|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilo90
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 12:27, 26 Lut 2016 Temat postu: Ktm SXF 450 2012 czy 2013 co wybrać? |
|
|
Witam panów.
Mam zamiar się przesiąść sx 250 2003 na sxf 450 i trochę się obawiam eksploatacji 4t
Mianowicie co ile regulacja zaworów wymiana oleju tłoka korby zaworów i wszystkiego o co trzeba dbać w 4t, nie pytam o filtr powietrza bo to sprawa oczywista, jak to wygląda cenowo w porównania do 2t .
Wiem tyle że 2012 to gaźnik z 2 ustawieniami map a 2013 to wtrysk, czymś się rożną jeszcze te roczniki poza systemem zasilania.
Jak się ma sprawa wtrysku w praktyce, czy jednak lepiej rok starszy model z gaźnikiem i zmiennymi mapami? co mnie bardzo zainteresowało.
w jakim systemie jest tylny zawias?
Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie?
Druga ważna dla mnie sprawa to ustawienia zawieszenia dużo można zmiękczyć moto, to znaczy czy da się na tyle żeby można było nie tylko po torze latać , również chciał bym pojeździć z kumplami po lasach polach żwirowniach i przy tym nie chciał bym się odbijać jak pingpong
Jeżdżę enduro60% tor40% Tereny u mnie są raczej płaskie troche podjazdów, podłoże różne kamieni brak.
Jak sobie radzi sxf na długich prostych z chłodzeniem? a jak się sprawa ma w grzebaniu i powolnych podjazdach, a jak się to ma w zimie nie jestem zwolennikiem przerwy zimowej
Jeszcze kwestia skrzyni jak się nie myle to w obu rocznikach jest 4 stopniowa skrzynia i wydaje się to raczej troche slabym rozwiązaniem w enduro na tor wiadomo do tego w sumie służy SXF. Ewentualnie czy jest opcja wrzucenia skrzyni od EXC?
W tych rocznikach jest tylko rozrusznik i brak kopki?
Jest możliwość doposażenia w kopke?
Jak jest z paleniem w zime i sprawa z aku ile bez ładowania wytrzyma?
Dołożenie lampy przedniej do wypadów enduro da rade na aku poświecić i palić na rozrusznik?
Jestem zielony w silnikach 4T więc prosze potraktować mnie delikatnie jeśli napisałem coś bez najmniejszego sensu
Bardzo bym prosił o pomoc co z czym się je jak to wszystko wygląda w praktyce, będe bardzo wdzięczny za każdą pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 12:54, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
w sxf 2012 masz ostatni wypust silnika RF4 (SXF 2007-2012), nie jest to zły silnik ale wymaga dużej dbałości o olej, filtry,pompy oleju, kosz sprzęgłowy jest dosyć słaby, ja na ten silnik nie narzekam, ale wiadomo - nowszy na wtrysku jedzie dużo fajniej więc jak masz możliwość to bierz 2013, nowy sinik na wtrysku jest po prostu lepszy. w obu modelach masz tyko rozrusznik i nie ma opcji dołożenia kopki, ale jak dbasz o aku i zawory to nie ma prawa nie odpalić, dwukomorowy zawias spokojnie da się ugładzić do jazdy po lesie, jedyny minus to skrzynia - długa jedynka nie pomaga na ciasnych partiach, jak skrócisz go zębatkami to będzie za tępy i na szybkich będziesz piłował moto,
jak jeździsz 60% enduro to szukaj bardziej EXCF lub XCF, EXC na torze jest szybszy niź SXF w lesie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 13:49, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
popieram pana wyżej ;D
tez wolałbym EXC - i jeździc nim na torze, niz katować SXFa w lesie - zwłaszcza ze jak piszesz masz duzo prostych.
ewentualnie dorwac XCF czyli moto z rynku USA - crossówka z lampa i długimi przełozeniami - o niebo lepszy niz SXF w lesie nadal
we wtryskowcy masz kiwaczek
i silnik tez moim zdaniem lepiej ciągnie na wtrysku niz gaźniku, na pewno nie ma co sie bac eksploatacji. wiadomo ze trzeba zajrzec czasem do zaworów i sie pilnowac zmiany oleju - ale poza tym jest praktycznie bezobsługowy.
cenowo - podejrzewam ze porównywalnie. ale kupujac EXC wzgflędem SXa zaoszczędzisz
co do wrzucenia rozruchajca i kopki - w wiekszosci modeli mozna, tylko np rozrusznik itp - przeszczepiasz z EXC tylko musisz zmienic zapłon cały, dołozyc rozrusznik itp itd nie małe koszta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Pią 14:19, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
żaden z Panów wyżej nie napisał o skrzyni więc dorzucę się.
Nie wiem jakie przełożenia mają nowsze sxf'y, ale jeżdżąc brata 450 sxf z 2008 r.(skrzynia 4) po lesie dusiłem go non stop.
Co prawda przesiadłem się ze 125, którą bardzo ciężko zadusić, po kilkunastu minutach się w miarę przyzwyczaiłem, ale dalej nie było to fajne.
Chłodzenie na przelotach daje rade bez problemu, przy wolnej jeździe średnio.
Zawias mógłbyś oddać do tuningu na enduro, ale byłaby to już kosztowna sprawa.
Jak sobie radzi w zimie? Bardzo dobrze, jak każdy tego typu motocykl
Jeżeli chodzi o rozrusznik to tak jak koledzy wyżej piszą; nigdy jeszcze się nie przydał, nawet przy średniej firmy aku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilo90
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 14:42, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Tak myślałem żę będzie nawiązka do EXC;}.
EXC też biore pod uwagę, tylko róznica w cenie jest nie taka mała okolo 3,4k trzeba dopłacić za exc z tego samego rocznika co sxf i wydaje mi się że prędzej dorwę dobrym stanie sxf niż exc, nie wiem czemu ale mam wrażenie że ludzie bardziej dbają o wyczynówkę niż enduraka.
Jęsli 2012 to ostatni model sxf 450 z silnikem RF4 to model 2013 z nowym silnikiem może psiadać choroby wieku dziecięcego?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamilo90 dnia Pią 16:08, 26 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DjLeonn
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SJZ
|
Wysłany: Pią 15:35, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
moim zdaniem xcf będzie dla Ciebie najlepszą opcją
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 15:59, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
hehe takie cos ze " ktos dba bardziej o crossówke niz o enduraka" wsadź sobie miedzy bajki - nie ma reguły zadnej, a ja moge nawet powiedziec że jest odwrotnie, kazdy kto lata enduro nie wyobraza sobie pchać motocykl ze srodka lasu/bagna/wąwozy do domu... a w motocrossie - jebnie to jebnie wrzuci sie na przyczepke i do domu.
skrzynia tak jak kolega napisał - za dlugie biegi, ciezko dobrac optymalny, na jednym sie dusi na innym za szybko jedziesz. - oczywiscie twoja decyzja, ale moim zdaniem te 3-4 tysiace dopłaty raz że szybko sie zwrócą w kosztach eksploatacji, dwa że bedą dobrze wydanymi 3-4 tysiącami ;P poza tym - zawsze mozna poszukac EXC bez kwita - cena porównywalna z SXF
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilo90
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 16:33, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki wszystkim za zainteresowanie.
Może i masz racje co do dbania, nie wnikam głębiej bo nie o to chodzi.Najbardziej się obawiałem chłodzenia i skrzyni, jeśli chłodzenie by dało rade powiedzmy to znowu skrzynia staje się dużym problem, ciężko dobrać idealny motocykl żeby pogodzić tor i enduro:{
Nie zależy mi przy EXC na kwitach jeśli się coś trafi świeżego powiedzmy 2011 2112 w podobnych pieniądzach to napewno wezmę pod uwagę.
A co do XCF- nic nie wiem o tym modelu i nie znalazłem za wiele informacji ciężko u nas coś wychaczyć to raz dwa to jest chyba składany w Meksyku{nie ufam wąsatym Meksykaninom:} trzy to rynek wtórny w Polsce raczej ciężko będzie o części chyba że jest tam włożony silnik od sxf? nie mam pojęcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 16:44, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
XCF to silnik sxfa z modami do enduro (inna skrzynia,zapłon,zawias,bak,koło 18''), to gdzie jest składany nie ma najmniejszego wpływu na jakość, ale fakt że u nas trochę ciężej dostać.
co do chłodzenia w SXF, dopuki sie poruszasz - nie ma problemu z grzaniem, gorzej jest jak męczysz podjazdy czy strumyki, nie wiem jak silnik z 2013, ale ten z 2012 grzeje sie szybko, zwiększona pompa wody nie za bardzo pomaga, jedynie wentylator ratuje sprawę, ze skrzynią też idzie sobie poradzić, duży plus dla XCFa jest za zawieszenie - z tyłu masz prolinak ,z przodu dwukmorowe, jak to poustawiasz pod siebie to masz super zawieszenie. ja miałem sxfa i po przerobieniu na xcf jeździ mi się bardzo dobrze, coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu że następne moto to będzie XCF, a jeżdże ok 70-80% po lasach (350 XCF 2016 ma 58KM!)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Pią 16:44, 26 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilo90
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 17:14, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
TO co napisałeś na końcu w nawiasie zrobiło największego banana na twarzy:}
Zaciekawiłeś mnie bardzo XCF głównie właśnie przez zawieszenie skrzynie i moc.
Skrzynia jest pięciostopniowa i ma krótsze biegi niż w SXF?
Rozumiem że przez inny zapłon jes lepszy dól i bardziej zoptymalizowane oddawanie mocy?
Czyli jest to SXF dostosowany zawieszeniem skrzynią i mocą do jazdy enduro ale na torze też sie sprawdzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 19:09, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
kamilo90 napisał: | TO co napisałeś na końcu w nawiasie zrobiło największego banana na twarzy:}
Zaciekawiłeś mnie bardzo XCF głównie właśnie przez zawieszenie skrzynie i moc.
Skrzynia jest pięciostopniowa i ma krótsze biegi niż w SXF?
Rozumiem że przez inny zapłon jes lepszy dól i bardziej zoptymalizowane oddawanie mocy?
Czyli jest to SXF dostosowany zawieszeniem skrzynią i mocą do jazdy enduro ale na torze też sie sprawdzi? |
tak skrzynia jest bardziej endurowa 5-6 biegowa zależy od modelu, taki jest zamysł XCFa - moto które na torze i w lesie pojedzie bardzo dobrze, w Stanach większość startujących w zawodach Cross-Country śmiga na XCFach, jak nie potrzebujesz kwitów do rejestracji/homologacji - weź ten sprzęt pod uwagę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 19:15, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
w USA generalnie to tory motocrossowe potrafia byc rozległe potrafia miec hektary wielkosci, hopy olbrzymie, dłuuuuuuuugie proste. nie to co u nas - tory malutkie ciasne i wąskie. - innmy styl jazdy. tam też jest inny teren.
co do chłodzenia - zaden motocykl nie przegrzeje ci sie od duzej prędkosci - im szybciej jedziesz tym lepiej go schłodzisz, problem jest jak sie zaczyna wolno jeździc/ technicznie - wtedy bedzie sie gotował sxf.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Sob 0:03, 27 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jak kupisz SX-fa to na pewno po pewnym czasie zaczniesz go przerabiać w kierunku EXC a po drodze będziesz miał XC-fa.A na pewno jak zaczniesz przeróbki to nie skończy się to na różnicy jaką musisz dopłacić za EXC.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 10:51, 27 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
A więc postanowiłem że jak się trafi XCF to w pierwszej kolejności biorę następnie EXC a co do SXF to masz racje szaman na pewno się w tej kwocie nie zmieszczę, jak zacząłem kombinować z sx 250 to po dwóch sezonach przekroczyłem wartość rynkową motocykla:}.
myślę że po przesiadce z twardego szarpaka sx na xcf bądź exc będe mega zadowolony w terenie, na torze to się okaże.
Zakup planuje końcem czerwca muszę niestety wyjechać na kilka mies. a wole nie kupować przed wyjazdem i myśleć cały czas że w garażu stoi coś świeżego i czeka na mnie:}.
Dzięki wszystkim za pomoc, naprowadziliście mnie w odpowiednim kierunku .
Jak już zakupie to obiecuje się pochwalić
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mambo3
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: Pią 11:50, 04 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
xcf to moto stworzone do cc do szybkich przelotów się średnio nadaje, skrzynia jest skonstruowana że pierwsze biegi masz jak w exc a ostatnie jak sxf.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|