|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maly0wariat
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia
|
Wysłany: Pon 20:31, 11 Maj 2015 Temat postu: KTM SX 150 2010r wibrację silnika |
|
|
Witam serdecznie.
mam pytanie odnośnie KTM. motocykl dosyć mocno wibruje podczas jazdy. czuję wibrację bardzo na stopkach. Jazda jest męcząca, ponieważ po chwili drętwieją mi stopy od tego masażu
sprawdziłem prawię wszystko co mogło być przyczyną:
-mocowanie silnika do ramy, wszystko dokręcone
-nowy tłok
-sprawdzone wszystkie łożyska
-sprawdzony kosz sprzęgłowy, dokręcony poprawnie
-sprawdzonę zebatki skrzyni biegów, bez najmniejszych uszkodzeń.
W sx150 istnieje wałek wyrównażający?? jeśłi tak to gdzie Go znajdę?
co może jeszcze w Nim śmierdzieć?
Ostatni pomysł to niewyważony wał, ale tą opcję chce zostawić na koniec. żeby wykluczyć cała resztę. Co poprzedni właściciel mógł złożyć nie tak??
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:54, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
sprawdź a najlepiej wymień mocowania dyfuzora(gumowe łączniki) oraz dwa oringi na początku dyfuzora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maly0wariat
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia
|
Wysłany: Pon 21:00, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
dwa oringi już wymieniłem, bo delikatnie sączył się tam olej.
więc sprawdzę jeszcze łączniki dyfuzora.
a co z wałkiem wyrównażającym? istnieje w moim modelu? I gdzie jest jego lokalizacja?
dzięki za szybką odpowiedź
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maly0wariat dnia Pon 21:01, 11 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:03, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
nie ma tu wałka wyrównażającego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pon 21:30, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Prawdopodobnie masz źle wyważony wał. Było kiedyś coś z nim robione? Albo zatarłeś kiedyś moto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 5:34, 12 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Nie znam pełnej przeszłości motocykla i nie wiem co sie w Nim wydarzyło. Jesli Wał jest złe wyważony to wymeczy łożyska?
Dla pewności wyciągnę silnik i zawiozę do ktm'a zeby wyważyli poprawnie.
Dzięki za pomoc
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Wto 7:18, 12 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli wibrację idą od wału to ligiczne że łożyska wału dostaną w kość i wtedy zdało by się je wyminić tym bardziej że i tak silnik rozpołowiony będzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 7:50, 12 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak w 150 ale w mojej 380 wibracje były normalną sprawą i raczej 2T słyną troszkę z tego, że w pewnym zakresie wibrują?
To jest twój pierwszy 2T?
Buty masz motocyklowe czy trampki? Bo to też bardzo dużo zmienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Wto 16:44, 12 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Seta również wibruje dosyć odczuwalnie, szczególnie na postoju. Podczas jazdy nie zwracam na to uwagi, więc tragedii nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Wto 18:03, 12 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Mam 125 i 150 - tragedi nie ma. Jak nie wiesz co bylo robione z silnikiem- pierwsza rzecz po zakupie to rozebranie silnika na czesci pierwsze, sprawdzenie wszystkiego i wymiana lozysk. Pozniej mozna dopiero jezdzic.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Wto 18:54, 12 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 18:04, 12 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Jeżdzę w obuwiu do tego przeznaczonym:) ale może gumowe trampki tez dadzą radę))
Tak, to moje pierwsze 2t. Wcześniej jeździłem exc450 i tam wibracja nie miała racji bytu. Wiec Zniwu uczę sie od nowa.
Na weekend usiądę na kolegi cr oraz rm i porównam 3 motocykle. Jesli tylko u mnie są wibracje to wkładam paluchy do silnika.
Sorry, za brak loginu, ale pisze z telefonu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 18:55, 12 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
dzisiaj z exc 525 siadłem sie przejechac exc 125 z 02 roku, silnik pewnie w idealnbym stanie nie jest, ale zadnych upierdliwych wibracji nie czuć. wiadomo costam drga ale nie jest to odczuwalne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
punk891
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Wto 19:00, 12 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
No na pewno nie do tego stopnia, żeby na nogach czuć i być zmęczonym. Coś musi być nie tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 20:28, 12 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Różni ludzie różnie to odczuwają.
Moja 380 łamała plastiki na postoju od wibracji a paliwo samo mieszało się w baku.
Jedni jeżdżą 4T bez balansera i im to nie przeszkadza a inni wręcz gubią plomby.
Uważam, że powinieneś się przejechać innym lub dać się przejechać komu innemu bo może jesteś zbyt wrażliwy na wibrację.
2t i 4t to nie jest to samo. Wibracje to jedna z różnic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maly0wariat
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Belgia
|
Wysłany: Wto 20:52, 12 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Ogólnie wibracje pod przyrodzeniem są dosyć przyjemne, można jeździć z uśmiechem na twarzy, ale stopy jednak nie lubią tego typu masażu.
Gdy tylko znajdę przyczynę w silniku od razu napiszę na forum żeby ograniczyć poszukiwania dla przyszłych użytkowników ktm z podobnym problemem. A jeśli problem tkwi we mnie to po prostu pozostaje się przyzwyczaić.
Dzięki raz jeszcze za przybliżenie charakterystyki 2t.
W niedalekiej przyszłości rozkręce silnik.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|