Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

2t KTM SX 250 1996 pytanie o serwis

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gladiator




Dołączył: 12 Lut 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:08, 12 Lut 2020    Temat postu: 2t KTM SX 250 1996 pytanie o serwis

Witam wszystkich forumowiczów mam kilka pytań mianowicie
1. Mieszanka paliwowi olejowa tu zgłupiałem i moje pytanie do was jest takie czym się różni olej syntetyczny od pół syntetycznego do mieszanki paliwowej ?
2. Olej Ipone Self 2-T 2-Stroke Półsyntetyczny ipone się nada czy IPONE SAMOURAI RACING 2T TRUSKAWKA i co to znaczy ze truskawka co bd truskawka za mną czuć ? Tu pytanie główne czy olej syntetyczny czy półsyntetyczny do paliwa? Jazda motorem bd spokojna nie bd szaleńczej jazdy przez jakiś czas.
3. Czy mieszanka 1:45 do ktm z rocznika 1996 bd ok?
4. Jaki olej do silnika 2t jaki wy macie?
Pozdrawiam i proszę o odpowiedz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 8:33, 12 Lut 2020    Temat postu:

1) składem chemicznym. w przypadku maszyn tego typu nie ma co oszczędzac i trzeba lac olej z górnej półki syntetetyk
2) zdecydowanie syntetyk, i tak truskawka bo ma zapachowe estry które pachną truskawkami, polecam go albo motula 800
3) mysle ze taka bedzie ok, zalej tyle obserwuj co sie dzieje - jak gaxnik bedzie dobrze ustawiony a bedzie rzygał z wydechu niespalonym olejem to mozna lać troche mniej
4) ja do silnika wlewam motorex gear oil 10W30


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 9:04, 12 Lut 2020    Temat postu:

Oszędzac nie chce także to nie problem.
1. Tez masz 2t moto i zalewasz ten motorex Gerar oil 10w30 nazwa wskazuje ze to jest olej do skrzyni wiec bd on odpowiedni do ktm z roku 1996 ?
2. Czy poza olejem w silniku , płynem do chłodzenia, wymieniamy inne oleje w sx 250 1996? Np. W skrzyni biegów ?
3. Czyli olej syntetyczny do mieszanki paliwowej ok czy noe bd miał problemów to znaczy czy bd się wypalał dobrze przy spokojnej jeździe (forum zryli mi banie przez to pytam )
4. Czyli olej do mieszanki paliwowej shtil nie brać pod uwagę ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 9:29, 12 Lut 2020    Temat postu:

1) zalezy co masz na mysli mówiac do silnika, silnik dla mnie to element który jest zamontowany w ramie - do niego wlewam w.w olej, i tak bedzie ok tez dla twojego motocykla, chociaz tez spokojnie mozna zalac np motul transoil10W40 - klase gorszy olej, ale skrzynia i sprzegło w 2T zwłaszcza amatorsko jeżdzonym nie jest masakrycznie obciązona. a ten 10W30 to bardziej "sportowy olej" o nizszej lepkosci/ mniejszych oporach.
2) olej silnikowy czyli w skrzyni biegów - wymieniamy co kilka- kilkanascie godzin, olej do paliwa dolewasz kazdorazowo z paliwem
3) podejrzewam ze syntetyk sie lepiej dopali niz poł
4) nie stihl jest do pil, ty nie masz powietrzaka którym tniesz drzewo w lesie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 10:05, 12 Lut 2020    Temat postu:

Dzięki wielkie henio za odpowiedzi konkretne piwo masz u mnie 😉
Silnik czyli ten element zainstalowany na ramie to mam na myśli
Na dniach mi przyjdzie właśnie wyżej wymieniony ktm sx 250 2t i chce wymienić w nim wszystkie oleje filtry czyli :
1 olej silnikowy rozumiem olej silnikowy olej w skrzyni biegów to ten sam olej?
2. Czy w ktm 2t wymienionym powyżej jest filtr oleju?
3. Płyn chłodniczy (tu możesz mi tez polecić jakas dobra firmę)
4. Czy jeszcze jakiś olej należy wymienić ?
5.filtr powietrza wyczyścić ewentualnie wymienić. Polecasz jakiś środek do nasączania filtra?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gladiator




Dołączył: 12 Lut 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:47, 12 Lut 2020    Temat postu:

Podsumowujac mieszanka paliwowa idzieIPONE SAMOURAI RACING 2T TRUSKAWKA, silnik MOTOREX MOTO GEAR OIL 10W30. Dzieki za pomoc henio!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 22:20, 12 Lut 2020    Temat postu:

1) to zalezy co kto nazywa takim olejem, dla mnie olej silnikowy to ten co sie wlewa do silnika, a wlewasz go bezposrednio ( w ktmie) na sprzęgło - i skrzynie biegów
2)filtra oleju nie ma
3) motul motocool
4) warto powymieniac pewnie płyny hamulcowe, jak sprzęgło jest na hydraulike to płyn w sprzęgle - ale 1996 to masz pewnie na linke
5) filtr powietrza trzeba obsługiwac jak najczęsciej, preparatów do nasaczania jest duzo, ja polecam sprawdzone - motorexa lub twinaira


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gladiator




Dołączył: 12 Lut 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:17, 13 Lut 2020    Temat postu:

A co myślisz o PRESTONE?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 8:40, 13 Lut 2020    Temat postu:

nic, kiedys lałem pewnie jest spoko. przy takim motocyklu praktycznie kazdy płyn jaki nie wlejesz bedzie OK nawet samochodowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gladiator




Dołączył: 12 Lut 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:39, 13 Lut 2020    Temat postu:

Dzięki henio za pomoc
1.A jaki byś polecił płyn hamulcowy
2. Czy jest jakas regulacja motocykla zależna od wagi użytkownika w ktm z tego roku
3. Czy zmienia się olej w amortyzatorach a jak tak to jak często


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:35, 13 Lut 2020    Temat postu:

1) DOT4 tak na prawde dowolny, najlepszy jest w metalowych bankach, ale jak kupisz z marketu tez bedzie ok - z tym ze ja uwazałbym na "leżaki" bo problem z płynem jest zwykle w tym ze on ciągnie wode i stary płyn ma jej za duzo - a woda w płynie potrafi sie zagotować szybciej niz sam płyn, z drugiej strony trzeba ostro upalać żeby zagotowac płyn w hamulcach - to tez tak teoretycznie, ja mimo ze jeżdze po wąwozach i nie wykorzystam termicznie w 10% hamulce, to staram sie lac płyny z "wyzszej" półki, stosuje motula DOT4 albo DOT5.1 jako zamiennik - dot 5.1 wrze w wyzszej temp ale jest bardziej higroskopijny. motul kosztuje z 20 zł za butelke wiec nie jakis majątek. co prawda jest go 250 ml chyba ale spokojnie starcza na 2 wymiany ( i sporo zostaje) a później i tak nadaje sie na smietnik bo wciagnie duzo wody... jakbys potrzebował taki płyn to mam w dobrej cenie, jeszcze moge jakis rabat ogarnąć, w ogóle to jakbys miał problem z chemią czy częsciami to zapraszam na PW chętnie doradze i w dobrej kasie sprzedam co trzeba
2) tak, SAG motocykla - ugiecie motocykla pod ciezarem kierowcy, reguluje sie nakrętką na sprezynie amortyzatora, z przodu mało kiedy SAG jest jakos podawany, ale przy ciezszym kierowcy jest w instrukcji tabela z doborem sztywniejszych spręzyn
3) jak najbardziej sie zmienia, jak czesto - wg instrukcji i "normalnego" czyli wyczynowego uzywania motocykla olej sie zmienia co kilkanascie godzin. amatorsko jak chcesz zadbac warto zmienic np co sezon, ale z kolejnej strony masz leciwy sprzet, i zmiana oleju w amorku niewiele da, nie poprawi to znaczaco działania, ani nie wydłuzy zycia, - co innego w nowym motocyklu jak np sie cos "dociera". wiec chcąc w miare zadbac zmieniał bym w amorku tył co 2 sezonu, a przód jak "pocieknie' pewnie tez wyjdzie około jednen dobry sezon jazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gladiator




Dołączył: 12 Lut 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:11, 14 Lut 2020    Temat postu:

Dzięki henio za wszystkie info myśle ze jestem teoretycznie przygotowany moto mi przyjdzie koło piątku wiec wtedy ocenie stan co i jak ale z pewnością oleje i płyny do wymiany poleca. Mam jeszcze jedno pytanie
1. Jakie ciśnienie kompresji tłoka kwalifikuje go do wymiany słyszałem ze 12to nowy tłok.
2. Co ile moto godzin zmienia się tłok ?
3. I takie banalne pytanie czy sx ma jakiś przełącznik do odpalania (tzn on of) a jak nie ma czy jest możliwość dorobienia kluczyka do sx’a


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gladiator dnia Sob 7:03, 15 Lut 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin