|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 18:14, 15 Gru 2013 Temat postu: KTM 125 sx dysze, iglice gaźnika: zmieniać? |
|
|
Witam,
Mam pytanie co do regulacji gaźnika: czy zmieniać dysze, iglice, idling jet(jak to jest po polsku?) na zmianę temperatury, jak piszą w serwisówce? Pytałem się mechanika i mówił, że trzeba zmieniać tylko pozycję klipa na iglicy i kręcić śróbką, dodał, że sam jeździł w rumunii na 2500m i nic nie zmieniał oprócz tego. Czytając manuala mam co do tego wątpliwości, więc pytam. Pod koniec sezonu zmieniłem właśnie pozycje klipa i 'air screw' i przy rozgrzewaniu zalewało mi go, czego nie było w wyższych temperaturach. Zależy mi na zdaniu doświadczonych riderów dwusuwów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 18:25, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Trzeba zmieniać wszystko ale to raczej doświadczalnie.
To co w manualu nie zawsze się sprawdza.
Mechanicy nie lubią się bawić w regulację gaźnika ponieważ to wymaga jazdy.
Ustawią wolne obroty a resztę to tak sobie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 18:58, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Jak te elementy mają się do spalania? Tzn im mniejsza dysza tym mniejsze czy większe spalanie? I jak z resztą iglic, klipsów itp?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Nie 19:18, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Dobrze dobrany zestaw dysz to najlepszy stosunek mocy/reakcji na gaz/spalania/chłodzenia/żywotności itd. Jeśli jesteś leniwy i nie chcesz się samemu bawić w takie rzeczy to znajdź sobie kompletny zestaw tuningowy, np. DynoJet, JD Jetting...
W 4t mam taki i różnice są odczuwalne, teraz będę zamawiał do 2t (tu niby różnice są znacznie większe w stosunku do oryginału).
Twoje ostatnie pytanie to jak pytanie czy mniejszy silnik mniej pali. W pewnych warunkach tak, w pewnych nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 20:39, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Dysze tuningowe i tak nie spowodują, że nie będzie ich trzeba zmieniać w zależności od warunków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Nie 20:55, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Ale masz podane którą, gdzie i kiedy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 21:37, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
grzegorzszw napisał: | Ale masz podane którą, gdzie i kiedy. |
Zmartwię Ciebie ale tak nie jest. Zawsze należy samemu dobierać dysze.
Nie ma na to jednego 100% przepisu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Nie 22:35, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Niczym mnie nie zmartwiłeś. Napiszę inaczej, wg mnie taki zestaw jest bardzo dobrym punktem wyjściowym dla amatora.
Swoją drogą w XCF-ie mam właśnie zestaw JD i mam tam tylko rozpisane które dysze przy jakich wysokościach n.p.m. i dwie iglice w zależności od temperatury. Sugerując się instrukcją zmieniałem w zasadzie tylko ustawienia iglic 3-4 razy w roku + ustawianie niskich obrotów. Zasadniczo miałem 3 ustawienia: zima, wiosna/jesień i lato.
Domyślam się, że można byłoby wyciągnąć więcej, ale należy znaleźć jakiś balans między jeżdżeniem a dłubaniem. Na KtmTalk sporo osób pisze, że coś im tam nie działa jak trzeba, ale jak oglądam ich filmy to są to zwykle panowie 50+, którzy nie wykorzystują nawet 20% możliwości motocykla. "Ludzie i Sabo, nie tędy droga".
Może to zilustruję. Gdyby ta pani założyła Akrapa to obniżyłaby masę o 0,5 kg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 22:46, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
A co sądzicie o oryginałach? Warto kupić czy raczej zamienniki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek85
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:33, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Jak by co w larssonie masz dysze co 5 za 20zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 9:26, 16 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
No właśnie, oryginalna JEDNA dysza kosztuje 40zł! Za kawałek nagwintowanego metalu z dziurą w środku... Chyba za bardzo się nie różnią od zamiennika? Czy sie myle?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Pon 16:27, 16 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Teoretycznie nie powinny się różnić. Ale dla pewności kupując bierz wszystkie dysze jednego producenta. Jeśli taki gaźnik stosował inny producent motocykli to i tam możesz szukać części.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:05, 16 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Po to masz serwisówkę i po to podaje temperaturę i wysokość żeby to zmieniać.
Najważniejsza jest dysza główna.
A mechanika to masz porządnego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 17:34, 16 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Mechanik wczoraj (15.12.13r.) był w Łodzi na SuperEnduro, też komuś serwisował. Ale fakt, czasami sobie leci w ch... Np kiedys oddalem mu yamahe i przy okazji powiedzialem ze cieknie pompa wody, powiedział ze tak ma być. Ostatnio znowu mu ją dalem i tym razem stwierdził ze trzeba wymienić uszczelniacz... No ale w moim zadupiu tylko ten ma jakiekolwiek pojęcie o takich motorach, niestety. Dwusuw jak dwusuw, większość robie sam, ale jeżeli chodzi o silnik 4t zazwyczaj sie nie czepiam.
dzięki Panowie za odpowiedzi, już będę składał zamówienie na ktmsklep.pl, jednak zdecyduje sie na oryginał, bo i tak musze coś jeszcze kupić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek85
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:27, 16 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
barek253 napisał: | Po to masz serwisówkę i po to podaje temperaturę i wysokość żeby to zmieniać.
Najważniejsza jest dysza główna.
A mechanika to masz porządnego... |
Jak dobrze kumam to wg serwisówki najważniejsza jest iglica. Dysza głównych działa tylko na bardzo wysokich obrotach. Iglica wpływa na wolne, średnie i wysokie. Jest taki rysuneczek w książce. Jak pisze bzdury to mnie poprawcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|