Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zestawy naprawcze pompek sprzęgła/hamulca

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Czw 10:00, 25 Sie 2016    Temat postu: Zestawy naprawcze pompek sprzęgła/hamulca

Tak się zastanawiam w oparciu o swoje doświadczenia czy w ogóle warto montować zestawy naprawcze do pomp? Czy ma to sens czy jest to leczenie syfa pudrem. A może należy robić to profilaktycznie co jakiś czas.

Wymieniłem zestaw naprawczy sprzęgła i poprawa była znikoma, może miesiąc, może dwa lepiej podziałało i znowu klops, wymieniłem całą pompkę i jest zupełnie inna bajka

Wymieniłem jakiś czas temu tłoczek w tylnym hamulcu i widzę, że znowu działa dziwnie, nie trzyma ciśnienia np. stojąc pod górkę.

I teraz pytanie, czy w ogóle warto montować te zestawy naprawcze. W przypadku tylnego hamulca sam tłoczek kosztuje 150zł, a cała pompa 420, więc na swoim przykładzie wyrzuciłem 150zł w błoto, a i tak muszę prawie 400 wydać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:15, 25 Sie 2016    Temat postu:

Dużo zależy od zużycia gładzi cylinderka w którym siedzi tłoczek. Jak są małe rysy to nic z tego, wymiana tłoczka pomorze na chwilę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 10:44, 25 Sie 2016    Temat postu: Re: Zestawy naprawcze pompek sprzęgła/hamulca

żółf napisał:
Tak się zastanawiam w oparciu o swoje doświadczenia czy w ogóle warto montować zestawy naprawcze do pomp? Czy ma to sens czy jest to leczenie syfa pudrem. A może należy robić to profilaktycznie co jakiś czas.

Wymieniłem zestaw naprawczy sprzęgła i poprawa była znikoma, może miesiąc, może dwa lepiej podziałało i znowu klops, wymieniłem całą pompkę i jest zupełnie inna bajka

Wymieniłem jakiś czas temu tłoczek w tylnym hamulcu i widzę, że znowu działa dziwnie, nie trzyma ciśnienia np. stojąc pod górkę.

I teraz pytanie, czy w ogóle warto montować te zestawy naprawcze. W przypadku tylnego hamulca sam tłoczek kosztuje 150zł, a cała pompa 420, więc na swoim przykładzie wyrzuciłem 150zł w błoto, a i tak muszę prawie 400 wydać.


też tak myślę i miałem tak samo, może jakbym np po 200mth profilaktycznie zmienił tłoczek , to cała pompa pociągnęła by dłużej, a wygląda na to że jak zmienisz jak już cieknie - to raczej nic nie da


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Czw 11:26, 25 Sie 2016    Temat postu:

Oczywiście, że chodzi o zużycie cylinderka. W obu przypadkach zmieniałem jak tylko zauważyłem pierwsze objawy zużycia, a to i tak za późno żeby coś uratować

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:22, 25 Sie 2016    Temat postu:

jak sie wytrze to jeszcze moze nie byc tragedii, najgorsze są rysy. ja u siebie polerowałem i znacznie pomogło. ale była jedna mega głęboka rysa i cisnienie przepuszczało ;/ wiec pompka do wywalenia. ale gryby nie ta rysa, to polerka - i by chodziło jeszcze jakis czas na prwno

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 22:54, 25 Sie 2016    Temat postu:

To ja dorzucę coś od siebie Smile Z pompami walczyłem już co najmniej kilka razy i dalej walczę. Największy problem z wycierającym się cylindrem jest w pompach sprzęgła Magury (najnowsze 125/150 mają już Brembo), wynika z tego że sobie przyoszczędzili i dali jakiś gównolit jako powłokę, a pod to dali jakieś amelinum (pewnie z puszek po piwie) - skutek jest taki że łuszczy się to strasznie. Im nowszy model tym jest gorzej - w jednym przypadku miałem po roku odpryski gorsze niż w moto, które ma 7 lat. Drugi problem to dobór tłoczka - miałem przypadek, że oryginalny zestaw naprawczy Magury miał inny tłoczek (krótszy) niż powinien być pomimo identycznego oznaczenia na opakowaniu. Oprócz tego w przypadku tłoczków (oryginalnych i zamienników) czasami uszczelki wycierają się szybciej. a czasami wolniej (mam jeden oryginalny komplet który wytrzymał 20 godzin i puszcza, jeden zamiennik wytrzymał ponad 2 sezony - loteria). Co do wycierania się tych elementów nie zauważyłem żeby zależało to od rodzaju oleju hydraulicznego - Magura Blood, LHM z Totala, czy jeszcze jakiś inny LHM (dużo gęstszy, nie pamietam producenta). Układ myty i zalewany świeżym olejem 1-2 razy w sezonie.

Pompa przedniego hamulca Brembo - starszy model strasznie ciężko mi się odpowietrza (po pierwszym odpowietrzeniu trzeba go przelać jeszcze za 1-2 dni) ale nie miałem z nim problemów żeby puszczał przez kilka sezonów (przynajmniej raz w sezonie wszystko jest czyszczone itp.). Nowszy model (stosowany od 2014 roku) - odpowietrzenie trwa kilka sekund, zero problemów, klamka zaraz jest twarda. Po jakimś czasie sam się zapowietrza - zmieniany tłoczek na oryginalny, na cylindrze nie widać rys (pewnie nowszy model to znowu oszczędności).

Pompy hamulca tylnego Brembo - starszy model ciężej mi się odpowietrza, na tłoczku i gumce widać wytarcie a nic nie przepuszcza, nie zapowietrza się. Zero problemów przy składaniu pompy. Nowy model pompy - dużo szybciej mi się odpowietrza ale po czasie jak moto stoi z 2 tygodnie to dźwignia robi się miększa. Okropne rozwiązanie mocowania tłoczka (na forum jest mój temat z walką z tym hamulcem). Na tłoczku widać mniejsze wytarcie niż w starym moto, dane nowe oryginalne uszczelki, cylinderek bez rys.

Z mojego doświadczenia wydaje mi się że producenci sprzedają nam co raz większy chłam (nie tylko pompy). W przypadku pomp hamulcowych w nowych wersjach nie widzę jakiejś poprawy w działaniu (siła hamowania, dozowalność, wyczucie kiedy zaczyna łapać) a widzę że te rozwiązania są bardziej podatne na jakieś pierdoły. W przypadku pompy sprzędła - to się nie nadaje nawet na puszki do śledzi... A i do nowych pomp hamulca tylnego producent nie przewidział zestawu naprawczego z tłoczkiem ale za to sama pompa jest tańsza chyba o 200 zł (nie pamiętam dokładnie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przym




Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin (Mazowieckie)

PostWysłany: Pią 10:19, 26 Sie 2016    Temat postu:

henio12323 możesz opisać czy robiłeś polerkę? u mnie zestaw naprawczy pompy hamulca tył też już wysiadł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin