|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
menthor4u
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:04, 14 Wrz 2016 Temat postu: 250sx 2002 problem z czarną świecą |
|
|
Na wstępie chciałbym wszystkich powitać gdyż jestem nowy na forum, także witajcie. Być może problem taki już się pojawiał ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania. Motocykl to KTM 250sx z 2002 roku. Krótko o kondycji: cylinder ma założona tuleje przez poprzedniego właściciela, z informacji jakie mi przekazał jest po remoncie, sprawdziłem i faktycznie jest. Wszystkie podzespoły sprawne na korbie nie ma luzów, sprzęgło w super stanie, membrana jak nowa, tłok i pierścień w dobrym stanie lecz sprzedający nie uprzedził ze to ostatni tłok na tej tulei (nadwymiar), gladź tulei bez rys. Od drugiego dnia zaczęły się problemy ze świecami, moto po 30 min jazdy zaczął gasnac, zacząłem wymieniać świece (w tym momencie już 5), czyszczenie filtr i nasaczam co drugą jazdę. Po sprawdzeniu wszystkiego co mogłem łącznie z rozebraniem oraz wyczyszczenie gaźnika zacząłem regulacje i tak bawię się z tym do dzisiaj. Od razu zauważyłem rozmiary dysz 55 oraz 178, zmieniłem mniejsza dysze na 45 zgodnie z serwisówką. Mimo to świeca nadal czarna. 178 to tez większą dysza niż w serwisowce. Podnioslem blaszkę na 2 rowek od góry (iglicą wg serwisówki NOZE). Dodam także ze motocykl czasem ma problem z wkręcaniem się na obroty (przerywa). Gaźnik się nie przelewa, pływak w dobrej pozycji, śruba składu mieszanki 1,5 obrotu nawet trochę mniej, motocykl bez problemu odpala bez ssania. Po podniesieniu blaszki na iglicy mam wrażenie ze delikatnie stracił na mocy, na drugim biegu trzeba go szarpać żeby postawił na koło, wcześniej na 3 stawiał z gazu. Czy kupić mniejsza dysze dajmy na to 172, 168? Założyłem obecnie dedykowana do tego modelu świece irydowa denso (mam dosc tak czestych wymian świec i jazdy ze świecami i kluczami w plecaku)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 19:47, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Ile lejesz oleju i jaki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
menthor4u
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:40, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Witam, Olej 1:50 Castrol Power 2t racing.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 23:24, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Zmień olej.
Co do samego koloru świecy - daj nową dysze taką, jaka powinna być wg serwisówki (nową), oprócz tego kup sobie dwie mniejsze np o 5 i 10. U mnie SXy latają zawsze na dyszach takich jak są wg serwisówki, czasem jedynie na docieranie daję większą o 3-5. Sama iglica też może już być wytarta - niestety po czasie wszystko się zużywa. Świece zawsze stosuj takie jak zaleca producent ewentualnie jej odpowiednik.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Śro 23:24, 14 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
menthor4u
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 7:25, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Proponujesz przejść na motul? Dzisiaj kupie i zaleje nowym paliwem, co do dyszy zamówię dzisiaj tak jak sugerujesz. Nie wiesz z jakiego powodu poprzedni właściciel zamontowali większe niż podaje serwisówka, nie jest to związane tym ze cylinder jest na tulei? Zastanawiam się czy nie kupić nowego cylindra ale nie ma żadnych sensownych ofert nie licząc oryginalnego ze strony ktm za ponad 3 tys. Pobawie się dzisiaj po pracy jeszcze samą regulacją gaźnika, będę informował czy coś się zmieniło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 8:50, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Większe dysze możesz mieć ponieważ:
- masz tuleję
- ktoś się nie znał
- masz zużyty silnik - wtedy też idą większe dysze
- jeżeli masz inny wdech niż oryginał też będą inne dysze
- tłok nadwymiarowy też da inne ustawienia gaźnika
Twój problem może występować z powodu złej regulacji gaźnika, pyrkotania a nie latania, złej świecy, uszkodzonych uszczelniaczy wału, złego odmierzania mieszanki olej-paliwo, brudny filtr powietrza.
Olej zużyj ten co masz. Potem możesz kupić sobie inny.
Cylinder jak kupować to nowy. Po co Ci stary cylinder? Żeby też wbić w niego tuleję?
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Czw 8:51, 15 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
menthor4u
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:56, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Wydech fabryczny, dyfuzor także, wczoraj zauważyłem minimalną nieszczelność na dyfuzorze (w miejscu nieszczelności mały czarny zaciek, nie jest to duża nieszczelność) tak jak wspominałem tłok nadwymiar więc nie wycisne nic więcej z tego cylindra chyba że wstawie nową tuleje ale nie lubie dziadostwa więc raczej jestem za kupnem nowego cylindra na nicasilu. Z pyrkotaniem możliwe że masz rację, nie jestem jeszcze na tyle doświadczony żeby dawać mu w palnik przez cały czas. W tym momencie chciałbym problem zażegnać bo tłok jak i tuleja jest naprawdę w dobrym stanie i wydaje mi się że ten sezon oblece. Nie sprawdzałem uszczelniaczy (nie chciałem rozpoławiać silnika, zweryfikuje to po sezonie robierając całe moto na części pierwsze), są jakieś typowe objawy świadczące o zużyciu uszczelniaczy? Płyn chłodniczy na tym samym poziomie, wał i korba nie mają luzów. Filtr tak jak wspominałem czyszczony i nasączany co druga jazdę (dla pewności zamawiając zestaw dysz zamówiłem nowy filtr. Wspomnieć także muszę, że po pierwszych przygodach ze świecą i przy ściąganiu góry zauważyłem, że śrubki trzymające mechanizm otwierania zaworu wydechowego leżały sobie w tej wnęce, były strasznie wyrobione rozebrałem zawór wyczyściłem ustawiłem od początku a na nowo zakupione śruby dałem klej do gwintów. Zawór w stanie spoczynku jest przymknięty, i tu moje dodatkowe pytanie czy zawór ma się opierać o spód cylindra czy ma być delikatnie podniesiony powiedzmy 2mm? (nie ma o tym wzmianki w serwisówce) Jeszcze jedno pytanie wiem że uznacie mnie teraz za kompletnego laika ale uczę się, czy kiedy kręcę śrubą składu mieszanki w lewo to zwiększam dawkę powietrza czy odwrotnie? Dziękuje za wszystkie odpowiedzi, po dzisiejszych regulacja opisze wszystko co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
menthor4u
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:58, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Aha jeszcze jedno czy w trakcie regulacji wrócić do ustawienia blaszki na iglicy do pozycji środkowej czyli 3 rowek od góry? W tym momencie przestawiona na 2 od góry. Według serwisówki ma być 3.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 18:07, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Ja bym się zainteresował simmeringami na wale.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
menthor4u
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:57, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Po regulacji motocykl trochę lepiej chodzi, świeca jakby mniej mokra. Zauważyłem jeszcze jedna rzecz, moto wyrzuca mi olej na stopkę zmiany biegu, podejrzewam ze to uszczelniacz walka zdawczego (chyba dobrze to nazwalem) co do simeringow to można je wymienić bez rozpoławiania silnika? Czy ode są od wewnątrz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 19:47, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
mozna - wystarczy sciągnąc zebatke, koszt uszczelniacza i oringu w ktmie - oryginał koło 10-15 zł. tylko że trzeba sie przyjrzeć tulejce, najczęsciej to kwestia tulejki albo oringa który pod tulejką jest. sam uszczelniac mało kiedy pada - ale warto go wymienic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 20:29, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Ten oring pod tulejką po czasie warto dać o 0,5 mm większy. Co do wajchy z oleju - nie nasmarowałeś niedawno łańcucha?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
menthor4u
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:54, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedzi, no właśnie nie celowo wytarlem go do sucha żeby sprawdzić, tez o tym na początku pomyślałem. Czy taki wyciek objawia się inna praca silnika czy to tylko kwestia ubywajacego oleju? Jeszcze mam pytanie do samej regulacji, mam już prawie trzy obroty śruby mieszanki a świeca nadal czarna, czekam na mniejsze dysze które zamówiłem, jeden rowek w górę na iglicy poskutkowało jedynie utratą mocy. Tak to jest jak sprzedający mówi ze remont był 7mth temu :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
menthor4u
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:01, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedno pytanie bo zapewne użytkownicy forum nie raz przerabiali taki zakup, czy znacie jakiś dobry sklep z dobrymi cenami cylindrów? Na ktm sklep krzyczą 3300 za cylinder, kiedyś znalazłem na rockymountain ze stanow za 600 dol wiec to trochę lepiej ale do tego przesyłka itd. W zimę zamierzam go rozebrać i zrobić całkowity remont.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Czw 23:36, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Nie dostaniesz nowego cylindra do tego rocznika. Jedynie "nowy" po regeneracji. Jak już szukasz to na nicasilu. Ale byłoby ok jakbyś wstawił fotki cylindra od strony dyfuzora. Bo czasem ludzie piszą że mają 2002 a okazuje się że silnik nowszy jest i wtedy można szukać czegoś ciekawego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|