|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kszyba
Dołączył: 18 Mar 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:53, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Tłok ewidentnie przyłapał w miejscu najwyższych temperatur.
Uboższa mieszanka daje wyższą temperaturę. Stawiam na być może zbyt ubogo ustawiony gaźnik i zbyt forsowne docieranie... Cudów nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
menthor4u
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:27, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Diagnoza magika mechanika, problem ze smarowaniem (wszystkie łożyska ponoć suche jak pieprz) i krzywy wał korbowy i korbowód ma za duży luz na boki, rozbieramy dół... kolejna kasa. Na pewno wjedzie nowa korba z łożyskiem, zobaczymy co po drodze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez menthor4u dnia Pon 11:30, 08 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janexc200
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:51, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
To są jaja jakieś. Jaki olej i ile lales? Gdzie kupiłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
menthor4u
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 14:23, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
janexc200 napisał: | To są jaja jakieś. Jaki olej i ile lales? Gdzie kupiłeś? |
Olej ipone samourai, mieszanka 1:30, dysze i iglica zgodnie z serwisówką, luzu na korbowodzie nie ma góra dół, jedynie na boki (według mechanika jest za duży). Dzisiaj stwierdził że syfu w silniku nie ma więc to odpada, według niego jest krzywy wał więc musi go wyważyć, a co za tym idzie lecą uszczelki na cały silnik, korbowód, prawdopodobnie łożyska no i robocizna...
Wcześniej, jeszcze za czasów tulei stosowałem castrol racing 2T, po remoncie zgodnie z zaleceniami przeszedłem na lepszy olej (a przynajmniej droższy)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez menthor4u dnia Pon 14:24, 08 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Pon 22:11, 08 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
1:30 to tam powinno być nie susza a potop...
Ale od oleju. Dziwny przypadek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MatiEXC
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: Wto 14:05, 09 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Ludzie mają rózne stwierdzenia co do dociernia nicalsiu. Szczrze powiem że róznie kombinowałem aż wkońcu jeden profesor powiedział "Kup pół syntetyk, mieszanka 1;50 jeździj normalnie tylko nie przeciągaj zbytnio na biegach i mocno kontroluj temperature" Myślalem że sobie jaja robi, ale po honowaniu i nowej selekcji tłoka w swoim exc125 (luz na 6 setek tłok wossner) tak zrobiłem, mieszanka 1:50 i olej.. tak olej Orlenowski 2t semisyntetyk do 2t za 16zł litr. Gdy temp płynu przy głowicy przekroczyła 90*c moto gasiłem i czekałem aż ostygnie, jedynie co jeszcze dodatkowo zrobiłem to wkręciłem srube od miesznaki o jakieś 1/2 obrotu żeby wzbogacić mieszanke. I nie miałem żadnych problemów. Cylinder idealnie "dotarty" po 100mth na tloku było widać jeszcze jodełke po honowaniu a na płaszczu tłoka był jeszcze teflon, a moto przjeździło 70% w Supermoto gdzie lekko nie miało. Samo słowo "Docieranie", częsci sie mają dotrzeć / wytrzeć dopasować do siebie, a lejąc oleje z wysokiej półki w dużej ilośći utrudniamy tą procedure. W tym przypadku widać tylko i wyłącznie ze aluminium z tłoka zostało na nicalsilu, przyczyną pewnie było zbyt mocne spuchnięcie tłoka, i widać że on miał za sucho. Cylinder spokojnie do odratowania, 2 razy ruszyć honownicą zeby zebrała to alu nowy tłok i śmiało mozna jeździć
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MatiEXC dnia Wto 14:06, 09 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomokat
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Wto 15:57, 09 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Nic tylko współczuć kolejnych wydatków. Oby teraz już chulało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Wto 16:57, 09 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
co do wypowiedzi matiEXC:
sam w 125 (tylko teren) zawsze zakładałem 2 pierścienie. Ostatnio tłok docierałem jeden bak w miarę spokojnej jazdy, potem jak tylko chciałem. Olej z najwyższej półki Ipone, lałem tyle co zwykle, mieszanka taka jak powinna być (nie za bogata). Cylinder nominał (a nawet co śmieszne 53.995, więc 0 0,005 za dużo ). luz 0,05, dodam że tuleja.
Ciężko powiedzieć, który sposób docierania jest najlepszy, osobiście słyszałem ich dziesiątki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Wto 21:57, 09 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Co rajder to opinia. Nie można powiedzieć że opinia MatiEXC jest dobra albo zła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janexc200
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 5:23, 10 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Cytat: | jedynie co jeszcze dodatkowo zrobiłem to wkręciłem srube od miesznaki o jakieś 1/2 obrotu żeby wzbogacić mieszanke |
ale wiesz ze w ten sposób wzbogaciłeś mieszankę tylko na zamknietym gazie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
menthor4u
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:21, 10 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie u mnie jedyna kombinacja to dziwne zalecenia co do 1:30 (stosunek olej paliwo), reszta tak jak bozia i serwisówka przykazała, mechanik powiedział dokładnie to samo o cylindrze, jest z nim wszystko ok, zostało alu z tłoka, natomiast wymieniamy korbe bo według niego miała za duży luz na boki i to mogło być przyczyną, dodatkowo według niego wał źle wyważony bo wyczuł dziwny rezonans, facet ścigał się na dwusuwach 20 lat, wiec mu ufam. Oddałem do niego bo rozbierałem ten silnik od zimy już tyle razy że mnie szlag by trafił gdybym miał robić to po raz kolejny. No wydatków tyle że mógłbym mieć model przynajmniej z 2014 roku:D, ale jeżeli będzie działał to już raczej go nie sprzedam ewentualnie kupie drugi, po prostu szkoda bo jedynie kartery stare zostały W życiu bym się nie spodziewał że luz na boki ma aż taki wpływ i że przyczyna problemów może być krzywy wał...
Zrobiłem w sumie od zimy 4mth a zjadłem jeden nowy cylinder, dwa tłoki, kilka kompletów uszczelek, oringów uszczelniaczy, łożysk:) więc troche kosztowne te 4 godziny jazdy hyhy. Pozdrawiam dam znać jak sprawa się zakończy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez menthor4u dnia Śro 11:23, 10 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MatiEXC
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: Śro 13:18, 10 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
janexc200 napisał: | Cytat: | jedynie co jeszcze dodatkowo zrobiłem to wkręciłem srube od miesznaki o jakieś 1/2 obrotu żeby wzbogacić mieszanke |
ale wiesz ze w ten sposób wzbogaciłeś mieszankę tylko na zamknietym gazie? |
Mylisz się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Śro 13:30, 10 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
MatiEXC napisał: | janexc200 napisał: | Cytat: | jedynie co jeszcze dodatkowo zrobiłem to wkręciłem srube od miesznaki o jakieś 1/2 obrotu żeby wzbogacić mieszanke |
ale wiesz ze w ten sposób wzbogaciłeś mieszankę tylko na zamknietym gazie? |
Mylisz się |
Nie za wiele z tego co pamiętam to dokładnie do 1/4 obrotów, co dalej ma dość nieznaczny wpływ na stan tłoka, a tylko przeszkadza bo motor wkreca się wolniej niż powinien
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MatiEXC
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: Śro 20:55, 10 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Akurat to działa w całym zakresie obrotów czy pracy gaźnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 21:11, 10 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
regulacja srubkowa dziala w calym zakresie, ale ilosc paliwa przepuszczana przez srubke do paliwa co sie leje dysza glowna jest znikoma wiec wielkiego znaczenia nie ma
na wolnych obrotach najwieksze znaczenie ma srubka i dysza wolnych obrotow, srednie to iglica wysokie dysza główna
ale na wysokich paliwo jest podawane tez np dysza wolnych obrotów, co niby ma wplyw ale tez malo istotny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|