Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

dylemat SX-f 250 czy SX 450 ???
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolll8




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:48, 06 Paź 2009    Temat postu: dylemat SX-f 250 czy SX 450 ???

planuje kupic motor jestem początkujacy wczesniej byly maszyny typu WSK.
mam 180cm i 80kg. co byscie mi polecili? wczesniej bralem jeszcze pod uwage 2T ale z tego co czytalem i rozmawialem z ludzmi to jest to za mocne na poczatek.
bede raczej jezdzil po lasach na poczatek ale z czasem na tor sie pewnie wybiore jak juz opanuje maszyne.
a rocznik to mysle okolo 2007 w gore.
z gory dziekuje za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 16:47, 06 Paź 2009    Temat postu:

hej.
powiem Ci tak: dopuki jeździłem 60% las 40% tor - 450SX był super, teraz jeżdżę 80% tor 20% las - i w przyszłym sezonie chyba będę zmieniał na 250SXF

450 nie trzeba żyłować, ma lepszy dół i do lasu będzie lepsza, ale jeśli będziesz chciał latać naprawdę ostro po torze - weź 250SXF - sporo lżejsza, poręczniejsza i bardziej przewidywalna,


pozdro!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Wto 16:52, 06 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolll8




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:43, 07 Paź 2009    Temat postu:

dzieki za odp.
ale biorac pod uwage fakt ze bede dopiero zaczynal przygode z tego typu maszynami 450 nie bedzie za mocna na poczatek?
tak jak wspomnialem z czasem na tor sie wybiore ale napewno sezon albo dwa to bedzie glownie las lub pola.

POZDRAWIAM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 8:46, 07 Paź 2009    Temat postu:

Hej,
ja zaczynałem od 520SX i spokojnie sobie radziłem, najlepiej jakbyś miał możliwość zrobienia test-ride,
ale jedna uwaga - jeśli masz jeździć dużo po lasach to czemu nie EXC? wersja enduro jest bardziej "cywilizowana"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 10:00, 07 Paź 2009    Temat postu:

myslalem nad exc ale mowie docelowo chce sie przesiasc na tor z lasu a kupowac exc zeby go pozniej sprzedac i kupic sx to w moim przypadku nie wchodzi w gre wole odrazu zakupic sx. znam goscia co ma sx 450 pogadam znim zeby mi dal polatac troche i wtedy sie zdecyduje. ale chyba sx 450 bedzie.
mam jeszcze jedno pytanko lepiej kupic unas czy szukac za granica? z tego co slyszlalem to np. w niemczech sie oplaca pod tym wzgledem ze ludzie sie trzymaja serwisuwek i robia wymiane jak nadejdzie an to czas a nie jak sie cos urwie. masz jakies rozeznanie w tym temacie?

POZDRAWIAM
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 12:35, 07 Paź 2009    Temat postu:

oj, to dobrze słyszałeś, u nas mało kto naprawdę trzyma się regularnych serwisów,a w 4T - wymiana oleju i regulacja zaworów to podstawa, i jeśli coś było zaniedbane to prędzej czy później się to zemści.. Ja mam sprzęta z Anglii - i oprócz jednego strzału (był źle zapięty rozrząd...) to wszystko ok.
Biorąc używany sprzęt zawsze jest ryzyko że może być coś nie tak - przykładów mam baardzo dużo niestety, jedyne co nam kupującym zostaje to prześwietlać sprzęt na wylot...

Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolll8




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:55, 07 Paź 2009    Temat postu:

wiec dlatego planuje na 90% kupic w niemczech bo jak widze w necie jest troche ogloszen a ceny sa takie same jak unas i tak maszyne bede dopiero w styczniu kupowal.

dzieki za odp. i jednak bedzie 450 raz sie zyje;)

POZDRAWIAM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 18:56, 07 Paź 2009    Temat postu:

Smile spoko, to jak zakupisz to się pochwal na forum Smile


pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolll8




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:39, 08 Paź 2009    Temat postu:

napewno sie pochwale hehe jak tylko bedzie maszyna

OZDRAWIAM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wl.przemek




Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 14:38, 31 Paź 2009    Temat postu:

Hey !
Ja podobnie jak Ty miale delemat odnosnie modelu 250 a 450 bo juz 525 nie wchodzila w rachube . Okazalo sie ze sprawilem sobie 450 sx tez sporo śmigałem po bezdrożach, lasach itp a potem po torze fajna maszyna a mocy mu naprawde nie brakuje i tak jak kolego wczesniej wspomnial jezeli odrazu na tor to na tym sprzecie troche ciezko ale dla sie, ja traktuje to jako rekreacje i wprawilem sie juz dosyc wiec to taki uniwersalny motor. Choc jak bym mial pozostac przy jezdzie na samym torze to napewno sprawil bym sobie 250 KTM oczywiscie Smile))
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spartan




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 19:13, 19 Sty 2010    Temat postu:

Witam Was po raz pierwszym na tym forum i od razu chciałbym pogratulować ! W końcu jakieś konkretne wskazówki i konkretna rozmowa !!! Mam nadzieję że i mi pomożecie w wyborze konika. Swoją przygodę z motocyklami zacząłem po namowie kolegi i kilkoma rundami jego Hondą Dominator:) Od dwóch sezonów śmigam Cagiva Canyon 600 - jak to nazywają - szosowe enduro. Próbowałem na nim swoich sił w nieco cięższym terenie, ale niestety 34 KM i 180 kg wagi konia ( zalany ) nie radzi sobie zbyt dobrze. I wtedy właśnie narodził się pomysł zakupu czegoś konkretniejszego. Dla ułatwienia Wam porad napisze że mam 28 lat , 170 cm wzrostu i ok 85 kg wagi... Chciałbym kupić ... No właśnie! Od jakiś 6 m-cy śledzę większość forum i mam już dosyć... Na każdym coś innego... Panowie proszę Was o konkrety- ma do wydania ok 10 tyś na sam motocykl. Wszyscy radzą sx 125... Ale ( bez obrazy oczywiście) z tego co widzę uczą sie na nim same 13-15 latki... Moto ma służyć do wypraw na pobliskie łąki, lasy ( mam ich pod dostatkiem z zajebistymi terenami od Szczecina po samą plażę nad zalewem w Nowym Warpnie i Trzebieży). Wszyscy odradzają mi 450 ze względu na dużą moc ... Ale jak widzę KristofSX zaczynał od 520! Także proszę o pomoc i wparcie !

Konkretnie:
-kwota ok 7-10 tyś zł
-przeznaczenie las łąki ( tor odpada)
-moje doświadczenie- podstawy są ...
- ile liczyć na serwis w skali rocznej ( dodam ze to będzie mój drugi konik w stajni także nie będzie na maksa eksploatowany)

Dzięki i pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 21:58, 19 Sty 2010    Temat postu:

Hej. Witam na forum, fajnie że kolejny pomarańczowy przybędzie na forum Smile

Nie będę się rozpisywał o tym że setka to lipa 250 w 2-takcie dla zawodowców, 450 urywa ręce a 525 to kosmos Wink
widzę że trochę kilometrów na koło nawinąłeś i to maszynami konkretnymi,

Najlepszy sprzęt dla Ciebie - 450exc w cenie 7- 10 kola masz roczniki od 2001 do 2004, co do kosztów w sezonie - rozrząd raz na sezon, regulacja zaworów co ok 1500km, wymiana oleju - ok 20mht,
kosztowo - zależy ile masz zamiar jeździć, ale na pewno nie są to jakieś wielkie kwoty.

Jeden sezon miałem 525exc - zero problemów, koszt w sezonie - komplet napędu ok 500pln, rozrząd - ok 200pln, no i kilka wymian oleju. Robocizny nie liczę bo wszystko robię sam.

Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spartan




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 9:10, 20 Sty 2010    Temat postu:

Witaj. Dzięki bardzo za tak szybką odpowiedz! No i oto mi chodziło! Szybka i konkretna rada! Dzięki bardzo! Myślę że na wiosnę, początek lata zakupie pomarańczowego potworka i podzielę się wrażeniami i fotkami ( jeżeli się nie połamię Smile )

450exc


Dziękuję i pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 9:20, 20 Sty 2010    Temat postu:

Hej. na pewno będziesz zadowolony, czekamy na prezentację.

Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
L0rdGrax




Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:35, 21 Sty 2010    Temat postu:

Witam
Nie słuchaj tych pierdół, że za mocna. Kup 450 jak Ci KristofSX radzi, tylko obowiązkowo EXC. 125 musiał byś ciągle kręcić, a 450 możesz sobie spokojnie pomykać, aż nabierzesz większego doświadczenia. Poza tym na pewno masz tam dużo piachu i będzie Ci potrzebna moc. U nas też był taki koleś, doradzili mu 125, a po 2 miechach, sprzedał i kupił 450. Zresztą z własnego doświadczenia wiem, że puki moto jest za mocne krzywdy sobie nie zrobisz. A jak w miare je opanujesz i zaczniesz zapier..ac, to wtedy zaczną się poważne gleby.

pzd


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin