|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Czw 19:31, 26 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Czytałem ciekawy artykuł na temat mieszanki. Konkluzja była taka, że im mniejsza pojemność tym należy stosować bogatszą mieszankę (w 125 nawet 1:30) oraz w zależności na jakich obrotach jeździmy, im wyższe obroty tym bogatsza mieszanka. Dla przykładu w trialówkach niektórzy zalecają proporcje rzędu 1:80 - 1:100. Dodatkowo przy bogatszej mieszance dzięki lepszemu uszczelnieniu pierścieni wzrost mocy był rzędu 3 KM dla pojemności 250 cm3 i niby wyższa żywotność silnika.
Poszukam to może znajdę jeszcze ten artykuł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: bogatynia
|
Wysłany: Sob 11:51, 28 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
A później trzeba wołać kominiarza żeby przeczyścił wydech
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 23:32, 28 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
ja lałem w CR 250 1:20- 1:25 i po sezonie wydech jedynie okopcony, nic nie rzygało itp. moim zdaniem jak dobrze zestrojony gaźnik to mozna lać tyle oleju ile da rade przepalic i aby nie rzygał wydechem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bostorn
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok/Lublin
|
Wysłany: Nie 13:35, 02 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
z mojego doświadczenia w 2t , jak lejesz castrola Power 1 racing, to mieszanka 1:40 czyli ok 120-125ml na 5l benzyjeżeli Ipon Samurai, Motul 800 Factory Line to sam producent nakazuje lac 1:50 i tekgo bym się trzymał, motul jest niebotycznie gęstszy i wydajniejszy niż Castrol, no i lepszy jakościowo. tak więc oblicz sobie ile lejesz castrola , na ile litrów benzy wychodzi, a na ile litrów wystarcza motula.wtedy będziesz widział, który olej tak naprawdę jest tańszy
gdybyś chciał na próbę motula to mam do sprzedania 0.9l za 35zł
taka ciekawostka że niektórzy zawodnicy leją nawet 1:40 a nawet 1:30, ale to tylko przy odpowiednich nastawieniach gaźnika, i pewnej wiedzy pozwalającej na korzystanie z tak niskich mieszanek.
nie jednokrotnie znajomi do nowych kajtków lali 1:40 czy 1:35 , nowy motul na to pozwala i daje radę. Ale są to zawodnicy wyższych lotów
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bostorn dnia Nie 13:48, 02 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Nie 15:45, 02 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
A cóż to za tajną wiedzę trzeba posiadać by tak bogatą mieszankę stosować??
Z tego co czytam to lepiej jest stosować bogatszą w olej mieszankę. Plusy to większa żywotność korby i tłoka oraz wyższa moc dzięki lepszemu uszczelnieniu pierścieni. Trzeba tylko pamiętać, że bogatsza mieszanka benzyna/olej to uboższa mieszanka paliwo/powietrze.
A to czy silnik będzie taką mieszankę przepalał bardziej zależy od składu mieszanki paliwo/powietrze i sprawności spalania ("squish gap", obroty itd.). Osobiście leję Motorex Cross Power 1:35 - 1:40 i nie rzyga mi olejem.
Jeśli wiesz coś jeszcze lub znasz źródła to chętnie się czegoś nowego dowiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil Kibitlewski
Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lier Norwegia
|
Wysłany: Śro 20:11, 26 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mam sx 125 i latam na 1:40 tylko ze chyba musze zmienic do 1:50 bo tak rzyga olejem ze na laczeniu silnika z dyfuzorem to w cholere czarnej sadzy mam tak samo z wydechem. Olej dokladnie nie wiem bo nie w PL kupowalem ale najlepszy jaki mieli w sklepie motoryzacyjnym full syntetic do silnikow wyscigowych cena 80zl za l
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:28, 26 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
rzyga Ci tam bo jest nieszczlenie i nie dajesz mu tak jak należy
a olej lej przeznaczony do tego a nie jakieś wymysły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BARMAN
Gość
|
Wysłany: Nie 14:26, 25 Lis 2018 Temat postu: olej do 2t |
|
|
witam
w simsonie było 1;50 ale jak na crossa to jest za mało oleju 1;30 to moim zdaniem odpowiednia ilośc tak leje do ktm sx
lepiej niech sobie bardziej kopci niż ma mieć za małe smarowanie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 16:23, 25 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Chyba nie wiesz o czym piszesz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|