|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 14:58, 09 Cze 2014 Temat postu: Zawieszenie KTM WP 4860 MXMA CC - setting |
|
|
Hej
W moim SXF jest zawias dwukomorowy, chcęgo trochę poustawiac bardziej pod las/cross country, wiadomo że nawet miękki zawias SX nie będzie dobry do lasu.
I teraz tak:
w husabergach 2012 jest ten sam zawias (WP 4860 MXMA CC) -i w/g manuala jest ta sama długość sprężyn, długość lagi, ta sama ilość gazu,ta sama ilość oleju w cartridgu, jedyna różnica to ilośc oleju na lagę (390ml w SXF vs 370ml Husaberg) i twardośc sprężyn (4.8Nm dla 75-85kg w SXF vs 4.6Nm dla 75-85kg w Husaberg)
czy jeśli wrzucę do swoich lag miękcejsze sprężyny i zmienjszę ilośc oleju to będzie ono pracowało jak endurowe w husabergu? czy to torche za proste by było ? zestawy naprawcze są takie same dla ktm/husaberg więc bebechy sie nie różnią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 15:26, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
A sprawdzałeś czy te blaszki które są odpowiedzialne za setting również są takie same?
Jak są takie same to po zmianie oleju i sprężyn będzie tak jak piszesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 15:36, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | A sprawdzałeś czy te blaszki które są odpowiedzialne za setting również są takie same?
Jak są takie same to po zmianie oleju i sprężyn będzie tak jak piszesz. |
hm, nie, ale zrobię tak żeby było tak samo,
było by fajnie bo ostatnio pojeżdziłem na dwukomorowym z settingiem enduro i było WOW, - stąd mój pomysł tego tuningu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Pon 16:06, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
a jaki jest setting enduro w sxfie? ja też z miłą chęcią coś pokombinuję fabrycznie jest sprężyna na 75-85kg tak?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KozioŁ dnia Pon 16:08, 09 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 16:16, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
ja ustawiłem 19 comp /17 reb (comfort w/g manuala to 14/14) i jest w miarę nieźle, dalsze rozkręcanie robi z zawiasu flak, sprężyna standard
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Pon 16:36, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
comp-16 reb-22 - to są ustawienia Comfort, spróbuję twoich ustawień, a ile ważysz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:57, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
ale Ty masz starszy model i inne zawieszenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 17:08, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
KozioŁ napisał: | comp-16 reb-22 - to są ustawienia Comfort, spróbuję twoich ustawień, a ile ważysz? |
u mnie jest więcej oleju,
ważę 88, możesz sprawdzić moje, ja dalej zmieniam i klikam jeżdżąc po lesie, ale te ustawienia co Ci podałem są jak na razie najlepsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Pon 17:52, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
a cholera, sugerowałem się numerami zawiasu ale zapomniałem o roku moto. różnica w ilości oleju raczej kosmetyczna, raptem 15ml. spróbuję twoich ustawień, ważymy tyle samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13842
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 20:01, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
regulacja to regulacja - jak dla mnie nie ma wpływu na sztywność zawieszenia, jedynie na warunki pracy
SX to SX exc to exc. dlatego Ci sie kristof dziwiłem że ciągle enduro a na SXie ganiasz ;D
co do ustawien - to włąsnie te blaszki shimki duuuze znaczenie mają, ja sobie wywaliłem 3 trójkątne bo mi pekły i wrzuciłem 2 okrągłe i costam czuć że inaczej pracuje przy odbiciu. także zagłęb się w ten temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 20:28, 09 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | regulacja to regulacja - jak dla mnie nie ma wpływu na sztywność zawieszenia, jedynie na warunki pracy
SX to SX exc to exc. dlatego Ci sie kristof dziwiłem że ciągle enduro a na SXie ganiasz ;D
co do ustawien - to włąsnie te blaszki shimki duuuze znaczenie mają, ja sobie wywaliłem 3 trójkątne bo mi pekły i wrzuciłem 2 okrągłe i costam czuć że inaczej pracuje przy odbiciu. także zagłęb się w ten temat |
hehe no dokładnie, popróbowałem ostatnio różne enduro (250 EXC 2012, 250 excf 2008 - z dwukomorowym, 450 exc 2011) i jest duuużo "wygodniej" i pewniej w lesie, a na torze wcale nie wolniej.
u mnie po tej zmianie mapy na soft moto jest juz ugładzone, teraz chcę spróbowac zawias,
te podkładki tez kupię od husaberga żeby był komplet, zobaczymy co z tego wyjdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster128
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków
|
Wysłany: Pon 5:54, 16 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Po samej wymianie sprężyn będziesz czuł już znaczną różnicę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 20:37, 18 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
dobra, pierwsze podejście zrobione, na razie sprężyny zostawiłem (mam 4.8 czyli pod 85-95kg dla enduro, wazę 88 + klamoty do jazdy to będzie ponad 90kg), zmniejszyłem ilość oleju (o 20ml na lagę) i ciśnienie w cartridgu (do 1.1, było 1.3),
kliki ustawiłem 18/18
efekt:
pierwsze odczucie na stojącym moto - jakies twarde, juz myślałem że będzie lipa,
ale po krótkich testach (troche tor, trochę super enduro) jestem bardzo zadowolony, zawias na belkach czy kamieniach dużo bardziej przewidywanly, dużo łatwiej wjeżdza na belki, na garbach nie bije, na hopach nie dobija, ogólnie bardzo fajnie, w piątek zrobie test w lesie, ale podejrzewam że będzie bardzo dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Śro 22:05, 18 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:42, 18 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
a sprężyny masz oryginalne od nowości?
czy zmieniałeś już wcześniej na wagę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 20:47, 18 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
oryginał - standardowe , w/g manuala do 450 SXF , 4.8 są na wagę 75-85
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Pią 10:21, 20 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|