Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odpalanie KTM sxf 250 2006r

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amator65




Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 1:07, 04 Lut 2015    Temat postu: Odpalanie KTM sxf 250 2006r

Witam. Na wstępie od razu powiem że to mój pierwszy cross także proszę o wyrozumiałość.Znalazłem podobny temat ale nie zaczerpnąlem z niego to co chciałem.Mam pytanie jak dokładnie krok po kroku odpalać ten motor(ktm sxf 250)?Mogę sugerować się tym filmikiem?(nie wliczając zapłonu):
(Proszę wpisać w youtube odpalanie ktm lc4 i pierwszy filmik,gdyż nie mogę dodawać jeszcze stron)

Drugie pytanie jak odpalać go np po wywrotce kiedy nie chce normalnie odpalic ?

Trzecie pytanie jeśli motor chodzil i odprężnik był załączony przez kilka sekund(podczas pracy silnika) nic nie powinno sie stać ?

Z góry dziękuję za dokładne odp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukas_da




Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 6:34, 04 Lut 2015    Temat postu:

1. Tu masz dobrze wyjaśnione jak odpalać 4T
https://www.youtube.com/watch?v=UUbPisZrr3E
szukasz górny martwy i jebut.
250 to mała pojemność więc nie powinieneś mieć większego kłopotu. Jak się nauczysz odpalać z GMP odpalisz każdy sprzęt zawsze.

2. Po wywrotce, przekop go kilka razy i jebut

3. nic się nie stanie


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 9:05, 04 Lut 2015    Temat postu:

a nie jest przypadkiem tak, że jeśli silnik pracuje i wciśniemy dźwignię dekompresatora to silnik zgaśnie? jeśli dobrze pamiętam, miałem tak w 525 SX

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 9:53, 04 Lut 2015    Temat postu:

obok sprzęgła na górze masz ciepły start a nie dekompresator, ciepły start używaj zawsze jak palisz na ciepłym - duużo łątwiej odpala, po glebie też go używaj,
jeśli wolen obroty są dobrze ustawione to moto powinno palic bez odkręcania gazu, to jest mały silnik i żadnego ustawiania tłoka nie trzeba robić,


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amator65




Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:55, 04 Lut 2015    Temat postu:

2)Przy wywrotce Przekopać go normalnie (bez ssania i bez odprężnika) szybko czy jak ?

Kozioł u mnie jak całkowicie zaciągnę dźwignię odprężnika przy pracującym silniku to chodzi normalnie nie gaśnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 10:09, 04 Lut 2015    Temat postu:

Amator65 napisał:
2)Przy wywrotce Przekopać go normalnie (bez ssania i bez odprężnika) szybko czy jak ?

Kozioł u mnie jak całkowicie zaciągnę dźwignię odprężnika przy pracującym silniku to chodzi normalnie nie gaśnie.


bo to nie jest odprężnik,,


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amator65




Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:15, 04 Lut 2015    Temat postu:

To jeśli to jest ciepłe ssanie to jak mam go odpalać? Po prostu podchodze pod moto zaciagam ssanie przy gazniku i bez niczego kopie az odpali ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amator65




Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:16, 04 Lut 2015    Temat postu:

Dla wymazania wątpliwośći dodaje zdjęcie:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Amator65 dnia Śro 10:17, 04 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 10:18, 04 Lut 2015    Temat postu:

jest to ciepłe ssanie, używasz go po glebie, czyli przewrotka, podnosisz moto, wciskasz ciepłe ssanie i kopiesz, jak odpali to puszczasz

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 11:10, 04 Lut 2015    Temat postu:

Amator65 napisał:
To jeśli to jest ciepłe ssanie to jak mam go odpalać? Po prostu podchodze pod moto zaciagam ssanie przy gazniku i bez niczego kopie az odpali ?


dokładnie tak,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukas_da




Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 11:53, 04 Lut 2015    Temat postu:

KristofSX napisał:
...to jest mały silnik i żadnego ustawiania tłoka nie trzeba robić,

To fakt, ale dobrze jest się nauczyć z górnego martwego. Przy dobrej kompresji w 250 punkt przełamania będąc zmęczonym też jest trudno kopnąć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amator65




Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:43, 04 Lut 2015    Temat postu:

To w jaki sposób mam znaleźć górny martwy nie mając odpręznika możesz mi to w punktach opisać albo jakos wytlumaczyc ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 17:30, 04 Lut 2015    Temat postu:

z budowy i obsługi moto widzę noga do potęgi

zimne ssanie (czarna wajha przy gaźniku) - wzbogaca mieszankę w paliwo. Używamy jak silnik jest zimny. Zaciągamy, odpalamy i po kilku sekundach wyłączamy. Jak po kilku sekundach silnik nie trzyma obrotów to gaźnik do regulacji albo silnik do remontu.

ciepłe ssanie (czerwona wajha przy gaźniku lub tak jak u ciebie dźwignia na kierownicy, łatwo sprawdzić patrząc gdzie idzie przewód; do gaźnika czy do głowicy) - zubaża mieszankę w paliwo. Używany do odpalenia silnika bardzo gorącego lub zalanego po glebie lub po zabawie manetką.

Odprężnik lub też dekompresator może być manualny i automatyczny. W KTM chyba wszystkie mają automatyczny na wałku rozrządu, manualny może być ale nie musi być. Przy małych pojemnościach nie ma takiej potrzeby.

Odprężnik manualny po zaciągnięciu na pracującym silniku powinien spowodować jego zgaszenie.
Ciepłe ssanie podniesienie się obrotów a zimne ssanie zmniejszenie obrotów ewentualnie zalanie silnika. Mówimy o rozgrzanym silniku z dobrze wyregulowanym gaźnikiem.

Jak odpalać masz pokazane na tym filmiku
http://youtu.be/CFFhoBMxbnY?t=1m17s

Co do odpalania to ja osobiście nie polecam kręcenia manetką w celu zalania silnika. Niczemu dobremu to nie służy a wręcz szkodzi.
Jak odpalasz zimny motocykl to zaczynasz wpierw od odkręcenia kranika. Zaciągnięcia zimnego ssania, przekopania 2 razy i dopiero mocnego kopnięcia w celu odpalenia. Silnik się uruchamia po chwili wyłączasz ssanie. Silnik powinien normalnie pracować.

Gorący silnik lub zalany odpalasz zaciągając ciepłe ssanie, odpalasz moto i jak najszybciej wyłączasz ssanie. Broń boże nie zapomnij wyłączyć ssania i nie jedź z ssaniem.

GMP jest wtedy kiedy kopka stawia największy opór. Jak się zbliżasz do GMP to kopka twardnieje, jak już przeskoczysz GMP to kopka mięknie.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 17:37, 04 Lut 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amator65




Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:47, 04 Lut 2015    Temat postu:

Ok już wszystko jasne Wielkie dzięki za pomoc Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin