Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chyba zatarlem KATA :/

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest zatarty??
Tak
70%
 70%  [ 7 ]
Nie
30%
 30%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
surfer




Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/NadoliceM

PostWysłany: Nie 17:48, 23 Wrz 2012    Temat postu: Chyba zatarlem KATA :/

Witam
Jak w temacie wydaje, jadąc moto na prostej jakieś 600-700m trochę go podkręcałem co chwile but i but.
Pod koniec drogi nagle zaczął się dusić i mi zatrzymało kolo w czasie jazdy.
Zagotował się to wiem na pewno, chwilę później próbowałem go kopnąć ale trochę ciężko ale obracam wałem.
Nie będę go próbował odpalać.
I pytanko do was: Czy ja go zatarłem :/
Olej był nie dawno wymieniany, mieszanka do paliwa ok.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest zatarty??
Tak
70%
 70%  [ 7 ]
Nie
30%
 30%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:35, 23 Wrz 2012    Temat postu:

oczywiscie ze go zapalowales
nigdy sie na prostej tak nie robi
a podejzewam ze i tak byl do roboty


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest zatarty??
Tak
70%
 70%  [ 7 ]
Nie
30%
 30%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 19:13, 23 Wrz 2012    Temat postu:

pewno zatarty. Nawet pewno go nie rozgrzałeś tylko but . . Jeśli był rozgrzany to pewno już musiał być na wykończeniu i się rozwalił. Sciągaj głowicę i patrz na starty. Odpalać nawet nie próbuj bo tylko pogorszysz sytuację, a tak może coś odratujesz jeszcze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest zatarty??
Tak
70%
 70%  [ 7 ]
Nie
30%
 30%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
surfer




Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/NadoliceM

PostWysłany: Nie 20:41, 23 Wrz 2012    Temat postu:

4tSTUNT napisał:
pewno zatarty. Nawet pewno go nie rozgrzałeś tylko but . . Jeśli był rozgrzany to pewno już musiał być na wykończeniu i się rozwalił. Sciągaj głowicę i patrz na starty. Odpalać nawet nie próbuj bo tylko pogorszysz sytuację, a tak może coś odratujesz jeszcze.


Sorry nie powiedziałem ze jeździłem gdzieś od 16;15 tak do 18 z groszem.
Właśnie miałem takie przeczucie ze będzie niedługo remont.
Kupiłem moto jakieś 3 miechy temu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez surfer dnia Nie 20:42, 23 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest zatarty??
Tak
70%
 70%  [ 7 ]
Nie
30%
 30%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 6:31, 24 Wrz 2012    Temat postu:

Też nie powiedziałęś jakie to moto ale pewno 2t. Ktoś ci na wykończeniu sprzedał i nie upilnowałeś tego, więc teraz szacuj straty. Ja kupiłem swojego kata 4t. Przelatałem 13mth i łożysko na wałku wywarzającym poszło i także remont całego sprzętu walę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest zatarty??
Tak
70%
 70%  [ 7 ]
Nie
30%
 30%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
surfer




Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/NadoliceM

PostWysłany: Pon 20:03, 24 Wrz 2012    Temat postu:

Wydaje mi się ze było już bliskie wykończenia przejechałem może jakieś 10mth
Jest to KTM 380 sx 2000r no i oczywiście 2t
W weekend będę szacować straty oby wal i korbowód nie był krzywy :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest zatarty??
Tak
70%
 70%  [ 7 ]
Nie
30%
 30%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
surfer




Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/NadoliceM

PostWysłany: Pon 20:09, 24 Wrz 2012    Temat postu:

i Teraz pytanie co mam ogólnie sprawdzać przy takiej sytuacji, nie bede dawaj do żadnego mechanika.
Samemu pracowałem jakieś 4 lata w warsztacie samochodowym.
Dlatego na co mam patrzeć ??
1. Na pewno na wał czy nie jest krzywy.
2.korbowód.
3. co jeszcze??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest zatarty??
Tak
70%
 70%  [ 7 ]
Nie
30%
 30%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 20:15, 24 Wrz 2012    Temat postu:

Zacznijmy od początku.
Zrzucasz głowicę, następnie dobierasz się do tego by zrzucić cylinder. Po ściągnięciu cylindra oglądasz go wnikliwie czy ma tylko rysy, co z nim wgl jest. Następnie jeśli stwierdzisz że jest w miarę ok idziesz i się dowiadujesz czy można go honować czy odrazu regenracja. Następnie patrzysz czy korba ma luz czy nie ( ja tak czy owak by ją wymienił jeśli zminisz tłok i cyca odratujesz). Wał raczej nie będzie wykrzywiony, jeśli tak przy przekuwaniu korby powiedzą Ci to, bo wtedy nie będą mogli go wycętrować. Przy okazji możesz dla spokoju wymienić łożyska na wale, oraz posprawdzać wszystkie inne czy nie mają luzu. Ogólnie warto do garażu zabrać wydrukowanego manuala i wszystko mierzyć wd niego Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest zatarty??
Tak
70%
 70%  [ 7 ]
Nie
30%
 30%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 20:19, 24 Wrz 2012    Temat postu:

jak wał zatarty to rozpoławiasz silnik i wymieniaj od razu wszystkie łozyska i uszczelniacze na silniku plus oczywiscie korba ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest zatarty??
Tak
70%
 70%  [ 7 ]
Nie
30%
 30%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
surfer




Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/NadoliceM

PostWysłany: Sob 12:35, 29 Wrz 2012    Temat postu:

Po dzisiejszych oględzinach
Stwierdzam iż zatarłem tylko tłok w cylindrze, lecz cylinder nada się do szlifu (nie ma głębokich wrzynów)
do tego są lekkie luzy na korbowodzie(na boki)
Czyli bez rozpoławiania silnika się nie obejdzie.
Na co mam zwracać szczególną uwagę przy rozbieraniu sinika??
Gdzie co może być najczęściej uszkodzone??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest zatarty??
Tak
70%
 70%  [ 7 ]
Nie
30%
 30%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 12:44, 29 Wrz 2012    Temat postu:

a cylek na żeliwie że do szlifu ?

na co zwracac uwage ? na wszystko - 1 błąd i moze z remontu wyjsc kicha. po zatarciu duzo elementów moze ulec uszkodzeniu, serwisówka w łape i patrz wszystko po kolei, skrzynia, sprzegło itp itd


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest zatarty??
Tak
70%
 70%  [ 7 ]
Nie
30%
 30%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Sob 17:52, 29 Wrz 2012    Temat postu:

Korbowód, pewno myslisz o korbie. Na boki lekkie luzy może mieć i ma wręcz. Nie ma prawa być luzów z góry na dół.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest zatarty??
Tak
70%
 70%  [ 7 ]
Nie
30%
 30%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 22:41, 29 Wrz 2012    Temat postu:

przesuwac sie po łozysku moze, ale nie moze miec jak napisał kolega góra dół, ani luzów skrętnych

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest zatarty??
Tak
70%
 70%  [ 7 ]
Nie
30%
 30%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
surfer




Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/NadoliceM

PostWysłany: Nie 11:40, 30 Wrz 2012    Temat postu:

Wiem przesuwać to prawie wszędzie tak jest
Ale jak trzymam pionowo korbowód i przesuwam pod katem to są luzy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest zatarty??
Tak
70%
 70%  [ 7 ]
Nie
30%
 30%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:41, 30 Wrz 2012    Temat postu:

wymieniaj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin