisiaj zamówię. Mam jeszcze pytanie czy jak już wszystko od nowa poskładam to samym kopaniem z kopki wytworzę na tyle ciśnienia na pompach oleju żeby zobaczyć czy olej "tryska" z dysz? wiadomo przy składaniu wszystko na nowo wyczyszczę, przedmucham i sprawdzę drożność, jednak chciałbym zobaczyć organoleptycznie czy olej dochodzi tam gdzie powinien żeby znów nie było problemu:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziolekz




Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 11:38, 11 Kwi 2014    Temat postu:

Daj namiary gdzie i za ile kupiłeś wałek i popychacz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pią 12:09, 11 Kwi 2014    Temat postu:

cinQ napisał:
Chłopaki wałek kupiony, czekam na przesyłkę z Kanady:), popychacz dzisiaj zamówię. Mam jeszcze pytanie czy jak już wszystko od nowa poskładam to samym kopaniem z kopki wytworzę na tyle ciśnienia na pompach oleju żeby zobaczyć czy olej "tryska" z dysz? wiadomo przy składaniu wszystko na nowo wyczyszczę, przedmucham i sprawdzę drożność, jednak chciałbym zobaczyć organoleptycznie czy olej dochodzi tam gdzie powinien żeby znów nie było problemu:)


Jak wykręcisz świecę, to spokojnie kopajką wytworzysz ciśnienie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cinQ




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią 12:17, 11 Kwi 2014    Temat postu:

Kolego ziolekz, wałek kupiłem u zaufanego sprzedawcy w kanadzie, który miał sklep KTMa i zrezygnował i zostało mu trochę gratów i teraz wyprzedaje w fajnych cenach. dzwoniłem chyba do ciebie kilka dni temu że będę zamawiał, mówiłeś że szukasz takiego wałka dla kolegi i szybko go potrzebujesz. Jeśli jesteś jeszcze zainteresowany to daj szybko znać może ma jeszcze jeden wałek to dołoży do paczki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 13:36, 11 Kwi 2014    Temat postu:

cinq a ma może jakas oferte żeby mozna było zobaczyc mniej wiecej ceny i co dokładnie jest ? czy na telefon sie dogadujesz? bo w sumie nic na gwałt nie potrzebuje ale jakby cos ciekawego miał to moze bym o cos się pokusił Very Happy i wysyłke tez miałbys taniej


( w sumie niedługo bede potrzebował pompy magury 9mm ) Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cinQ




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią 13:48, 11 Kwi 2014    Temat postu:

napisz mi proszę co najbardziej cię interesuje, najlepiej podając numery części, nie wszystkie się opłaca bo jak chciałem popychacz zaworowy to policzył mi 50$ ale za wałek wziął tylko 100$ więc taniej niż u nas. Części są oryginalne i 100% pewne:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 15:23, 11 Kwi 2014    Temat postu:

no włąsnie tak jak mówiłem to nic konkretnego mnie nie interesuje i jak mówisz - jak cos tanio by sie dało wyrwac to kupiłbym chociazby na zapas ale na chwile obecną jedynie potrzebował bym pompy sprzęgła magura 9mm chociaz jak oryginał z KTMa to cene mają kosmiczną D:

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin