|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon3069
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pon 20:19, 19 Gru 2016 Temat postu: Proszę o ocenę nikasilu, odprysk |
|
|
Cześć pomimo że cylinder pochodzi z Cr 250 lata 90'te mój motocykl ma więcej wspólnego z KTM'em niż wam się wydaje dla ciekawskich mogę napisać co jest grane
Do rzeczy ... Ostatnio otwieram górę silnia do wymiany tłoka ... który już ma za dużo nalatane (poprzedni właściciel) niby wszystko ok (brak wyczuwalnych rys pod palcem) poza tym odpryskiem pod kanałem jak widać nie jest on duży a powstał na wskutek ostrej krawędzi na tłoku właśnie w tym miejscu jak później zobaczyłem
Jak myślicie ? honowanie, polerowanie cylindra nowy tłok i ogień? Czy koniecznie trzeba wbijać tuleje
Cylinder już wysłałem do zakładu gdzie to ocenią ale wolę zapytać jeszcze was co nie zmienia też faktu że jestem bardzo niecierpliwy i chce wiedzieć jakie poniosę koszty
Pozdrawiam!
Zdjęcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 8:29, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
no kiepsko to wygląda. ale jak reszta ok ja bym próbował jeździc, duzo sie złego nie stanie, najwyzej szybciej beda tłoki padały i szybciej sie reszta dorżnie ale z tłoczek jeszcze wylatac powinno. ale to trzeba ocenic jeszcze pomiarami itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon3069
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 10:39, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Chce zrobić remont początkiem roku 2017 i żeby to pojeździlo do końca wakacji
a i co myślisz o korowodzie tez polata ?
https://youtu.be/_x5IoNcH2ps
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Wto 10:43, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Szymon3069 napisał: | Chce zrobić remont początkiem roku 2017 i żeby to pojeździlo do końca wakacji
a i co myślisz o korowodzie tez polata ?
https://youtu.be/_x5IoNcH2ps |
Pobożne życzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:14, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Cylinder trzeba zmierzyć ale już wizualnie widać że jest szrot bo przy oknach nie ma nicasilu. Korba w stanie agonii, taki luz w dwusuwie wróży bardzo szybkie urwanie lub zatarcie korbowodu. Tak więc standardowy remont w 2t czyli cylinder+ tłok+korbowód i zapewne łożyska na wale.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon3069
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 17:06, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
major000 napisał: | Cylinder trzeba zmierzyć ale już wizualnie widać że jest szrot bo przy oknach nie ma nicasilu. Korba w stanie agonii, taki luz w dwusuwie wróży bardzo szybkie urwanie lub zatarcie korbowodu. Tak więc standardowy remont w 2t czyli cylinder+ tłok+korbowód i zapewne łożyska na wale. |
Dlaczego uważasz ze nikasil się kończy ? tam gdzie jest ten odprysk jest dość gruba warstwa nikasilu
Motocykl nie straci przez to na mocy ?[/i]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janexc200
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:36, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
na drugim zdjeciu widac ze nicasil w miejscu gdzie najwyzej dochodzą pierscienie jest wytarty do 0
ten odprys tez kwalifikuje to do naprawy bo może na nim "zlapać" tłok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:30, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Ta korba nadaje się na śmietnik. Widać na nagraniu ewidentnie, że ma luz góra dół. Popatrz też na łożysko korby, ma kolor fioletowy czyli jest przegrzane. Jedyne co pozostaje to rozebrać silnik i wymienić korbę wraz z łożyskami wału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Wto 18:34, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Szymon3069 napisał: | major000 napisał: | Cylinder trzeba zmierzyć ale już wizualnie widać że jest szrot bo przy oknach nie ma nicasilu. Korba w stanie agonii, taki luz w dwusuwie wróży bardzo szybkie urwanie lub zatarcie korbowodu. Tak więc standardowy remont w 2t czyli cylinder+ tłok+korbowód i zapewne łożyska na wale. |
Dlaczego uważasz ze nikasil się kończy ? tam gdzie jest ten odprysk jest dość gruba warstwa nikasilu
Motocykl nie straci przez to na mocy ?[/i] |
Ja troszkę nie rozumiem po co te filozofie. Masz do zrobienia kompletny remont. Jeżeli nie masz teraz kasy, to możesz spróbować wrzucić tani tłok (jeżeli to w ogóle okaże się sensowne po pomiarze cylindra) i przejeździć parę godzin, bo ten cylinder to ostatni oddech kaczuchy. Mając dużo szczęścia jak nie będziesz dużo jeździł, to jest szansa, że wytrzyma. Ale już musisz myśleć co potem, czy szukasz nowego cylindra czy tego regenerujesz, jeżeli druga opcja to zastanów się czy warto ryzykować większe zniszczenia, bo potem regeneracja droższa.
edit:
Żebym nie był źle zrozumiany - remont i wymiana korby jest na już, a ew. można spróbować na tym cylindrze coś przejechać, ale w konsekwencji bez sensu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez żółf dnia Wto 19:05, 20 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Wto 18:52, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie nie dawajmy takich rad, żeby na takiej korbie jeździć.
To, że urwie się korba to kwestia czasu, jeżeli dalej chcesz jeździć możesz tylko mieć nadzieję że nie narobi spustoszenia w całym silniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:52, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Szymon3069 napisał: | major000 napisał: | Cylinder trzeba zmierzyć ale już wizualnie widać że jest szrot bo przy oknach nie ma nicasilu. Korba w stanie agonii, taki luz w dwusuwie wróży bardzo szybkie urwanie lub zatarcie korbowodu. Tak więc standardowy remont w 2t czyli cylinder+ tłok+korbowód i zapewne łożyska na wale. |
Dlaczego uważasz ze nikasil się kończy ? tam gdzie jest ten odprysk jest dość gruba warstwa nikasilu
Motocykl nie straci przez to na mocy ?[/i] | Sory źle powiedziałem, u ciebie nicasil się nie kończy...on się skończył już bardzo dawno temu. Pierścienie wydzierają go po kawałku od krawędzi okien co doprowadzi w ostateczności do zatarcia. W sumie to u ciebie nawet nie ma co mierzyć bo widać gołym okiem o co chodzi.
Masz silnik w stanie agonii i nie ma co tutaj dyskutować. Aż dziwne że to chodziło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon3069
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 22:21, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Trochę mnie zaniepokoiłeś, pierwsze korba w stanie agonii teraz cały silnik... postanowiłem zrobię remont teraz tz: tuleja cylindra, tłok, korba, łożyska wału, uszczelki na cały silnik tyle starczy tak?
Rozumiem że pisząc "silnik w stanie agonii" miałeś na myśli wytarty nikasil i luźna korba?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m4ayhem
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kierunkowy 71
|
Wysłany: Wto 22:29, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Szymon3069 napisał: | Trochę mnie zaniepokoiłeś, pierwsze korba w stanie agonii teraz cały silnik... postanowiłem zrobię remont teraz tz: tuleja cylindra, tłok, korba, łożyska wału, uszczelki na cały silnik tyle starczy tak?
Rozumiem że pisząc "silnik w stanie agonii" miałeś na myśli wytarty nikasil i luźna korba? |
Odłóż do wiosny, i oddaj na położenie nowego nicasilu..
to taka rada ode mnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon3069
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 22:38, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
m4ayhem napisał: | Szymon3069 napisał: | Trochę mnie zaniepokoiłeś, pierwsze korba w stanie agonii teraz cały silnik... postanowiłem zrobię remont teraz tz: tuleja cylindra, tłok, korba, łożyska wału, uszczelki na cały silnik tyle starczy tak?
Rozumiem że pisząc "silnik w stanie agonii" miałeś na myśli wytarty nikasil i luźna korba? |
Odłóż do wiosny, i oddaj na położenie nowego nicasilu..
to taka rada ode mnie. |
W czym przeszkadza tuleja? miałem w rm 125 tuleje i było spoko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Wto 23:04, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Twój sprzęt Twój wybór, o tulei na tym forum zostało napisane już tyle, że możesz sobie wyrobić opinię. Przy remoncie weź poprawkę na skrzynię, bo tam też wymieniłbym wszystkie łożyska i dokładnie przyjrzał się kłom na trybach i wodzikom, warto też zregenerować pompę wody, żeby potem zonka nie było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|