Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zerwany gwint w korku spustowym oleju
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi1529




Dołączył: 02 Gru 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:45, 14 Sty 2020    Temat postu: Zerwany gwint w korku spustowym oleju

Panowie ratujcie zerwal mi sie gwint na korku spustowyn . Srednica otworu w karterze 13.40mm srednica korka 13.80mm . Kupilem zestaw naprawczy helicoil m14 ale w ta sprezynke jak wkrecam korek spustowy jest luzna i nie wiem czy wgl dobrze dobrałem ten zestaw . Macie jakies rady bo ja juz glupi jestem

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adi1529 dnia Wto 20:35, 14 Sty 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Wto 21:39, 14 Sty 2020    Temat postu:

Najlepiej rozwiercić na większy rozmiar i dać większy korek (sprawdzone w SX 125/150).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Wto 22:22, 14 Sty 2020    Temat postu:

Ale helicoil kupuje się w zestawie z wiertłem (a także z prowadnicą sprężynki-gwintu). Wiertłem dedykowanym do sprężynki nawiercasz otwór na ciut większy niż był oryginalnie i wkręcasz sprężynkę. Tam nie ma się skąd wziąć żaden dodatkowy luz. Sprężynkę-gwint najlepiej wkręcić posmarowawszy uprzednio klejem do gwintów.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pm2z dnia Wto 22:24, 14 Sty 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi1529




Dołączył: 02 Gru 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:39, 14 Sty 2020    Temat postu:

No tak mam wiertlo , gwintownik , sprezynki i przyrzad do wkrecania sprezynek . Tylko chodzi o to ze jak bede wkrecal ta sprezynke w karter to jak ona ma sie zacisnac czy cos ? TeraZ jak mam na zewnatrz wszystko i wkrecam ten korek w ta sprezynke to tez przeskakuje i moge wytargac ten korek z tej sprezynki bez problemu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Wto 23:02, 14 Sty 2020    Temat postu:

Jak wkrecisz sprężynke w nagwintowany dedykowanym gwintownikim to będzie ok
Sprezynka sie jakby zaciśnie i wszystko bedzie ok. Ona się kręci tylko w jedną stronę - już jej nie cofniesz.
Mozesz te sprężynke wkręcić na klej do gwintów. Nawet sie łatwiej wkręca.
Jak nigdy tego nie robiłeś - zrób sobie otwór w innym , testowym kawałku aluminium i sie pobaw jak to działa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 8:26, 15 Sty 2020    Temat postu:

a jeszcze dodam że samo zrobienie recoila to nie problem, ale zrobic to osiowo do płaszczyzny to juz trudniejszy temat, jak masz zagwozgke ja kto działa - to moim zdaniem szkoda czasu zebys to robił sam, zleć to komuś, trzeba zrobic to mega osiowo, korek spustu uszczerlnia sie nie na gwincie tylko na płaszczyźnie pokrywy/łba sruby, jak krzywo wywiercisz/nagwintujesz to bedzie krzywo i bedzie ciekło

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Śro 9:07, 15 Sty 2020    Temat postu:

E tam osiowo Wink moim zdaniem bardzo łatwo jest z ręki nieznacznie nawiercić w osi już gotowy otwór. robiłem helicoil mnóstwo razy.
Jeśli sprężynka jest dłuższa niż grubość materiału w który będziesz ją wkręcał, do zdecydowanie radzę ją przyciąć przed wkręcaniem pod odpowiedni wymiar.

no i najlepiej mieć tę część na stole, a nie wiercić w złożonym silniku w ramie, bo nie wierzę, żebyś wówczas był w stanie usunąć wszystkie opiłki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 9:43, 15 Sty 2020    Temat postu:

to jednak mało wiesz, tez robiłem nie raz te sprezynki, zwykły gwint gdzie sruba dociska np jakas pokrywe to pare stopni odchyłu nie robi probemu, ale plaszczyznowe sprawy sa trudne do wykonania z ręki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Śro 12:15, 15 Sty 2020    Temat postu:

Może jeszcze zastosować jakiś wygniatak.
On działa bez opiłkowo. Co prawda nie testowałem wygniataka w moto, ale zawsze można sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi1529




Dołączył: 02 Gru 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:27, 16 Sty 2020    Temat postu:

Panowie wywiercilem helicoil wkrecony ladnie trzyma ale kur... normalnie jak amator zyciowy to zrobilem szczypcami chwycilem ogonek od helicoil i pekl i wpadl mi do silnika nawet dobrze go nie chwycilem ... nie wiem czy teraz pokrywe sciagac od strony sprzegla czy mi tam to nie przelecialo bo jest tam kolo korka widzialem przeplyw zrobiony co mowicie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 19:35, 16 Sty 2020    Temat postu:

spróbuj złapać magnesem, mozesz próbować też przelac olejem - moze wypłynie, ale nie próbuyj jeździc z tym elementem - ostatnio na serwisie mielismy taki silnik całkowicie zatarty - w pompie oleju własnie ogonek od recoila

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi1529




Dołączył: 02 Gru 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:23, 16 Sty 2020    Temat postu:

Wlasnie pracuje na zlomowisku i mamy taki magnes konkretny i chce zobaczyc czy od dolu przez karter go zlapie ale nie wiem . A ty jaki magnes miales na mysli bo przez otwor nie ma za duzo miejsca . Olej kurde chyba za gesty jest zeby wyplynal

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Pią 7:04, 17 Sty 2020    Temat postu:

coś mi sie kojarzy że te spreżynki nie są magnetyczne Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 8:27, 17 Sty 2020    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

sorki za linka długiego - cos takiego pewnie przez m6 przejdzie nawet Very Happy a czy sa magnetyczne - dobre pytanie mi sie wydaje ze są.

powracamy znowu do podpowiedzi powyzej - ze warto takie rzeczy zlecać fachowcowi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi1529




Dołączył: 02 Gru 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:45, 17 Sty 2020    Temat postu:

Sa magnetyczne nie tak mocno jak stal ale lapie magnes . Odkrecilem pokrywe od strony sprzegla ale niestety nie widac ogonka nigdzie plukac tez probowalem ;( nie wiem czy jak lewy dekiel zrzuce czy cos tam bede widzial . Musze kupic ten magnes maly moze sie uda gdzies go zlapac .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adi1529 dnia Pią 21:46, 17 Sty 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin