|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przym
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin (Mazowieckie)
|
Wysłany: Czw 19:56, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Ostatnio mi nawalił zawór wydechowy.
Dziś rozebrałem i okazało się że poluzowały mi się te śrubki w środku co przytrzymują mechanizm otwierający zawory, dodatkowo ta jedna podkładka/rolka wpadła mi na dół silnika w prawą pokrywę. Wszystko rozebrałem i poskładałem do kupy ale okazało się że zawór dalej się nie otwiera. W okienku po lewej stronie cylindra po odkręceniu manety na maksa element w ogóle się nie poruszał, tak samo jak kręciłem regulacją zawory w ogóle znaki się nie przestawiały.
No i się zastanawiam teraz dla czego, wydaję mi się że dobrze wszystko poskładałem, zawór poruszał się bez żadnych oporów jak miałem cylinder w ręku.
1. Czy jest możliwość żeby poniższy element (zaznaczony na czerwono) nie zgrywał się z tym w cylindrze?
Teraz mam znów prawy dekiel silnika zdjęty i zauważyłem że jak kręcę regulacją to ten element się przesuwa góra/dół czyli chyba działa poprawnie.
2. Jeszcze pytanie czy poniższa zębatka powinna kręcić się bez oporów?:
3. i na jakiej zasadzie to w ogóle działa że przy wyższych obrotach to się otwiera?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Czw 20:49, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
1. Jak najbardziej. Ramię musi trafić w tę 'podkowę'. Masz prawe okienko inspekcyjne aby to sprawdzić.
2. No raczej bez większych oporów, tę zębatkę napędza zębatka na wale.
3. Sam się na tym zastanawiałem, na pewno siła odśrodkowa generuje ruchy góra/dół. Jak już wspomniałem prędkość tej zębatki jest proporcjonalna do obrotów silnika.
Z tego co widzę na schemacie to na końcu tego wałka są cztery kulki, na które jak domniemam działa siła odśrodkowa powodująca ich oddalenie od osi wałka. Powierzchnia, po której kulki się przemieszczają jest stożkowa, co powoduje, że kulki przemieszczając się od osi wędrują też do góry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przym
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin (Mazowieckie)
|
Wysłany: Czw 21:39, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki amek, nie wiedziałem że w prawym okienku można to zobaczyć.
W międzyczasie jeszcze raz to rozebrałem i złożyłem, przy regulacji teraz widzę że zawór się rusza. Jutro dokończę składanie i zobaczę jaki będzie efekt. Prawie cały dzień dziaj w garażu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 0:45, 15 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Czy ma ktoś może schemat, który ukazuje działanie tego zaworu, bo nie kminie zasady działania tego ustrojstwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 7:40, 15 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
to tez zalezy jakie moto bo są różne rozwiązania
w hondzie miałem chyba najbardziej proste. wałek, spręzyna i kulki wszystko na stożku, jak sie dawało po obrotach, to kulki po stozku szły w góre sciskajac spręzyna, i wypychały talerz który róznymi popychaczami przenosił tą siłe na klapke zaworu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pią 9:21, 15 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
W ktm ach zasada działania jest taka sama.
4 posty wyżej to opisywałem
W najnowszych 125 dziala to inaczej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MatiSx125
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:21, 18 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Dlaczego jak odkręcam śróbke NR 1 tą na 8 klucz to chodzi mi tłok?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 19:53, 18 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
jesteś pewien że to tłok ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MatiSx125
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:04, 18 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Zawór?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:34, 23 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Podrzucam wszystkim linka do nagrania, gdzie gość dzieli się wrażeniami z jazdy EXC300 2016 przy każdej z dostępnych sprężynek: zielonej, żółtej oraz czerwonej
https://www.youtube.com/watch?v=6kn9qh0BmJE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filippo144de
Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:00, 17 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Siemka
Czy jak przy pełnych obrotach w tym okienku [link widoczny dla zalogowanych]
nie pokazuje się znak tylko jest wyżej to znaczy że źle złożony ten element ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Bo rozumiem że wtedy się zawór nie otwiera do końca ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Sob 10:04, 18 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Jeżeli się podnosi, ale nie dociera do samej góry, to może być źle wyregulowany, źle złożony także.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
donrecool
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 7:21, 20 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Przez otwór wydechowy zawór powinien chodzić lekko przy popychaniu go palcem ? Od strony okienka z lewej strony też powinien dać sie łatwo ruszyć aż do okienka pokazującego pełne otwarcie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 10:06, 20 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Nie, nie powinien. Dobrze złożony zawór będzie miał co najwyżej kilka mm luzu.
Prawdopodobnie nie trafiłeś dźwignią w tę podkowę. Zdejmij maly dekiel z prawej strony cylindra i popatrz. Prawdopodobnie czeka Cię demontaż cylindra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
donrecool
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:13, 20 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
czyli jedynie na zapalonym silniku i przegazowaniu będe pewny że zawór otwiera mi sie do konca ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|