|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bodzio4351
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:57, 06 Mar 2016 Temat postu: Ktm sx 200 |
|
|
Witam, mam zamiar kupić ktm sx 200, tylko że wciąż nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, niektórzy mówią że jest to dół 125 i często się coś z walem dzieje, lecz drudzy mówią że wtedy ktm by ich nie wypuścił od tak, jakby się ciągle coś urwało dlatego proszę o opinie. czy lepiej kupić sx 125 ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 14:48, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Który rocznik masz na myśli?
Faktycznie, sx, a nawet exc 200 mają taki sam wał jak 125, ale nigdy nie słyszałem żeby były z nimi jakiekolwiek problemy.
Nie widzę też powodów, żeby były jakieś problemy, w swojej secie żadnego nie mam od sześciu sezonów.
Pewnie w dwusetce częściej trzeba zmieniać łożyska na wale i samą korbę.
Ogólnie działa tu zasada jak dbasz tak masz.
Nic nie dzieje się bez przyczyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 15:22, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Wał jest taki sam ale osadzenie korbowodu na nim jest w innym miejscu (czyli tak na prawdę korba jest identyczna jak w 125, a wał jest inny!). KTM produkował je chyba tylko przez 3 sezony. To jest mocno wysilony silnik 125. Oprócz wału inny jest moduł, cylinder, głowica, tłok i zawór wydechowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 15:32, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Jesteś pewny?
Ja porównywałem silniki z 2002-2006 roku.
Nie chcę mi się wierzyć, że ktm oznaczył tymi samymi numerami wały, które mają różne wykorbienia.
W tych rocznikach właśnie korba jest inna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 17:09, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Wał też jest inny (jeżeli jest to samo oznaczenie to na 99% jest błąd). Możesz sobie poszukać po amerykańskich forach. Tam często dla zabawy przerabiają nowe SX 125/150 właśnie na 200. Chciałem robić coś takiego ze 150tką ale... po przeliczeniu kosztów zrezygnowałem (dyfuzor, cylinder, wał, moduł...).
PS. 144/150 też mają inny wał/wykorbienie a sama korba jest identyczna jak w 125.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Nie 17:10, 06 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bodzio4351
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:30, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
A rzeczywiście ta 200 jest opłacalna ?? chodzi mi o rok 2004.
I różni się ona bardzo od 125 ?? chodzi mi o moc.
Jak z częściami do tego modelu ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bodzio4351 dnia Nie 17:31, 06 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 18:05, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
To co jest ze 125 to dostaniesz bez problemu. To co jest różnicą - ASO albo szukać gdzieś w USA. Wał jest chyba identyczny jak w EXC 200 ale pewnie przeciwwagi są inne.
Osiągi - jeżeli silnik jest zdrowy i dobrze zrobiony to ze względu na małą masę (podobno) 450 mają problemy (niestety musisz go trzymać na wysokich obrotach). Wadą jest to, że ten silnik jest na prawdę mocno wyżyłowany (to nie jest EXC 200). KTM produkował go chyba tylko 3 sezony. Nie miałem okazji na tym jeździć. Mam 150 (tu już jest duża różnica względem 125) i był pomysł żeby go przerobić ale... patrz posty wyżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bodzio4351
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:26, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Fourier napisał: | To co jest ze 125 to dostaniesz bez problemu. To co jest różnicą - ASO albo szukać gdzieś w USA. Wał jest chyba identyczny jak w EXC 200 ale pewnie przeciwwagi są inne.
Osiągi - jeżeli silnik jest zdrowy i dobrze zrobiony to ze względu na małą masę (podobno) 450 mają problemy (niestety musisz go trzymać na wysokich obrotach). Wadą jest to, że ten silnik jest na prawdę mocno wyżyłowany (to nie jest EXC 200). KTM produkował go chyba tylko 3 sezony. Nie miałem okazji na tym jeździć. Mam 150 (tu już jest duża różnica względem 125) i był pomysł żeby go przerobić ale... patrz posty wyżej. |
Mocno wyżyłowany tzn ?? sypie się coś w silniku szybko czy coś ?? wiadomo żę trzeba co jakiś czas zmienić tłok, wał itp... lecz np jeśli można spytać gdzie dostane wał do tego ?? to będzie ten od 125 czy od exc 200 bo już sam się mieszam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 18:42, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
O wał musisz pytać w serwisie, chyba ze gdzieś znajdziesz jakiś zamiennik (wiseco, hod roads). Z tego co pamiętam to niestety korba na torze wytrzymywała max 2 tłoki (poszukaj za pomocą google to znajdziesz wiecej info). Ten silnik jest projektowany jako 125 i nie wierzę, że jakiś inżynier myślał w drugiej połowie lat 90 żeby dawać tam większy cylinder.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 18:59, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Produkcja 200 sx była tylko w 2003 i 2004 roku.
Co do wału z setki pomyliłem się, źle spojrzałem.
W ramach ścisłości: wał od 125 nie jest wałem od 200.
Posiłkuję się numerami katalogowymi, a nie jak kolega doświadczeniem, więc pewnie wie o czym mówi, ale z nich wynika, że nie ma różnicy w wale między 200 exc, a sx.
Może w exc jest cięższe koło zamachowe?
200 sx jest bardziej wyżyłowana, więc częściej należałoby robić remonty.
Cylinder jest oczywiście większy; o 10mm szerszy i o 5.5mm wyższy.
Jeżeli chodzi o gaźnik to 200 sx ma PWK 39 ze 125 i co dziwne zmieniona jest jedynie (i aż) iglica. Exc ma PWK 38 AG
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bodzio4351
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:28, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
no to chyba jak każdy cross 2t te remonty chyba że jeszcze częściej ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 19:30, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Zależy od jazdy i sumiennego serwisowania silnika.
Ale z tego co mówi Fourier to trochę częściej niż inne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 19:42, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Z tego co gadali użytkownicy to częściej (korba jest dosyć obciążona). Wydaje mi się, że sam KTM nie bez powodu zrezygnował z SX 200. Przykładowo SX 144/150 są produkowane od 2007 roku do dnia dzisiejszego (chociaż w nowym silniku chyba zmienili budowę i wał jest już taki sam jak w 125).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 19:58, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
w nowych 125 itp. w ogóle pozmieniali.
Nowy cylinder, głowica, zawór wydechowy..
A to wszystko sprzed roku '98
Stwierdzili chyba, że założenie było lepsze
Widzę też, że nowe silniki mają zmienne komory spalania, tylko nie wiem dlaczego w katalogu jest tylko jeden rodzaj. Chyba, że w PP jest więcej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|