|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:19, 27 Lut 2014 Temat postu: Zdjecie pokrywy a luzu zaworowe (ktm 450 '05) |
|
|
Witam, planuje sciagnac pokrywe zaworów i sprawdzic czy wałek jest dobrze ustawiony a mianowicie czy oznaczenia na zebatce rozrzadu sa w lini poziomej oczywiscie tłok w pozycji GMP, wał zablokowany od spodu srubka bez podkladki, i mam takie pytanko czy jak sciagne pokrywe to czy dojdzie do rozregulowania luzów zaworowych? Oczywiscie sprawdze luzy przed i po zdjeciu pokrywy, chce tylko wiedziec czy moge sie spodziewac ponownej regulacji zaworów. Chce to wszystko sprawdzic bo to swiezy zakup wiec chce wiedzie na czym stoje i zapobiec w przyszłosci rozwalenia głowicy czy zaworów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 17:52, 27 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
ale nie czaje po co sprawdzac, jeżeli byłby przesunięty o 1 zabek to bys to słyszał, moto cięzko by odpalał. klekotał by jak sieczkarnia., wiec bo tak miałem i przestawione o 1 ząbek. ledwo odpalił ale raczej bys takim sprzetem nie wyjechał bo pracował 2X głosniej niz powinien. wiec jak chodzi normalnie to bez sensu zaczepiac. tam to troche upierdliwa robota jak chcesz to zrobic w ramie ( samo czyszczenie silikonu to juz opierdliwa robota)
ale tak dla wiadomosci - jak sciągniesz to nie rozregulujesz zaworów o ile bedziesz składał na to samo, są rózne silikony niektóre moze są troszke mniej lub bardziej elastyczne a pokrywa jest na silikonie, wiec jak złozysz np na grubszy silikon to mogą byc jakies minimalne odchyłki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:43, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Wałek jednak ustawiony byl prawidłowo. Ustawiłem tłok w najwyzszym swoim połozeniu (za pomoca kijka ktory wsadzilem przez otwor gdzie powinna byc swieca) i oznaczenia na zebatce zgadzały sie idealnie, a tak swoja droga to ta sruba do blokady wału nie daje idealnej blokady w pozycji GMP tłoka, brakuje jej dosłownie milimetr. Ile wynasza luzy zaworowe według serwisówki, wiem ze najlepiej 0,10 ale co mówi serwisówka? (nie mogłem znalesc)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Wto 21:44, 04 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robertaz
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk - Racibórz
|
Wysłany: Wto 21:59, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
0,12mm dla ssących i wydechowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 22:29, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
tak to nie jest idealny GMP ale to nie przeszkadza bo tam to jest zrobione że blokujesz i tak ustawiasz, ten 1 mm nie ma znaczenia
co do luzów seriwsówka mówi 10 ssace i 12 wydechowe jak pamiętam ale kazdy po 10 robi i jest gitarka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 7:50, 05 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Mógłbys zobaczys i sprawdzic czy to napewno 0.10 i 0.12, bo w necie na jakies anglojezycznej stronie ktos pisał ze dla ssacych i wydechwych po 0.12,
[link widoczny dla zalogowanych] -- tutaj jest chyba dla starych modeli bo 2001r. artykuł
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 8:50, 05 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
pawciak12 nie lepiej sprawdzić w instrukcji obsługi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:02, 05 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
jednak dla wszystkich 0.12. Wyjasni mi ktos łopatologicznie na czym polega ustawianie zaworów na 1/6 obrotu ? Musze wkrecic regulacje az zawór nie bedzie miał luzów a potem zluzowac regulacje o 1/6 obrotu? I wtedy powstanie okreslony luz? Jak tak to jakie wartosci tych luzów jesli odkrece o 1/6?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:31, 05 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
juz znalazłem, 1/6 obrotu to 0.005" czyli 0.12 mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaacaman
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:34, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
to można to tak ustawiać, że wkręcam do końca i wykręcam 1/6 obrotu? Bez zabawy ze szczelinomierzem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Śro 0:50, 18 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Oczywiście że tak można we wszystkich silnika wystarczy znać luz zaworowy i skok gwintu śrubki regulacyjnej i wtedy wyliczamy ile należy śrubkę wykręcić.Osobiście preferuję ustawienie na 0,10mm i nie tylko ja.Kiedyś ustawiłem na ten obrót 1/6 i jakoś mi to nie leżało moto po glebie trudniej odpalało nie było to co prawda nie wiadomo jak problematyczne ale mi osobiście nie pasowało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 8:07, 18 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
teoretyczne 1/6 obrotuy to najbardziej dokładny sposób. ale jest jeden problem - skąd bedziesz wiedział od którego momentu zaczynać odliczać. przy dokręcaniu nie ma wyraźnego "stopu' srubką mozesz kręcic i kręcic i to dosyc lekko. aż cały zawór podeprzesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|