|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kustosz
Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 13:20, 22 Gru 2018 Temat postu: Zliczenie MTH według zużytego paliwa |
|
|
Witam,
mam pewien drobny problem, od marca 2018 do chwili obecnej wyjeździłem motocyklem (EXC 300 2007r.) dokładnie 2,5L oleju do mieszanki, lałem średnio 100ml/5L, wynika z tego, że wyjeździłem w tym sezonie 125L mieszanki. Chciałbym obecnie założyć licznik MTH jednak najpierw chcę oszacować ile motocykl zrobił przebiegu, orientuje się ktoś może ile mniej więcej motocykl zrobić MTH przy ww. ilości paliwa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyqor
Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:09, 22 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | przyjmuj że 1mth = 1bak paliwa (ok 7l) takie założenie jest w serwisówce
pozdro |
ktmracing.fora.
pl/sx,3/przelicznik-mth,2949.html
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kustosz
Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:45, 22 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Taki przelicznik może i jest ale do 4T, interesuje mnie przeliczenie pod 300 2t
PS. Następnym razem zanim coś komuś wyślesz to sprawdź czy to jest faktycznie odpowiedź i nie wysyłaj jak nie jesteś pewien, jakbym tak zaczął liczyć godziny w 2T jak w 4T to nicasil zjechałbym do aluminium...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kustosz dnia Sob 17:49, 22 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
e46
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Konin
|
Wysłany: Sob 19:46, 22 Gru 2018 Temat postu: Re: Zliczenie MTH według zużytego paliwa |
|
|
Chcesz ustawić na liczniku przed zamontowaniem już ilość motogodzin ? Chyba nie widziałem licznika z taką funkcją.
A co do problemu, to załóż licznik, zalej do pełna i sam zobaczysz ile zejdzie mh na bak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 21:09, 22 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
to jest wszystko " około " równie dobrze błędnie bedzie 1 bak jako wskazówka - bo bywały modele motocykla z jednym silnikiem a oryginalnie innymi zbiornikami paliwa
jak latamy po wąwozach to spalanie 2T i 4T nie jest jakos drastycznie rózniące sie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 12:16, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Kustosz napisał: | Taki przelicznik może i jest ale do 4T, interesuje mnie przeliczenie pod 300 2t
PS. Następnym razem zanim coś komuś wyślesz to sprawdź czy to jest faktycznie odpowiedź i nie wysyłaj jak nie jesteś pewien, jakbym tak zaczął liczyć godziny w 2T jak w 4T to nicasil zjechałbym do aluminium... |
Nie czepiaj się kolegi bo podał ci prawidłowa odpowiedź. Poza tym przy takim przeliczaniu wychodzi 1 mth = 2 godziny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kustosz
Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:23, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak mówi Henio, po paliwie liczyłem godziny w poprzednim motocyklu i dawało to miarodajny wynik, części wymieniałem w samą porę opierając się na tych kalkulacjach, czemu chcę to wiedzieć? Motocykl na jesieni zeszłego roku dostał nowy tłok, wyjeżdżone zostało na nim 2 baki po czym motocykl kupiłem ja, wylatałem na nim 125 litrów i zastanawiam się czy jest sens zrzucać górę w celu wymiany tłoka, patrząc przez okno wydechowe wygląda jeszcze nieźle, taka ciekawostka dla tych którzy myślą, że licznik ze sklepu to licznik MTH, nic bardziej mylnego, liczniki te zliczają godziny zegarowe pracy silnika i nijak ma się to do MTH, żeby coś obliczyło MTH pracy jakiegoś silnika musi wiedzieć jakie ma obroty znamione silnika czyli takie przy których godzina zegarowa pracy będzie równała się 1 MTH
PS. Czyli mam przyjąć 7L-1MTH? ktoś może to potwierdzić?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kustosz dnia Nie 12:25, 23 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 13:53, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
oczywiscie że liczniki sprzedawane to liczniki godzin zegarowych niezaleznie od borotów i obciązenia silnika ale to tak samo mało miarodajne jak pomiary ilosci zuzytego paliwa - w trudnym terenie np górach podejrzewam że z 1/5 paliwa trafia w ziemie odpływami przy przechyłach i wywrotkach u wiekszosci kierowców ;P tez co innego wyskoczyc na długą prosta pałując a co innegomęczyc sie w potoku.
wg mnie warto kupic mimo wszystko sobie taki prosty licznik mth, nie użerać sie ze zliczaniem paliwa - i tak kontrolować wg godzin podanych w ksiazkach obsługi, dla tych motocykli tez jest podany interwał godzinowy a fabryczne liczniki tez zliczaja czas pracy silnika bez względów na warunki - wiec skoro producent podaje interwał serwisowy w godzinach mierzonych takim prostym licznikiem to tego sie mozna trzymac.
to że tłok wygląda dobrze to swiadczy tylko o tym że dobrze dbasz o filtr, nie przegrzewasz silnika,m nie dostaje sie syf do komory spalania który by powodwał jakies uszkodzenia mechaniczne - co w zaden sposób nie swiadczy o tym czy taki tłok nadaje sie do dalszej eksploatacji
dla twojego modelu warto zajrzec do tłoka co 80-110 godzin ( oczywiscie srednio... bo równie dobrze i w 50 godzin mozna go zarznąć ) zwykle wtedy wymaga bezapelacyjnie wymiany - oczywiscie po dokonaniu pomiarów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:57, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Nie wiem po co tyle kombinowac? Sa napisane w serwisowce interwaly i tyle. Zawsze wymieniam tloki po 80h i po tym przebiegu juz kwalifikuje sie do wymiany przy mojej jezdzie. Znam ludzi co wymieniaja po 100h ale nie pochlebiam takiego dzialania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kustosz
Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:00, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
reasumując motocykl zrobił 150L paliwa, wg Was ściągać górę czy nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:29, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
U mnie średnio wychodzi, że w ciągu sezonu robię około 80h i spalam około 250L benzyny na ten przebieg. Średnio około 3h na bak (10L).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
1papilion9
Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 16:48, 25 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
rams napisał: | U mnie średnio wychodzi, że w ciągu sezonu robię około 80h i spalam około 250L benzyny na ten przebieg. Średnio około 3h na bak (10L). |
To u mnie zlicza fabryczny licznik moto 1h jazdy za 1mth to te fabryczne tez zliczaja godziny zegarowe pracy licznika a nie mth?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 17:40, 25 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
ciezko do konca powiedziec, trzeba by podpiać drugi licznik i sprawdzic dokładniej
ale nie wiem czy przypadkiem nie jestt tak że mierzy tylko wtedy kiedy ma obrot koła - bo majac niesprawny czujnik prędkosciomierza mth sie nie nabijaja - wiec juz jest " dokładniejszy" bo nie zlicza mth np przy rozruchu i tych chwilach gdzie moto chodzi na wolnych a sie nie jedzie - zuzycie silnika wtdy jest praktycznie nieznaczne... ale prawdziwych MTH wg wzoru nie liczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
1papilion9
Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 17:50, 25 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | ciezko do konca powiedziec, trzeba by podpiać drugi licznik i sprawdzic dokładniej
ale nie wiem czy przypadkiem nie jestt tak że mierzy tylko wtedy kiedy ma obrot koła - bo majac niesprawny czujnik prędkosciomierza mth sie nie nabijaja - wiec juz jest " dokładniejszy" bo nie zlicza mth np przy rozruchu i tych chwilach gdzie moto chodzi na wolnych a sie nie jedzie - zuzycie silnika wtdy jest praktycznie nieznaczne... ale prawdziwych MTH wg wzoru nie liczy |
Dlatego ja zdziwiony bylem po zakupie enduro, spidziewalem sie ze mth wolniej leca a tymczasem mam 1h jazdy= 1mth u mnie a nie "piłuje" na maxa moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 17:53, 25 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
z tego co wie orientuje licznik w ogóle nie widzi obrotów silnika wiec nie mógłby na tej podstawie liczyc mth
swoja droga - w nowszych modelach gdzie mozna komputerem diagnostycznym odczytać motogodziny to tez są podane jako suma przejechanych godzin - albo inaczej godzin pracy modułu zapłonowego - mimo że moduł rozpoznaje zakresy obrotów bo podaje ile godzin motocykl przepracował na poszczególnych partiach obrotów
w przypadku motocykli wyczynowych to czy jedziesz na pół gwizdka czy odkrecasz aż takiego znaczenia do eksploatacji nie bedzie tu i tu sie wszystko zuzywa, interwały są dość krótkie i zwykle sie sprawdzają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|