|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EXC2502T
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kaczory
|
Wysłany: Wto 16:34, 20 Cze 2017 Temat postu: Zjada tłoki EXC 250 2T |
|
|
Witam.
Otóż sprawa wygląda tak, już po raz drugi w moim KTM EXC 250 2T padł tłok w mega krótkim czasie! W nie całe 43mth zjadło już dwa tłoki Wossner, selekcja A i B. Wygląda to na ubogą mieszankę paliwo-powietrze (za dużo powietrza), lecz śrubka od składu powietrza wykręcona jak w serwisówce, tylko 1,5 obr nic więcej. Dysza główna 160, dysza niskich obrotów 42, iglica na sam dół, mieszanka 1:50 Motul 800 Offroad. Motor docierany tak jak się powinno docierać, przed jazdą zawsze rozgrzany, nigdy nie pałowany na zimnym silniku, a jednak w tą niedziele znów padł tłok który wymieniłem 21mth temu Poniżej zdjęcie uszkodzenia. Cylinder wygląda na nie dotknięty (tuleja bez rys tym razem i przetarć). Co może być przyczyną zjadania tłoka? Poprzedni poszedł identycznie z tym że zakleszczyło wtedy pierścień i porysowało tuleje, teraz jedynie tłok uległ uszkodzeniu (pierścienie nawet całe). Ja już rozkładam ręce, dbam o niego jak tylko mogę a tu takie rzeczy się dzieją Na prawdę będę bardzo wdzięczny ze jakąś podpowiedź co się do cholery dzieje z tym moto ;/ Korba ok, bez luzów, olej w skrzyni Motul Transoil, filtr czyszczony praktycznie co jazdę, żadnego syfu w baku czy coś. Pogoda piękna do latania a moto znowu płata figle ;/ ehhh....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Wto 17:20, 20 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
jakie pasowanie tłoka?
może tuleja źle wprasowana? może ktoś ujowo pomierzył cylinder i dobrał tłok? może go przegrzewasz (przez złą tuleje)?
i przede wszystkim jaki kolor świecy?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez amek721 dnia Wto 17:20, 20 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 18:57, 20 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
a co ci da srubka składu mieszanki jak jedziesz na odcinie w srednim/góprnym zakresie obrotów to co przeleci przez srube składu mieszanki to jest kilka %... mi to wyglada na duza ilosc oleje ale przegrzanie, własnei na wydechu gdzie jest najwieksza temperatura
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EXC2502T
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kaczory
|
Wysłany: Wto 20:25, 20 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Pasowanie jak producent każe przy tuleji, 0,06mm (nawet na opakowaniu tłoka napisane jest), teraz był cylinder 68mm, tłok 67,94mm. Kolor świecy był kawa z mlekiem, lecz po uszkodzeniu była ciemna.
Henio12323, to jaką mieszankę miałbym niby robić? Myślałem, że 1:50 to mieszanka właśnie taka jak być powinna. Co do tego oleju co pisałeś to ostatnio właśnie troszku zaczęło "rzygać" z wydechu, no ale kurcze leje olej Motul 800 a więc nie jakiś szit z orlenu za 15zł, sklad 1:50 jak zdecydowana większość robi i takie rzeczy? ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 20:44, 20 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
w takim razie sie wycofuje z oleju, powinno byc ok. zajrzyj do dysz gaźnika - porównaj z tym co zaleca producent
tuleja ma ten jeszcze problem ze jest róznie wykonana - sa lepsze i gorsze materiały. czasami wsadzaja takie co mocno puchną i czesto " łapią" tłok i trzeba luźniejsze pasowania robić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MatiEXC
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: Wto 23:04, 20 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Henio mylisz się Śrubka składu ma bardzo duże znaczenie nawet w wysokich obrotach .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Wto 23:08, 20 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Masz filmik jak pracował ktm ? Może słuchowo wykryjemy problem. Ja myślę że masz źle ustawiony gaźnik. Za duża dysza wolnych i za mała główna. Podaj jeszcze jaką masz iglice i który ząbek. Do tego jeszcze jaka świeca.
Czy kat do średnich obrotów ci przerywał ? Po przejściu średnich obrotów już jechał dobrze ? Czy jak mu wstawiałem na wysokich to po zatrzymaniu trzymał równe obroty ? Nie wskakiwał sam na wysokie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EXC2502T
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kaczory
|
Wysłany: Śro 4:58, 21 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Dysza glowna 160, od niskch obrotow 42. Iglica N85C, zabezpieczenie najwyzej czyli iglica siedzi najnizej. Swiece jak mialem br8ecm to bardzo krotko trzymala, dalem teraz br8eg, po przejecheniu 12mth tez padla (czarna)
przerywal na max obrotach, reszta oks
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez EXC2502T dnia Śro 5:04, 21 Cze 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 6:33, 21 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
stawiam na gaźnik; iglica za nisko; jak się rozgrzał dobrze schodził z obrotów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 7:18, 21 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Masz źle ustawioną mieszankę, jest sporo za ubogo. Pod tuleję niestety trzeba samemu szukać optymalnych ustawień gaźnika bo zmienia się diametralnie charakterystyka pracy silnika. Nie wiem, który masz model exc250, ale ustawienia gaźnika, które podałeś są w kierunku ubogiej mieszanki. A iglica spięta na samej górze już wogóle dramat.
Miałeś tak wysoką temperaturę w cylindrze, że padały świecę co chwila a ostatecznie topiło tłok. Dobrze że jeżdżone na Motulu bo w innym wypadku cylinder też by był na śmietnik. Motul charakteryzuję się właśnie wysoką ochroną w extremalnych warunkach pracy.
Znajdź ustawienia fabryczne dla tego modelu i od nich kieruj się w stronę bogatej mieszanki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Śro 18:39, 21 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
ze świecą nie ma co kombinować, tylko założyć taką jaką zaleca producent, najlepiej irydową
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 18:49, 23 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
jeszcze tak an dobra sprawe to nieszczelność wody moze przyniesc podobny efekt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EXC2502T
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kaczory
|
Wysłany: Pią 15:55, 30 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Ale wody nic nie ubyło Henio12323, tyle ile było w chłodnicach przed zatarciem tyle było podczas rozbierania góry silnika. Uszczelki całe, nie uszkodzone, oringi połączenia cylinder-głowica tez nietknięte. Dzisiaj przyszedł nowy tłok, założe wszystko na dyszach jak piszą czyli:
Główna 175
niskich obrotów 48
iglica na środkowym rowku
świeca BR8ECM
Zobaczymy co bedzie teraz. Dam znać jak tylko złożę i odpalę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pią 17:25, 30 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
kontroluj ciągle kolor świecy jeżeli chcesz uniknąć zatarcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rejdzik
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hawick / UK
|
Wysłany: Pon 21:56, 17 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Dysze to nie zawsze główna usterka. Gaźniki mają już pewnie swoje przebiegi. Czasami lewe powietrze gdzieś gdzie nie oczekujesz tego może powodować spalanie tłoka. Za wysoka temp pracy, za uboga mieszanka. Profilaktycznie do spr moment zapłonu.
Następnie (jak ja bym to robił w takiej kolejności):
-umyć silnik i dokładnie osuszyć, sprawdzić łączenia karterów czy nie ma nieszczelności- będzie widać po odpaleniu i rozgrzaniu silnika, co niektórzy nawet sypią mąką (? ja tego nie robie)
- zajrzałbym do uszczelniaczy na wale - ale jezeli moto nie kopciło mocno na otwartej w pełni przepustnicy to winno być okej - mam nadzieje ze olej ze skrzyni nie znika
- gaźnik - i tu się zaczyna:
w całości do rozebrania, nawet podstawa dyszy głównej przykręcona dwoma śrubami do korpusu, pod nią jest gumowa uszczelka o fikuśnym kształcie - do wymiany - częsty problem z dodatkowym powietrzem. Gaźnik możesz wygotować w - i nie śmiać się tu - LUDWIKU. Gdy woda zacznie się gotować to będzie się mocno pienić i piana wyciągnie wszystkie, nawet najmniejsze zabrudzenia z gaźnika. Nowy zaworek iglicowy oraz proponuje sprawdzić jego przylgnie (może polerka się przyda).
- membrana - może listki są pęknięte ?
- koniec końców sprawdzić drożność kranika - może banalna sprawa ale czasami syf albo zatkane odpowietrzenie, może zubożać mieszankę a potem masz lipę.
Ale się rozpisałem.
W sumie nie zadałem najważniejszego pytania. Nie zdarzało się, że silnik zacinał się na jakichś obrotach albo falował?
Ciekawe spostrzeżenie : słuchaj jak pracuje silnik, jeżeli na wolnych nie słychać pojedynczych taktów to jest ubogo, jeżeli są mocne - bogato. Ustawienie śr regulacji składu wolnych dobierasz na podstawie reakcji silnika na lekkie dodanie gazu tak jak i podczas jazdy - tak i na jałowych. Dodanie gazu na maksa w jakikolwiek obrotach nie może powodować buuuu - tu dysza główna. Nie wiem czy piszę jasno, dla mnie tak, ale tak to jest z pisanym słowem.
hej
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez rejdzik dnia Pon 22:00, 17 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|