|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon3069
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Śro 22:26, 15 Cze 2016 Temat postu: KTM 250 SX 00-04 |
|
|
Cześć!
Zalogowałem się na forum dosłownie 5 min temu witam wszystkich mam na Imię Szymon mam 16 lat jeździłem RM 125 aktualnie przenoszę się na jakiegoś Kata żeby nie być wytykany palcami
To taki krótki wstęp w związku z tym że jest to mój pierwszy post
Planuje po wakacjach kupić SX 250 2t do około 7 tyś patrząc nie ma tego zbyt wiele ale zawsze coś, w tej cenie patrzyłem dorwę roczniki 00-04
zazwyczaj 02, 03
Pytanie jest proste, jak wiadomo każda marka ma mniej lub bardziej udane roczniki jak jest z tymi rocznikami w tym modelu ? Mają jakiś wady tak jak np padające skrzynie w kx poniżej 02? lub coś w tym stylu ?
I czy posiadają hydrauliczne sprzęgło
Jak wcześniej wspomniałem jeździłem na RM 125 00r czym sx różni się od niej ? Mam na myśli coś w stylu zawór wydechowy (podobno inny) sprzęgło (już mówiłem) zawieszenie ?
Ogólnie słabe i mocne strony tego osobnika
Proszę tylko nie pisać 250 2t i 16 lat itd... to nie jest sednem posta
Dzięki i pozdroo!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 22:51, 15 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
od razu powiem - 16 lat i 250 w 2T - te moto na pewno nie bedzie dla ciebie do ogarniecia. w lesie bedzie beznadzieja, na torze dzieciaki na 85tkach cie zjedza na sniadanie.
ogólnie ktmy 00-16 przeszły niewielkie zmiany silnikowe, konstrukcyjnie jakiś rewolucji nie było. chociaż z roku na rok, kosmetycznie doprowadzali te silniki do ładu.
skryznia pada jak jest źle traktowana, albo zuzyta. na co trafisz - nie wiadomo.
tak ma hydrauliczne sprzęgło.
rm i sx to prawie jedno i to samo, podobna moc, osiągi, koszta eksploatacji itp itd.
wiadomo ze sie rózni zaworem wydechowym, kazda marka ma swoją konstrukcje, swoje patenty i rozwiązania techniczne, jedne lepsze drugie gorsze. zawieszenie też kazde jest inne - liczy sie ostatecznie i tak to jak działa
i jest sednem - bo warto rozwazyc opcje motocykla którym bedziesz potrafił kierować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon3069
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Śro 23:07, 15 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Pomyslalem tak... zrobilem remont w rm i od tego czasu jezdzilem nią codziennie po 3/4h po 1msc po rozebraniu gory wypadalo by zrobi remont, sprzedalem ją, odwijalem w lesie mocno tlok juz byl w kiepskim stanie , skoro kupie 250 2t to nie bede tak odwijal jej co za tym idzie remont bedzie pozniej prawda ? A skoro juz mialem 125 2t to nie widze sensu kupowac znowu 125 tylko juz ze tak powiem level up 250 2t
4t odpada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Czw 6:40, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Przejedź się jakąś 125 w dobrym stanie, bo jeżeli jeździłeś nie odpuszczając manetki to coś z tym silnikiem jest nie tak.
A sporo rzeczy może być nie tak.
125 z wypalonymi bebechami, pogiętym dyfuzorem, nieszczelnością miedzy dyfuzorem, a cylindrem, a jak się okazuje po przejażdżce kompletnie rozregulowanym gaźnikiem to norma w Polsce. Mówimy tu o starszych modelach.
I ten gaźnik mógł być przyczyną konieczności wymiany tłoka co miesiąc.
I szczerze mówiąc w takim budżecie wg. mnie znajdziesz wlasnie takie motocykle...
Sory za surową ocenę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon3069
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 6:57, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Remont w niej zrobilem sam, na pewno wszystko bylo z nia w porzadku bo 1,2,3 do konca to bylo stawianie kola na starcie a czasami na przelotowkach z 5 mozna bylo ja poderwac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 8:01, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
haha juz wiem w czym masz problem - i po lesie po prostej to 500tka jest słaba
kupujesz motocykle na tor crossowy - i katujesz w lesie, tam są mega wolne. 250tka nie bedzie wcale lepsza
kup soboe enduro np exc 200 - zobaczysz jaka jest róznica
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon3069
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 8:48, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Zaczynam sie zastanawiac nad 125 bo juz dorwe do 7 tys jakiegos sx z 05,06 r ale boje sie ze mocy braknie na podjazdach,
Obowiazkowo ma to byc typowa crossowka bo takie mi leza ,
Nie chodzi tu wcale o ciecie przez las po prostej drodze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Czw 9:57, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Szymon3069 napisał: | Obowiazkowo ma to byc typowa crossowka bo takie mi leza |
Możesz rozwinąć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 10:36, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Szymon3069 napisał: | Obowiazkowo ma to byc typowa crossowka bo takie mi leza |
też tak kiedyś mówiłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon3069
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 11:46, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Cross bardziej mi lezy niz enduro o tak, jezdzilem na xc 250 i dt 125 jakies to strasznie miekkie siada i wgl
Jeśli się mylę to mnie poprawcie w tym co teraz napiszę
Jeżdżąc 125 2t i kręcąc ją wysoko remont przyjdzie szybciej niż w 250 2t którą będę kręcił mniej ponieważ ma więcej mocy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szymon3069 dnia Czw 18:22, 16 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 18:42, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Szymon3069 napisał: | Cross bardziej mi lezy niz enduro o tak, jezdzilem na xc 250 i dt 125 jakies to strasznie miekkie siada i wgl
Jeśli się mylę to mnie poprawcie w tym co teraz napiszę
Jeżdżąc 125 2t i kręcąc ją wysoko remont przyjdzie szybciej niż w 250 2t którą będę kręcił mniej ponieważ ma więcej mocy |
tak, a w exc masz jeszcze lepiej serwisowo,
moje zdanie też jest takie że SX do lasu to lipa, a 250 SX to już wogóle masakra,
da sie ale po co się męczyć,
to jakby superbike wziąść na tor supermoto
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Czw 18:43, 16 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon3069
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 18:47, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
męczyć w jakim sensie ? Jakoś jazda rm 125 w lesie to była moim zdaniem czysta przyjemność, zwinna, lekka itd 250 nie jest znowu aż tak dużo cięzka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rejdzik
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hawick / UK
|
Wysłany: Czw 19:21, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Tu chodzi o charakterystykę silnika.
Też kiedyś byłem za jazdą zero-jedynkową.
Po przejażdżce czymś z większym zakresem obrotów użytkowych przekonałem się na stałe. A typową sete sprzed milenium traktuję jako ciekawostkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tkaczy
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:27, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
@Szymon3069: proponuję dorwać gdzieś zdrowego EXC 200, ale powtarzam zdrowego (silnik i zawias!). Serwisowo lżejszy dla kieszeni niż SX, jeździć po lasach będziesz spokojniej bo ma kwity, pod względem osiągów będziesz zadowolony i jest nawet szansa, że się podszkolisz w jeździe
Lampy mozesz zdemontować, na przód dać pole numerowe i już kumple nie będą się śmiać że masz enduro, a nie cross
Pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon3069
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 20:33, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Jesli chodzi o moją kieszeń nie ma sie co bać, "ucze się " i mam dorywczą pracę , na remonty jak i codzienne zajmowanie sie crossem (filtr , olej) pieniadze są
Dlatego postanowilem kupic crossa, jak juz mowilem enduro jezdzilem, cross jakos bardziej mi lezy nie umiem tego opisac dlaczego
I koniecznie ma to byc 2t
Wiem ze mowicie dobrze i każdy chce mi dobrze doradzic wiec doradzcie mi najlepszego crossa do 7tys max oczywiscie ktm do ganiania po lasach
Po wczesniejszych waszych wypowiedziach zaczynam sie zastanawiac na sx/sxs 125 lub sx 250
W 125 kusi mnie nowszy rocznik w tych pieniądzach tylko czy jest sens przesiadac sie z rm 125 na sx 125 ..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szymon3069 dnia Czw 21:05, 16 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|