|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Śro 22:49, 24 Gru 2014 Temat postu: Dziwny dzwięk z silnika |
|
|
Witam
Czy jest ktoś w stanie opisać mi jakie są objawy padniętych łożysk wałka balnsera.Ostatnio zaczął wydobywać się dziwny dzwięk z mojego silnika z okolic wału korbowego,balansera.Po zamknięciu manetki gazu słyszalny jest jakiś dziwny jęk,przypomina mi to zachowanie padniętego łożyska.Podczas jazdy na stałych,wyrównanych obrotach słychać dziwny chrobot(tak jak by luz na korbie)zaś podczas przyśpieszania(po obciążeniu silnika) jest normalnie bez dziwnych dzwięków.Zdjąłem pokrywę od strony sprzęgła,wszystko jest Ok żadnych luzów tarcze przekładki spoko wszystko w normie wymiarowej KTM.Po Świętach chyba zdejmę górę sprawdzę stan korby,strach tak latać W oleju brak opiłków,może dlatego że to ,,wczesne stadium"Odpala bez problemu zimny czy ciepły wystarczy dotknąć włącznik rozrusznika no może na zimnym musi ze dwa razy przerzucić wałem.Co jeszcze zauważyłem to przy około 3500obr są większe wibracje wcześniej nie były tak odczuwalne jak teraz.
Z góry dzięki za podpowiedzi i sugestie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 23:05, 24 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
sprawdz czy sruby mocujace silnik sie nie poluzowały, i czy nakretka na wale po stronie sprzegiełka rozrusznika nie odkreciła sie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Śro 23:14, 24 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Od strony sprzęgła wszystko OK,atakowałem tam pierwsze ponieważ nie dawno zakładałem rozrusznik z całym uzbrojeniem więc pomyślałem,że może się coś poluzowało po moim grzebaniu ale nie wszystko na miejscu.Śrub mocujących silnika nie sprawdzałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 23:20, 24 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
jak ta duza nakrętka na wale jest dokręcona
\
to stawiam że korba sie konczy - u mnie było podobnie, przy przyspieszaniu cisza, na wolnych w miare cicho pracowało. ale przy jechaniu ze srednia predkoscią na pół gwizdka, na stałych obrotach - masakra ;d u mnie taki jakby świst lekki słychac i popukiwanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Śro 23:36, 24 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Co ciekawe to stało się to w zeszły piątek rozebrałem gaxnik miałem za wysoki poziom paliwa w gaxniku,poskładałem i wyjechałem na próbę po ciemku od domu z 300metrów (z lampką na bani) bez kasku i całego ubioru więc pyrkanie,wpakowałem się na górkę piachu z kawałkami gruzu.Moto się zakopało nie było nie wiadomo pod jakim dużym kontem,zsiadłem z niego aby zobaczyć czy paliwo leci z przelewów było spoko,moto nie gasiłem wsiadłem na niego jedynka i poszedł,poczułem kilka szarpnięć złapał na kiete kawałki gruzu,które podeszły pod zębatkę ale nie zgasł zmielił i wyjechałem.Myślałem już że może za długo trzymałem go na tym pochyleniu olej przelał się do tylnej części silnika nie smarując balansera ale bez przesady stałem tak ze 40 sekund.Tylko że właśnie po tej sytuacji to się pojawiło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawcios
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice krakowa
|
Wysłany: Czw 12:19, 25 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
miałem podobny problem, ale u mnie objawiało sie to szumem... powodem były łożyska na balanserze ponieważ ktoś włożył wcześniej łożyska bez luzu C3 tylko zwykłe i po rozebraniu kręcąc wałkiem balansera delikatnie łożyska chrobotały. Luz na korbie łatwo można sprawdzić również po luzie po obwodzie magneta.
Pracą silnika na przechyle bym sie nie martwił. W rfsie i tak w skrzyni korbowej wiele oleju nie ma, ponieważ jest oddzielona od strony sprzęgła simmeringiem, a większość oleju na korbe i tuleje tłoczy pompa oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
digidy
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:33, 25 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
nagraj filmik jak kat chodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Czw 22:52, 25 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Szum w tym silniku właśnie był jak tylko go wpakowałem w ramę,nic nie stukało,pukał tylko własnie miał on taki charakterystyczny szum czego nie było n starym silniku,stary silnik stukał ale nie szumiał tam stukała korba tak dokładnie jak opisał to henio.Postaram sie nagrać filmik i zapodać,ale i tak chyba zdejmę górę,lubię spać spokojnie.Terz stawiam na balanser szczególnie jak na obecną chwile dowiedziałem się jake są mniej więcej objawy,ewentualnie psychicznie wybieram najmniej kosztowną opcję.Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło na półce leży 6-cio biegowa skrzynia i czeka na zamontowanie więc jak coś będzie okazja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 8:25, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
na pierwszym filmie po zgaszeniu silnika było słychac najwyrazniej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kzq
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Nie 9:19, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Czy silnik nie stracił na mocy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 10:02, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
to na pewno ani nie korba ani balanser
sprawdź napinacz łancuszka rozrządu. u mnie padła ta zapadka która przytrzymuje i powoduje żeby sie stopka nie cofała. i dzwiek był w sumie podobny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 10:36, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
no może być tak jak henio pisze bo ten dźwięk wyraźnie słychać, że to pracujący łańcuszek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Nie 14:06, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
To klekotanie też podpada na luzny łańcuszek nawet przeleciała mi taka myśl przez głowę ale to pochylenie moto jakoś wryło mi się w banię,że łożyska balansera nie miały wystarczającego smarowania.Na pewno sprawdzę rozrząd i jeszcze zajrzę od strony magneta,niedawno zakładałem elektrownie od EXC.Jutro obczaję dziś niedziela to nic nie działam,trzeba odpocząć po Świętach.Jeśli to napinacz to spoko by było mam oryginał nówkę w starym silniku przelatane ma może z 10mh a przy tym wałek rozrządu 25mh.Dzięki za zainteresowanie i porady jak to mówią,,co dwie głowy to nie jedna"
Co do mocy to nic się nie zmieniło.Zresztą w tych ,,lokomotywach" tak mi się wydaje że brak mocy objawia się jak coś padnie konkretnie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szaman108 dnia Nie 14:11, 28 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 15:48, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
to na pewno nic z silnika, padniete łozysko by tak nie pracowało. chyba że rozrządu, ale łozysko wałka rozrządu raczej sie nie ma prawa sie aż tak rozleciec, moze byc rolka dzwigienki ale to też mi sie wydaje że inny dzwiek nieco, chociaz kamerką nie zawsze idealnie słychac tak jak w realu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|