|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pon 0:24, 17 Lis 2014 Temat postu: Amortyzator tył SAG |
|
|
Witam grono..
Postanowiłem wreszcie wziąć się za zawieszenie i ustawić pod siebie a nie latać na standardzie z dokumentacji KTM.Problem polega na tym iż na tylnej sprężynie o oznaczeniach mogę zapomnieć wszystko wytarte.Nie wiem czy nie rozkręcić amora,zmierzyć sprężynę i ewentualnie ustawić preload.Obecnie z tego co sprawdziłem to sag statyczny wyszedł 43 a sag do jazdy 135(cztery litery na moto w uzbrojeniu)co do testu saga zastosowałem dane z fiszki od SX,EXC z 2003 roku czyli 525 a mój dziadzio to 520 SX dlatego nie wiem czy ma to sens wahacz mam od EXC z 2005 roku.Sprężynę musiał bym jak coś założyć na wagę około 105 kilo (mięsień rośnie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 0:37, 17 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
no trochę za dużo, sag do jazdy powinien byc między 90 a 100 (mniej więcej) spróbuj jeszcze z preloadem , może się zmieścisz w normie,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pon 0:50, 17 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Preload mogę zrobić max do 10mm,teraz tak pomyślałem może amor potrzebuje serwisu mokry nie był jak kupowałem moto ale jaka jest jego historia kto to wie...
Podczas serwisu przedniego zawieszenia spuściłem coś takiego:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 13:57, 17 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Amor teretycznie co 30-50godzin powinno dawac się na serwis.
Co do przednich lag, walę w ciemno że miałeś na nich założone skarpety i nabiło Ci wody i syfu przez nia do środka lagi (miałem to samo- sprężyny amorka w takim szlamie ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Pon 14:06, 17 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
ja u siebie też miałem skarpety na lagach i nie miałem takiego szlamu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pon 14:33, 17 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Jak go kupiłem to nie było skarpet na lagach,ja po serwisie założyłem skarpety i mam do dziś.W jednej z lag była woda po prostu moto nie było garażowane stało pod chmurką w ogródku zresztą jak większość sprzętu w tym kraju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 17:25, 17 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
w tym kraju ? nie znam nikogo kto trzyma moto pod chmurką a znam troche osób
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pon 21:22, 17 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
henio a kogo znasz z Irlandii ja siedzę na Saksach... w okolicy Dublina drugiej stolicy Polski Co prawda mój błąd bo nie dopisałem o jaki kraj biega.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Czw 0:35, 20 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
A więc tak wymontowałem amor,pomierzyłem sprężynę i zrobiłem maksymalny ścisk na 250mm jutro zmierzę SAG.
A oto co zostało na sprężynie myślę,że to jest 76-95/260 i obawiam się że to za mało.Gdzie ewentualnie szukać mocniejszej sprężyny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Sob 0:59, 22 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem na ktmsklep i po wprowadzeniu danych rok model i tak dalej są sprężyny o długości 250mm i 260mm czy można je stosować zamiennie do tego samego amora?Najtwardszą jaką znalazłem to PDS4-250 85-111N/MM a dla PDS8-260 81-99.5N/MM kolejna sprawa to oznaczenie SPRING 250 88N/MM D=13 i SPRING 250 97N/MM o co tu biega?Potrzebuje sprężynę na 110kg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkes
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 1:06, 22 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Zmierz czy regulacja pierścienia który dobija do sprężyny na to pozwala, jeśli tak to myślę, że nie ma przeszkód.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arkes dnia Sob 1:06, 22 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 9:59, 22 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Jak masz 250mm to jak założysz 260mm to ok
Jednak jak masz 260mm i założysz 250mm to już nie jest tak ok.
76-95 to oznaczenie sprężyny progresywnej. Łatwo ją poznać bo na jednym końcu ma ciaśniej nawinięte zwoje.
88 to sprężyna liniowa.
Tych sprężyn nie powinno się zamieniać między sobą ponieważ każdy amortyzator jest przystosowany do danego typu sprężyn. Mają inne iglice itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Sob 10:29, 22 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki haker Tobie naprawdę należy się ,,duża wódka"
Czyli z tego co widzę to może sprawa wygląda tak,że do wersji SX idzie sprężyna progresywna a do EXC liniowa.Czyli jak coś to musiał bym wymienić cały amor.Myślałem nad opcją wysłania całego amor do firmy zajmującej się serwisem i naprawą i zrobić tuning pod siebie.Z przodu mam sprężyny 5.1 i 505mm długości z tego co sprawdzałem są one najtwardsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 10:43, 22 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Jeżeli masz kasę to najlepiej wysłać to do firmy się tym zajmującej.
Jednak zapłacisz za to jakieś 1500-2000zł za przód i tył.
Cena może być niższa jeżeli nie będzie trzeba wymieniać sprężyn.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|