Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nieszczelność sprzęgła oraz gaźnik
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thomas471




Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:05, 29 Paź 2016    Temat postu: Nieszczelność sprzęgła oraz gaźnik

Witam. Motocykl to sx 450 2006r.
Pierwszy problem to sprzęgło jakiś "mordownik" urwał odpowiecznik i pospawał to i ni jak wymienić teraz płyn. Ale problem polega na tym że ostatnio sprzęgło przestało pracować stopniowo klamka była coraz bardziej miękka a potem całkiem nie działało. Płynu w zbiorniczku zero, klamka się trochę poci myślę że zestaw naprawczy pomoże. Ale jak odpowietrzam?

Problem drugi mógł by mi ktoś powiedzieć ile trzeba wkręcić śrubę od mieszanki mam obecnie 2.5 obrotu.

Z góry dzięki za pomoc☺


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 19:11, 29 Paź 2016    Temat postu:

hej
sprzęgło możesz lazac tak:
https://www.youtube.com/watch?v=wwVEz8uoJfo
śruba mieszanki - fabrycznie 1.5 obrotu


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatiSx125




Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:14, 29 Paź 2016    Temat postu:

Obstawiam walnięty oring na wysprzęgliku ( na tym dysku) no i podstawowo zestaw naprawczy pompy.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thomas471




Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:08, 30 Paź 2016    Temat postu:

Sprawdziłem dzisiaj odpowietrzam sprzęgło działa to papierem wszystko wyczyścićilem i nie ma wycieku na pompie przy klamce ani na dekielku kolo gwiazdki co to może być chciał bym dzisiaj zamówić części.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thomas471




Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:21, 30 Paź 2016    Temat postu:

KristofSX napisał:
hej
sprzęgło możesz lazac tak:

śruba mieszanki - fabrycznie 1.5 obrotu


Zrobił bym tak ale nie posiadam odpowiecznika. Jak pisałem ktoś kto miał ten motocykl go urwał oraz zaspawał miejsce w którym był.

Oring powinien mieć wymiary 23,52x1,78?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomas471 dnia Nie 13:04, 30 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 13:25, 30 Paź 2016    Temat postu:

Kumpel jak kupił 380 to też miał urwany odpowietrznik. Z bratem zalewali to w ten sposób że pchali strzykawką do wężyka odkręconego od pompy. Później przykręcali wężyk w pozycji pionowej do pompy, przykręcali ja do kierownicy, zalewali pompę i pompowali tak długo jak leciały pęcherzyki.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 19:11, 30 Paź 2016    Temat postu:

Jest jeszcze opcja wymienić śrubę od przewodu na taką z odpowietrznikiem.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:30, 30 Paź 2016    Temat postu:

dokladnie, wymienic na taką z odpowietrznikiem srube. albo nawet - mozna odpowietrzac popuszczajac srube, i tez spokojnie da sie odpowietrzyc. akurat sprzeglo praktycznie samo sie odpowietrzy jak ktos ma cierpliwosc to moze i bez zadnego odpowietrznika odpowietrzyc.

mozna tez wciskac tloczek ( poleca babelki) i czekac az sprezynka go wypchnie i zassie nowego plynu,i znowu wciskac itd itd az sie odpowietrzy

co ja bym zrobil '? wyjal odpowietrznik wkrecil w jakies imadlo w pozycji pracy czyli w polowie mniej wiecej, wcisnąc klamke lekko i trzymal, jak sie zapada to obserwowac czy jest wyciek czy po prostu oring nie trzyma. jak nie trzyma oring w pompie to rozbierz, wymyj dokladnie rozpuszczalnikiem pompe i zobacz czy nie masz rys, jak masz rysy to zestaw nic nie da


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thomas471




Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:25, 01 Lis 2016    Temat postu:

Rozebrałem wysprzęglik i już wiadomo co było przyczyną a mianowiście złuszczyła się ścianka po której tłoczek pracuje. Rys nie ma z tego co widzę. I co teraz założyć nowy oring albo troszkę wiekszy i pojeździć do końca sezonu bo jest cały wytarty. Macie namiary na wysprzęglik?

Zdjęcia niżej:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomas471 dnia Wto 11:28, 01 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:21, 01 Lis 2016    Temat postu:

zakladasz ten oring naprawczy o wiekszych wymiarach (23.00 X 2.00 mm) i powinien trzymac cisnienie

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Wto 13:23, 01 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Wto 13:26, 01 Lis 2016    Temat postu:

To akurat jest raczej wytarcie od syfu a nie złuszczenie (łuszczą się przeważnie pompy magury - metal odchodzi całymi płatkami)

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thomas471




Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:15, 01 Lis 2016    Temat postu:

Dzięki wielkie Panowie zrobię tak jak mówicie pochwały dla was lecą☺

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Wto 17:37, 01 Lis 2016    Temat postu:

Od siebie mogę Ci powiedzieć żebyś chociaż raz w roku wymieniał płyn/olej w układzie i przy okazji otwierał wysprzęglik. Roboty z tym nie ma dużo a na dnie jest taki syf że... sam już wiesz o co chodzi Wink

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 17:50, 01 Lis 2016    Temat postu:

Wystarczy plyn czesto przepompowac na zmieniam plyny z 5x w roku i potem jak rozbieram to grama syfu nie ma i nic nie wytarte.

Co do problemu tak jak kolega napisal dac grubszy oring a wysprzeglik spoleruj i powinno dzialac


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thomas471




Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:11, 02 Lis 2016    Temat postu:

No to teraz pytanie czym to spolerować ? Papier wodny? Jakaś pasta polerska i szmatka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin