Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM SX 250 94. problem z kompresja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
2cztery11




Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Czw 22:52, 25 Lut 2016    Temat postu: KTM SX 250 94. problem z kompresja

Witam.
W moim SX-ie jak mierze ciśnienie jest 6bar pod paru kopnięciach jest max 7bar na zimnym i na ciepłym tak samo przed wymiana oringow na głowicy i po wymianie tak samo. Jest to cylinder na nicaslu założony nowy tłok silnik po kapitalce. Zmieniałem dysze iglice regulowałem gaźnik filtr czyściłem a cross jakby nie miał pełnej mocy slaby jest. I pytanie jakie powinno być ciśnienie bo z tego co wiem minimum 10bar. A Nicasil wygląda świetnie czy poprostu zrobił sie efekt jajka? Jak to sprawdzić i gdzie wrazie czego oddać do regeneracji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 8:42, 26 Lut 2016    Temat postu:

a w jaki sposób był dobierany ten tłok ? na oko ? musiał byc chyba przeprowadzony pomiar - a pomiar to nie jest jeden tylko kilka na róznych wysokosciach cylindra i w róznych kierunkach, wiec jajo od razu da sie złapać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
2cztery11




Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Pią 11:33, 26 Lut 2016    Temat postu:

Więc tak jak kupowałem tłok sklep motozona Wrocław. Dałem im stary tłok i cylinder i mieli mi dobrać do tego tłok chyba że źle dobrali. Pierścienie zamykają się idealnie a tłok też wychodzi i nie jest luźny. Miałem kiedyś starego GS 250 to ciśnienie miałem 12bar. Za ciśnienie w cylindrze odpowiada tłok cylinder i głowica uszczelka czy jeszcze coś może być za to odpowiedzialne. Wszystkie uszczelki wymienione simeringi na wale też łożyska za 800zl luz c4, wal po regeneracji. A motor muli sie moim zdaniem to słaba kompresja. Teraz pytanie czy wrazie czego tuleja czy regeneracja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 13:44, 26 Lut 2016    Temat postu:

tłok - cylinder, pierscienie - głowica to odpowiada za szczelność.

pare opinii chyba kiepskich o motozonie słyszałem Razz - i to własnie podobne przypadki w sensie źle dobrane częsci

ja jak oddaje cylinder do mierzenia - zawsze dostaje karteczke z opisem jaki jest wymiar, mierzony w jedna strone, jaki w drugą i na jakich wysokosciach - a wszystko mierzone po 2 X i wyciągana średnia. - skoro dobierali tłok to musieli jakos to zmierzyc - pytanei czy tylko w jednym miejscu zaczepili pomiar i dobrali pod to czy podeszli fachowo.....

swoja droga tłok półbiedy ma do uszczelnienia najwazniejszy jest pierscien.

ty masz uszczelke pod głowicą nie oringi ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamilo90




Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 13:59, 26 Lut 2016    Temat postu:

Ja bym na twoim miejscu dał cylek do sprawdzonego mechanika i zrobił dokładny pomiar w kilku punktach czy czasem nie jajo albo nie właściwie tłok dobrany co do dobierania tłoka w sklepach, nie wiem jak akurat w tym, ale często się słyszy że dobierają za luźne żadziej na odwrót. W razie czego tulei w ogóle bym nie brał pod uwagę bo to sie mija z celem, jedyny nicasil gdzie robiłem przy swoim cylku i nigdzie indziej w europie bym nie zrobił to Langcourt, w Anglii, cylek naprawde jak nowy, co do opini nicasilu z Czech to znajdziesz sam ja nie polecam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
2cztery11




Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Pią 17:06, 26 Lut 2016    Temat postu:

Wydlada na to ze na oko zmierzyli i tyle tez mi sie wydawało ze za duzego pojecia nie mają lozyska mi miesiac zamawiali i nie doszły wogole ile zwrotów bylo to glowa mala Very Happy. Ale powiem ze tłok dość ciasno wchodzi w cylinder a pierscienie zamykaja sie idealnie. Tak oczywiście sa tam oringi na glowicy mamy bład w opisywaniu. No z tego co czytałem polecaja tylko Anglie. A cenowo jak to wychodzi.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 2cztery11 dnia Pią 17:11, 26 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 19:12, 26 Lut 2016    Temat postu:

nie ma co zagłębiac sie znowu anglia...czechy ... znwou kłótnie i spory - realnie - oddaj tam że wiesz że trafi do dobrego zakładu. w samych czeschach jest KILKA zakładów... a jeszcze jest duza szansa że tanie ogłoszenia gdzies z allegro itp i cylindry w ogóle nie opuszczają granic Polski....

- a uszczelke pod cylinder dobrze dobrałeś ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
2cztery11




Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Pią 19:41, 26 Lut 2016    Temat postu:

W motoznie kupowałem kpl uczelek no niby wszystkie pasowały jak trzeba. ale pod głowicą nie ruszałem w ogole nie odkrecałem. Ale jak zpbaczylem ze kompresja jest słaba to wymieniłem na nowa i nic to nie dało. Chyba ze na chwile spróbuje osadzić na z dodatkkiem sylikonu mam taki dobry victor reinz. A jak bym wstawił tuleje co o tym sadzisz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 19:55, 26 Lut 2016    Temat postu:

zadnego silikonu sie nie stosuje

zdejmij głowice - zobacz w jakim stanie są oringi, kiedys z kumplem składałem na pałe wzielismy jedna uszczelke okazała sie za cienka bo wyszło jak w SXie wysokosc tłoka - i poskładalismy odpalił i od razu rzygnął wodą - otwieramy głowice, a tam oring jakby go pies pogryzł Very Happy przypalony, poszarpany itp. zmienilismy uszczelke na grubsza - taka jak dedykowana, nowy oring i wszystko hulało jak trzeba. posprawdzaj to od razu

co do tulei - jestem przeciwnikiem zwłaszcza w wyczynówkach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pią 20:25, 26 Lut 2016    Temat postu:

to co, kolejna wojna tuleja vs nicasil? Very Happy
Tuleja będzie albo gorsza albo dużo gorsza od nicasilu.
Zależy od grubości (czyli od pojęcia fachowców)
Żeliwo nigdy nie będzie próbowało dorównywać nicasilowi.
W ćwiartce to może być bardzo słaby pomysł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
2cztery11




Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Pią 20:51, 26 Lut 2016    Temat postu:

Oki sprawdzę to jeszcze 3 raz możne faktycznie za cienki oring jest wiem ze silikonu sie nie stosuje Very Happy ale to tylko do testu chciałem. O tym z Nicasil duzo lepszy jest to ja bardzo dobrze wiem ale jak czytam jak wyglądają regeneracje nicaslu to szczeka opada nieraz 15 min wytrzymują a czasami 15mth lub 30mth a 1000zl trzeba dać za regeneracje albo i więcej jestem w stanie tyle dać ale żeby to jeździło. kolega w hondzie cr250 ma tuleje i powiem ze dwa razy mocniejszy niż mój w tym stanie. Gdzie warto to zregenerować? I znacie sposób zeby przetestować ten cylinder bo wizualnie wygada naprawdę rewelacyjnie jeszcze gruba powłoka i zadnych wrzerów.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 2cztery11 dnia Pią 21:41, 26 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 22:21, 26 Lut 2016    Temat postu:

oddaj do mierzenia, nie wiem czy był honowany - jak nie był i nie widac nacięć to warto to zrobic i to ma jeździc. nawet jak są ostatnie mikrometry nicasilu ale jeszcze sie nie przetarł - to maszyna MUSI chodzic jak nówka.

co do nicasilu - obojętne gdzie oddasz - ważne żeby on trafił do dobrego zakłądu na 10000% ja bym zaufał oddając np przez porządny serwis motocyklowy który fakt faktem nabije sobie jakas marże - ale mając sporo zleceń - moze bezposrednio uderzać do firm kładących nicasil typu własnie langcourt w UK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pią 22:22, 26 Lut 2016    Temat postu:

Oddaj pierwsze cylinder do kogoś kto pomierzy Ci go w minimum sześciu miejscach. Jak nie będzie wiedział w jakich sześciu miejscach, lepiej niech zrobi to ktoś, kto będzie wiedział. Przy okazji niech oceni stan powłoki.
Sprawdź czy tolerancja spasowania tłok - cylinder się mieści w normie.
"fachowcy" nie są nieomylni, nawet dzisiaj się o tym przekonałem, koleś pomylił zawory ssące z wydechowymi Very Happy oczywiście na głowicy
A, i osobiście nie jeździłbym z podejrzeniem złego spasowania tłoka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
2cztery11




Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Sob 10:46, 27 Lut 2016    Temat postu:

No tego to nie wiem czy byl honowany ale raczej nie. Znacie kogoś konkretnego kto by sie tym zajoł. Bo chcialbym uratować jeszcze ten cylinder. Bo pseudo fachowców u nas nie brakuje a szkoda mi kase w błoto wyrzucać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 10:54, 27 Lut 2016    Temat postu:

jak chcesz pisz na PW - moge ci załatwic w dobrej cenie taka usługe w serwisie KTMa - bez zadnego sciemniania, profesjonalne pomiary i honowanie wyslesz z tłokiem to by sprawsdzili czy ten tłok ma prawo tam byc czy nie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin