|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stewart7
Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Parkowo
|
Wysłany: Pon 16:46, 30 Mar 2015 Temat postu: Ktm sx 125 czy Ktm sxf 250 ? |
|
|
Cześć, jestem tu nowy ale od jakiegoś czasu obserwuję to forum i muszę powiedzieć że jest bardzo przydatne. Przechodząc to tematu. Mam 17 lat ok. 190 cm i 70 kg; szykuję się do zakupu crossa firmy Ktm. Mam problem ponieważ nie wiem na ci się zdecydować czy sx 125 czy sxf 250, jeździłem już kiedyś na crossie o ile można to było nazwać crossem ( loncin 125 ).
Pojęcie o serwisowaniu itd. mam ponieważ chodzę do technikum mechanicznego. Mój styl jest dość ostry a zwłaszcza w zakrętach wiem to ponieważ taka była opinia trenera mojego kumpla który jeździ na zawodach dał mi sie kiedyś przejechać na kx 85. Jak sądzicie który byłby dla mnie odpowiedni 2t czy 4t ? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Pon 16:49, 30 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Zależy jakim budżetem dysponujesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stewart7
Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Parkowo
|
Wysłany: Pon 16:58, 30 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Tak 8 tys. max 9 bo resztę zostawiam na ubranie itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Wto 10:41, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Bierz sx 125, bo 4t to raczej trupa albo starszy model kupisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stewart7
Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Parkowo
|
Wysłany: Wto 19:46, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Wiecie moze jak wygląda przyśpieszenie w sx rwie na koło na biegach ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Wto 21:39, 31 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Zdrowa, dobrze wyregulowana i z dobrą oponą seta powinna iść na gumę z czwórki (bez żadnego strzelania ze sprzęgła, oczywiście na odpowiednich obrotach). Jak się dobrze postarasz to na wyższych biegach tez podniesiesz przednie koło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Śro 10:30, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
EXC z każdego biegu podniesiesz jak dobrze machniesz. Do 3 biegu za wiele nawet nie musisz się starać, czyli sx'em powinno być jeszcze łatwiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stewart7
Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Parkowo
|
Wysłany: Śro 19:29, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
A czy umiejętnie jeżdżąc jestem w stanie objechać bez problemu w swojej klasie ( 4t ) ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stewart7
Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Parkowo
|
Wysłany: Śro 19:30, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Pytam sie Ponieważ chciałbym wystartować w przyszłym roku na zawodach i jestem ciekawy jak to wygląda w perspektywie ścigania się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Śro 20:22, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
125 2t i 250 4t to jest jedna klasa wyścigowa, tak samo jak 250 2t i 450 4t.Czteropakiem dla amatora z pewnością jeździ się łatwiej, ale ogólnie seta nie odstaje od ćwiary 4t.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 20:24, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
wszystko w rękach zawodnika sprzęt tutaj ma mniej do gadania. \
pozatym bardziej od mocy, przy sciganiu liczy sie zawieszenie, dopasowanie moto do zawodnika itp itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 20:27, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Pierwsza sprawa nie pisz postu pod postem - po coś masz opcję edytuj.
Po drugie - jakie masz doświadczenie? W jakich zawodach chcesz jeździć?
Po trzecie - jaki masz budżet na utrzymanie motocykla? Motocykle wyczynowe swoje kosztują, a ich utrzymanie to druga sprawa. Jak kupisz moto, które jest zmęczone to wpakujesz w nie tyle ile za nie dałeś. Jak kupisz moto, w którym wszystko jest zrobione to na sezon i tak musisz mieć kilka tysięcy zł w zanadrzu. Brat wydał w zeszłym roku na utrzymanie SXa (remont, paliwo, oleje, opony itp) i zakup reszty (ciuchy, kask itp) coś koło 8 kzł.
Po czwarte - kubeł zimnej wody, bujanie w obłokach źle się kończy i lepiej brać sobie wszystko na "chłodno".
Żeby objechać 4t na 125 musisz naprawdę dużo trenować i ogólnie być dobrym. 125 mimo że jest proste w konstrukcji jak t-34, lekkie jak rower to wymaga najwięcej umiejętności żeby szybko jeździć po torze. 250 w 4t przy nim na początku sprawuje się nieporównywalnie lepiej- wszystko przychodzi łatwiej.
Jak coś to niech bardziej doświadczeni koledzy mnie poprawią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stewart7
Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Parkowo
|
Wysłany: Śro 21:15, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o doświadczenie z full cross to jeździłem 1 miesiąc na 85 kx kumpla, a poza tym jeździłem trochę a chinczyku. A z utrzymaniem nie będzie problemu. Mistrzostwa strefy zachodniej klasa mx2. A i jeszcze kiedyś znajomy dał mi się przejechać na 250 2t ale było to takie pyrkanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 21:23, 01 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Czyli nie masz.
Trening -> ćwiczenia -> odpoczynek -> trening->ćwiczenia -> 2x odpoczynek i tak w kółko przez kilka miesięcy.
Na początek: [link widoczny dla zalogowanych] Zobacz sobie to z 20 razy, zrozum o czym mówi, przy nauce jazdy trenuj jeden element i przypominaj sobie co mówił.
Nie obrażaj się czy coś w tym stylu (też się uczę a jestem w wieku że...). Większość ludzi będzie chciała Ci pomóc.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Śro 21:29, 01 Kwi 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|