Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Amortyzatory

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gagatek211




Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:42, 19 Cze 2015    Temat postu: Amortyzatory

Witam panowie mam szybkie pytanko może ktoś wie jak rozróżnić amortyzator olejowy od gazowego tak na pierwszy rzut oka. Ponieważ ostatnio zauważyłem lekki wyciek i mysle że to wina uszczelniacza więc fajnie byłobyto naprawić. Co prawda nigdy nie robiłem jeszcze amortyzatorów ale na tubie są filmy co i jak pokolei z wymianą oleju z tą różnicą że jeśli mój amortyzator jest gazowy to potem jakoś ten gaz trzeba dobić. Więc jak ktoś się orientuje to prosze o poradę. Mam nadzieję że nie zagmatwałem troche pytania. Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
racesupport




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wisła

PostWysłany: Pią 23:47, 19 Cze 2015    Temat postu:

Jaki masz motocykl ? Z przodu na 99% masz tylko olej, jedno lub dwu komorowy a z tyłu zawsze jest komora z azotem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 17:45, 20 Cze 2015    Temat postu:

jak na górze masz dwa odpowietrzenia to masz dwukomorowe z gazem, jak jedno to zwykłe jednokomorowe,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gagatek211




Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 7:30, 22 Cze 2015    Temat postu:

Moto to ktm sx 250. Tak mam 2 odpowietrzniki czyli wychodzi na to że to gazowe ??. Aha i jeśli tak to dam sobie rade je rozebrać i złożyć i jak dobić je gazem to już po złożeniu czy w trakcie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 8:00, 22 Cze 2015    Temat postu:

napisz który rok SXA, albo daj fotke

2 odpowietrzniki ma kazdy zawias


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 8:45, 22 Cze 2015    Temat postu:

henio12323 napisał:


2 odpowietrzniki ma kazdy zawias

nieee
starsze SXy i EXCki mają jedno odpowietrzenie na górze
jednokomorowe EXC:


dwukomorowe SX/SXF


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 10:07, 22 Cze 2015    Temat postu:

hehe ja zrozumiałem 2 odpowietrzniki na 2 lagach Very Happy czyli po jednym na strone. za słabo kontaktuje ostatnio chyba Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 11:49, 22 Cze 2015    Temat postu:

albo ja źle zrozumiałem ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:20, 22 Cze 2015    Temat postu:

KristofSX To nie są dwa odpowietrzniki tylko jeden otwór jest odpowietrznikiem a drugi służy do pompowania zamkniętej komory.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 17:19, 22 Cze 2015    Temat postu:

rams napisał:
KristofSX To nie są dwa odpowietrzniki tylko jeden otwór jest odpowietrznikiem a drugi służy do pompowania zamkniętej komory.

aaa no faktycznie! ktoś mi kiedyś nagadał że to odpowietrzenie drugiej komory.dzieki za info Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gagatek211




Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:32, 23 Cze 2015    Temat postu:

A więc moto z 2006 roku. Czyli mam rozumieć że wymontować amory i wymienić uszczelniacze + zalanie olejem moge sobie zrobić ale trzeba by dobić gazem i pytanie czy można tylko to zrobić gdzieś w serwisie i jednak trzeba im całe amory do serwisowania oddać ?. A i rozumiem że dobija się już je gazem po całkowitym złożeniu. No i jeszcze jedno bo znalazłem fajny filmik co prawda po grecku chyba ale on się tyczy chyba wyłącznie olejowych amorów chociaż zasada chyba jest ta sama a na końcu poprostu gazem wystarczy dobić tak ? tu link https://www.youtube.com/watch?v=eUYCPZDzg4g

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gagatek211 dnia Wto 9:37, 23 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 9:37, 23 Cze 2015    Temat postu:

jeżeli masz oryginał to powinien siedziec normalny jednokomorowy zawias, nic sie nie dobija powietrzem ( jeydnie sie odpowietrza)


jak masz dwukomorówke, to masz w lagach od jednokomorówki wsad z drugą komorą. sama wymiana uszczelniaczy przebiega identycznie jak w przypadku jednokomorówki, rozbiórka, wymiana uszczelniaczy, złozenie napełnianie olejem ( tylko tutaj mniejsza ilosc oleju ) sprawa wygląda inaczej jeżeli chodzi o serwis samej srodkowej komory. jak rozbierzesz amorek to komory nie musisz rozbierać. mozesz jąwyjać w całości, zmienić uszczelniacze i wsadzić z powrotem. serwis chyba nawet zaleca wymiane oleju w komorze co 2 wymiany oleju pozostałej częsci amorka. ale jak nie znasz historii to warto zajrzeć. i tutaj tez jest opcja że mozesz sam srodkowy kartridż dać na serwis, a uszczelniacze zmienic samemu. wtedy oni juz rozbiorą zmienią olej i nabiją wszystko razem z gazem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin