|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yahoo
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PO
|
Wysłany: Pon 11:06, 09 Sty 2017 Temat postu: Zawory: czy ktoś zmieniał z tytanowych na stalowe? |
|
|
Pacjent: 250 EXC-F, 2008
Diagnoza: nadchodzi czas na wymianę zaworów.
Rozpoznanie: Aktualnie są tytanowe, których komplet przy najlepszych wiatrach to ok 1400 pln. Komplet nowych stalowych Proxa: 700 pln. Trwałość stalowych: wyższa. Oczywiście, większy ciężar zaworów, większe obciążenie napędu rozrządu, straty mocy na wysokich obrotach... Teorię znam.
Pytanie: czy ktoś dokonywał takiej zmiany w swoim motocyklu i może się podzielić wrażeniami i spostrzeżeniami? Czy np trzeba wymieniać gniazda, czy mogą zostać oryginalne (oczywiście dotarte pod nowe zawory)? Jak z osiągami, czy różnica jest bardzo odczuwalna?
Będe wdzięczny za podpowiedzi
pozdrówki
yah
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez yahoo dnia Pon 11:06, 09 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
theodor
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:58, 09 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Zrobisz kaleke z motocykla, dramat jest na stalowych.
Jeździłem bliźniakiem swojego SXF-a w któryms ktos założył stalowe, dynamika silnika była tragiczna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yahoo
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PO
|
Wysłany: Pon 12:46, 09 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
theodor napisał: | Zrobisz kaleke z motocykla, dramat jest na stalowych.
Jeździłem bliźniakiem swojego SXF-a w któryms ktos założył stalowe, dynamika silnika była tragiczna. |
Z ciekawości, o którym roczniku mowa? Przyznam, że też się nieco obawiam spadku osiągów, ale podejrzewam jednocześnie, że w SXF oczekujesz innej charakterystyki, więc to co Tobie doskwiera, dla mnie może być zupełnie nieodczuwalne. Mnie stalówki kuszą głównie ze względu na wyższą trwałość, no i oczywiście bardzo sympatyczną cenę, no ale jak mam dostać w efekcie muła, to podziękuję
pozdrówki
yahoo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
theodor
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:36, 09 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Mam na mysli osttni wypust gaźnikówki 2007-010
Jasne ze motocykl enduro ze swoim modułem inaczej oddaje moc, a we wtryskowych jest to jeszcze bardziej odczuwalne. EXCF wtryskowy przy moim SXF-e wkręca sie jakby był zepsuty, ale tak jak piszesz, czego innego sie od nich oczekuje.
Ja mam porównanie przy MX i róznica była mega wyczuwalna na minus stalówek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pablo83
Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 14:08, 09 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Dzieki theodor za opinie o tych stalowkach.Sam ostatnio wymienialem ale tylko ssace i tez mialem dylemat czy kupic stalowe czy tytany.Jednak wziolem tytany.Co do gniazd to dopiero jak zalozylem nowe zawory i skrecilem walki to dopiero bylo widac ze gniazda sa wyrobione bo wchodzila najmniejsza plytka zaworowa.Czyli zawow mocno wpuszczony w glowice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 19:46, 09 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
pół biedy że spadnie dynamika, gorzej z zywotnoscią, stalowe są mniej zywotne. do tego głowice sa przystosowane pod zawory tytanowe. które są lżejsze i wymagaja bardziej miekkich spręzyn - takie zawory nie walą w głowice, stalowe już tak. jak głowica nie jest przystosowana, to gniazda lecą momentalnie.
czasem warto odżałować na oryginał i miec spokój.
jak chcesz to napisz jutro na PW zobacze moze udało by mi sie cos taniej załatwic takie zawory
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez henio12323 dnia Pon 19:47, 09 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yahoo
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PO
|
Wysłany: Wto 9:12, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | pół biedy że spadnie dynamika, gorzej z zywotnoscią, stalowe są mniej zywotne. do tego głowice sa przystosowane pod zawory tytanowe. które są lżejsze i wymagaja bardziej miekkich spręzyn - takie zawory nie walą w głowice, stalowe już tak. jak głowica nie jest przystosowana, to gniazda lecą momentalnie.
czasem warto odżałować na oryginał i miec spokój.
jak chcesz to napisz jutro na PW zobacze moze udało by mi sie cos taniej załatwic takie zawory |
Napiszę.
Co do żywotności: znowu, teoria i 'wiedza' z internetów: tytany nie tyle są trwalsze, co w okresie eksploatacji lepiej zachowują kształt i wymiary, za to jak już nadejdzie na nie pora, to rwą się bez ostrzeżenia. Stalowe dokonują zwykle żywota łagodniej, ale częściej trzeba je kontrolować. Co do gniazd - Prox w swoich materiałach pisze, że ichnie stalowe zamienniki oryginalnych zaworów są dostosowane do współpracy z gniazdami, aczkolwiek tutaj też czytałem różne opinie.
Co do spokoju: ja mam w tej chwili tytanowe zawory z nieznanym przebiegiem - mają co najmniej 90h, bo tyle sam nalatałem tym gratem, co było wcześniej - nie mam pojęcia. Serwisówka mówi: wymiana po 80h przy hobby use. Nie wykluczam, że te zawory mają tyle, ile mam na liczniku, co powoduje, że mam obawy. Stalowe, przy nieznanym przebiegu, dawałyby mi - paradoksalnie - większy spokój ducha.
No generalnie cały czas szukam potwierdzonej informacji z pierwszej ręki. To co naczytałem na internetach jakoś mnie nie przekonuje, i to w żadną stronę
pozdrówki
KŁ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
theodor
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:32, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Powiem co wiem
Tytanowe zawory z racji charakterystycznej cechy materiału dają typowy objaw. Otóż zmęczenie materiału, głównie termiczne objawia sie płynięciem materiału. W pewnym momencie zaczyna wyciągać się materiał trzonka i relatywnie szybko wówczas potrafi dojść do urwania grzybka zaworu. Z moich obserwacji mogę powiedzieć że póki luz zaworowy sie nie zmienia to nie ma specjalnie dużego ryzyka urwania zaworu. Za to jak zacznie dość szybko maleć to nie mad czym myśleć. Dlatego nie ma co się zastanawiać czy danej grubości płytka zaworowa jest ok czy nie, bo zanikający luz jest objawem sugerującym wyciaganie się trzonka zaworu.
Stalowe zawory w praktyce nie płyną, wypracowuje się przylgnia i zaworu i gniazda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Wto 10:09, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Też dodam coś od siebie
Tytan jest bardziej wytrzymały od stali - to chyba oczywiste (mówimy tu o dobrym stopie stali i dobrym stopie tytanu). Im wyższa wytrzymałość danego materiału, tym wyższa kruchość, dlatego faktycznie zawór tytanowy może urwać się "gwałtowniej" niż stalowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
theodor
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 10:36, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
no własnie tytan nie urywa sie z powodu kruchości, a płynięcia, czyli odkształceń plastycznych.
To samo dotyczy np spręzyn zawieszenia tytanowych. One nie pekaja tylko w pewnym momencie drastycznie zmienia się charakterystyka ugięcia.
Zresztą własnie ze wzgledu na charakterystyke tytanu pod zadnym pozorem nie wolno docierac tytanowych zaworów
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez theodor dnia Wto 11:08, 10 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yahoo
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PO
|
Wysłany: Wto 13:03, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Gnębię temat dalej, tym razem ryję po katalogach części.
I wychodzi mi, że rocznik 2013 ma zawory takie same jak mój 2008. Potwierdza to również katalog ProXa.
Tymczasem w manualu 2013 nie ma bezwzględnej wymiany po 80h, tylko jest kontrola co 105 godzin... Co więcej, w tymże manualu są też podane wymiary kontrolne. Bądź tu mądry.
Czy rozumieć to tak, że dla 2008 było ograniczenie, bo producent sam nie miał wiarygodnych danych nt trwałości zaworów i wolał się zabezpieczyć asekuranckim interwałem wymiany, czy może w późniejszych rocznikach zmieniło się coś dookoła - np materiał gniazd czy prowadnic, i stąd w późniejszych rocznikach te zawory mają inne zalecenia serwisowe? W 2016 jest jeszcze inaczej - wymiana co 135...
Zmierzam do tego, że być może zamiast zakładać, że zawory robię już teraz niezależnie od ich stanu, można poprzestać na pomierzeniu ich zgodnie z manualem do rocznika 2013.. Jak nie będą OK, to oczywiście wymienić, ale jak będą OK, to zapiąć z powrotem, zmienić jeno dla porządku uszczelniacze, a zaoszczędzoną kasę wydać na coś fajnego? Co mówita?
pozdrówki
yahoo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
theodor
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:15, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak.
Prowadzę serwis Ducati i tutaj tez na przestrzeni lat zmienia sie tolerancja ale pewnych elementów czy zmieniaja sie interwały serwisu/wymiany.
Wyglada na to że producent zdobywając doswiadczenie modyfikuje pewne wartosci pierwotnie ustalone dość rygorystycznie dla bezpieczeństwa zapewne.
Ja w swoim silniku na nowych zaworach tytanowych mam zrobione 160H i nawet setke luz póki co sie nie zmienił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zbyster
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 9:45, 20 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Jeszcze taki pytanie: jak wygląda porównanie zaworów tytanowych oryginalnych z tytanowymi Proxa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|