|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spartan
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 18:46, 21 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Witaj, dzięki bardzo za podpowiedz- jestem już przekonany na 100% że będzie to 450! Mam jeszcze jedno pytanie- czym różnią się 450 SX od 450 EXC ( oczywiście nie licząc tych oczywistych rzeczy typu świat, starter, homologacja itp.) . Po szybkiej analizie naszego krajowego rynku widzę że ofert sprzedaży SX-ów jest dużo więcej niż EXC! I ceny są nieco inne ( SX wychodzi taniej ). Czy jeżeli chodzi o samą jazdę, SX-a jest trudniej opanować? Czy chodzi bardziej o cenę serwisu i utrzymania ? Czy może SX w tej pojemności stworzone są tylko dla zawodowców na tor ( bo z takimi opiniami też się już spotkałem! ). Z tego co obserwuję ciężko będzie mi kupić EXC w cenie ok 10 tyś. w dobrym stanie... A może się mylę... Czas pokaże ! A co do piasków- to rzeczywiście L0rdGraxie jest ich u mnie pod dostatkiem Myślę że nawet jestem bardziej nastawiony na 450 ... Coś za bardzo nie czuję respektu do 125... Może bardzo się myle- zobaczymy po pierwszych glebach:)
Pozdrawiam Panowie, dzięki za porządne porady i byle do wiosny!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 21:34, 21 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
powiem Ci dokładnie bo mykałem tym i tym ale że bardzie ciągnie mnie na tor to mam SX
EXC - zawieszenie - zestrojone "na miękko" dużo wygodniejsze i bardziej przewidywalne w lesie (jazda po korzeniach i kamieniach), całkiem inne przełożenia (5 lub 6 biegów) na skrzyni pozwalają na spokojniejsze pokonywanie podjazdów i na szybkie szutrowe odcinki, większy bak, mniejsze spalanie, cięższy od SX o ok - 10 kg
SX - zawieszenie twarde zdecydowanie na tor, w lesie nawet na miękkich nastawach zdarzają się afery na kierownicy, przełożenia - krótkie biegi (4 lub 5), moc oddawana agresywniej i od samego dołu - przez to może przysporzyć problemów na podjazdach, jednak na szybkich partiach brakuje prędkości ( na zębatkach 14x50 max prędkość to tylko ok 120kmh)
silnik ma inny stopień sprężania, inny skok tłoka przez co wymaga częstszego serwisu i wymiany oleju (co 10mh), spalanie duże (jeden bak to ok 1-2 mh na torze) ale jest lżejszy i bardziej poręczny
W rajdach enduro zawodnicy jeżdżą na SX przerobionych do terenu (ze względu na wagę) - ale to zawodnicy i mogą sobie na to pozwolić
Na allegro faktycznie łatwiej znaleźć SX - przez brak homologacji i rejestracji są tańsze,
ja osobiście gdybym miał latac tylko po lesie to wziąłbym exc, a że bardziej preferuje tor to wybrałem Sx, w tym sezonie planuję kilka rund Cross-Country - zobaczymy jak będzie w takim mixie
a co do 125 - proooszę Cię... nie bież tego pod uwagę.....
Musisz spróbować , ja zacząłem od SX520, później było EXC525, nawet przez chwilę była YAMAHA WR450(enduro) , no i wróciłem do SX450
Pozdro!
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spartan
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 15:09, 22 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Witaj, a więc bez żadnych wahań decyduję się na EXC! Niestety troszkę muszę to odwlec w czasie- ze względu na finanse ( myślę że dozbieram jeszcze kilka złotówek i kupie coś w miarę dobrym stanie! ). Ostatnie pytanie- ze względu na mój niski wzrost- czy jest możliwość regulacji wysokości siodła za pomocą tylnego zawieszenia? A jeżeli tak to czy ma to jakiś wpływ na samą jazdę?
Z mojej strony to już chyba wszystko- odpowiedziałeś na wszystkie nurtujące mnie pytania- za co bardzo dziękuje!
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 16:21, 22 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Tak, można zmienić wysokość tyłu, jest pierścień dystansowy który reguluje, przód też można trochę obniżyć, nie powinno mieć to wpływu na jakość zawieszenia, ja zawsze podwyższam zawieszenie i kierownicę i nie czuję różnicy w pracy zawieszenia.
Pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spartan
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 19:14, 22 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedzi na moje pytania ! Gdyby nie to właśnie kupowałbym 125 sx , które miałem upatrzone i myślę że to byłby duży błąd i kilka tys w plecy ! Masz u mnie browarka! Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|