|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 12:34, 24 Lis 2013 Temat postu: KTM 125 sx: Wyciek oleju przy lewarku zmiany biegów |
|
|
cześć,
Po gruntownym czyszczeniu mojego ktm'a i wprowadzeniu go na zime do piwnicy, po 2 dniach okazało się ze wycieka mi olej. Dół był suchy, ciekło z miejsca za lewarkiem zmiany biegów. Musiałem za blisko go myć myjką ciśnieniową. Patrząc na schemat widze, która uszczelka mi poszła, ale nie do końca wiem jak ją wyciągnąć. Nigdy nie rozbierałem silnika, nie chce za każdym razem oddawać motor do mechanika. Po schematach doszedłem jak mniej więcej dostać się tam(poprawcie mnie jak jest coś nie tak):
Wykręcić pokrywę sprzęgła
Wyciągnąć kosz sprzęgła
Odgiąć sprężynę w trzpieniu lewarka
Wyciągnąć trzpień
no i wybić ten stalowy pierścień z uszczelką.
Mój problem polega na tym, ze nigdy nie rozkręcałem silnika i nie wiem jak wygląda w środku. Czy robiąc wyżej wymienione czynności nic mnie nie zaskoczy i czy o niczym nie zapomniałem? Ewentualnie może macie jakiś pomysł jak wyciągnąć pierścień bez rozkręcania silnika?
pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 14:00, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Nie jestem pewien czy ten się da ale możesz spróbować go wydłubać śrubokrętem lub zagiętym pręcikiem ew poogladaj sobie na youtube filmiki z remontow 125 ktma itd i popatrz jak to wygląda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:35, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli chcesz wymienić uszczelniacz dźwigni zmiany biegów to nie trzeba rozbierać silnika.
Zdejmij dźwignię wydłub stary uszelniacz i wbij nowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 16:10, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Niestety, uszczelniacz jest na metalowym pierścieniu i baaardzo trudno zdjąć go z zewnątrz, a juz na pewno nie da sie ściągnąć go bez rysowania trzpienia.
w sumie to nie wiem czego nie pomyslalem o filmach. Obejrze co i jak i powinienem dać rade.
jeszcze tylko jedno pytanie: czy wymieniać uszczelki które zamierzam wyciągnąć? Wszystkie uszczelki zmieniałem tamtej zimy, wiec chyba jeszcze dają rade?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:08, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
A skąd wiesz ze trudno?
Spróbuj a nie od razu silni rozpoławiać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 17:34, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Uszczelki z tamtej zimy możesz już wyrzucić na kibel.
No chyba, że chcesz przechodzisz przez wszystko jeszcze raz z powodu cieknącej uszczelki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13857
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 17:35, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
hehe daj spokój żeby dla takiej pierdoły rozbierac silnik. cienki płaski srubokręt wbijasz w obudowę uszczelniacza i wychodzi jak trzeba. mozesz podgrzac obudowe palnikiem jeszcze łatwiej będzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 17:48, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
No nie wiem Panowie. Próbowałem, ciągnąłem, nawet walnąłem plecami o ścianę jak mi sie wyśliznęło... Śrubokrętem nie ma mowy żeby to wyciągnąć, jest tam bardzo mało dystansu miedzy trzpieniem a pierścieniem. Na początku tez mi sie wydawalo ze pierdoła, 5min i po naprawie, ale okazalo sie inaczej.
jeszcze spróbuje z palnikiem, moze pójdzie.
dzięki za pomoc!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motoandrzey
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 121
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:14, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
możesz też wkręcić dwa wkręty w uszczelniacz i wtedy pociągnąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Effendi
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Nie 20:10, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Ja ostatnio o-ring przy zębatce zdawczej musiałem zniszczyć i go pogiąć żeby wyjąć, przy zwykłej pierdółce bawiłem się z godzinę, tak mocno był zapieczony, musisz go wyciągać siłą, no i jak było pisane spróbuj go podgrzać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pon 16:46, 25 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
SUKCES!!!!!!!
po kilkudziesięciu minutach po raz kolejny walnąłem plecami o ścianę, ale tym razem w ręku mialem kombinerki z wkrętem i pierścieniem!! Poskutkowała metoda na wkręta. Wcześniej o tym slyszalem, ale myslalem ze jest za mało miejsca na wiertło. Na szczeście bylem w błędzie i znalazlem wiertlo chyba 3mm i wywiercilem dziurę, wkrecilem wkreta i ciągnąłem. 3mm bylo jednak za grube, musialem wiercić drugi raz 1mm. Wkrecilem ponownie mniejszy wkręt glebiej niż wcześniej i POSZŁO! Z tym ze wkrecilem trochę za daleko i trochę weszlo w tuleje za uszczelką. I tu mam pytanie: zerknijcie na zdjecia i powiedzcie czy nie będzie sie cos dzialo, jak zaloze uszczelkę? Wydaje mi sie ze nie, ale chce sie upewnić. Popatrzcie na miejsca, które wyróżniłem.
sdrv.ms/17TBV4U
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 17:11, 25 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
będzie dobrze.
poradziłeś sobie z tym wzorowo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 17:30, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Sorry za takie odkopanie tematu, mam ten sam problem, zrobię w ten sam sposób co kolega tylko, mógłby mi ktoś podać stronę z tą uszczelką do kupienia nową ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Śro 18:11, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
wybierz swojego KTM'a i znajdź simmerring w którymś ze schematów skrzyni. Część bardzo tania, ostatnio wymieniałem podobny(pod zębatką) w yamaszce i kosztował ponad 40zł(!). A mówią, że ktmy drogie w utrzymaniu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|