|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CristalHarry
Dołączył: 23 Sie 2020
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 16:57, 17 Sie 2021 Temat postu: Rozrząd sxf 250 2008 |
|
|
Witam , mam problem z moim KTM .
Chciałem wyregulować zawory, pomierzylem luzy , ssące 0.05 i 0.03 a wydechowe 0.20 , zatem wziąłem się za rozkręcenie mostka i wyjęcie płytek zaworowych , po zmierzeniu dalem na ssące o 0.10 i 0.12 mniejsze płytki a luz się zrobił jeszcze bardziej ciasny teraz w ogóle nie idzie włożyć szczelinomierza , mało tego po wkręceniu napinacza i wykręceniu śruby blokującej wal nie odblokowałem go i przeskoczyl mi łańcuszek na walkach, rozrząd się rozregulował.
Mam teraz pytanie odnośnie rozrządu nie mogę zgrać ze sobą znaków i czy wie ktoś czemu może stało się tak z tymi luzami pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 17:31, 17 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
czemu tak sie stało z luzami nie mam pojecia, pewnie cos źle pomierzyłes,
jak rozrząd przeskoczył to ustaw od nowa, jak nie mozesz zgrac znaków kreska do kreski i po temacie, na luźnym łancuszku bedzie łatwo znaleźc gmp i zablokować wał,
na przyszłosc warto sobie zrobic znaczki na łancuszku i kołach - nawet jak przeskoczy powrócenie do tego co było zajmie pare sekund
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CristalHarry
Dołączył: 23 Sie 2020
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 17:41, 17 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | czemu tak sie stało z luzami nie mam pojecia, pewnie cos źle pomierzyłes,
jak rozrząd przeskoczył to ustaw od nowa, jak nie mozesz zgrac znaków kreska do kreski i po temacie, na luźnym łancuszku bedzie łatwo znaleźc gmp i zablokować wał,
na przyszłosc warto sobie zrobic znaczki na łancuszku i kołach - nawet jak przeskoczy powrócenie do tego co było zajmie pare sekund |
Tak znak równolegle do siebie itd , problem polega na tym że nie idzie ich idealnie zgrać jeden zawsze jest wyżej bo jak chce równo to nie pasują na łańcuch.. :/ a łańcuch ma nalatane 20 mth także nie sądzę żeby się już rozciągnął. .a co do zaworów jestem pewien że zmierzyłem wszystko tak jak trzeba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CristalHarry
Dołączył: 23 Sie 2020
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 17:45, 17 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
A gmp czyli znaki na dole te co są na kołach zębatych zgrać i zablokować wał śruba tak ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 19:51, 17 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
Dol ustawiasz sruba czyli wyjdzie gmp
Znaki musza sie zgrac, wcisnij palcem jako napinacz zeby napiac lancuch. Ustaw znaki jak najblizej siebie. Jak nie wychodzi to moze sa przestawione kola na walkach. I trzeba je sciagnac i na nowo ustawic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 20:04, 17 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
Przyjąłem , w razie czego będę pisał 🤣
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 12:45, 21 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
Więc tak luzy ustawione , rozrząd ustawiony motor odpalony (od kopa aż dziwne ) pochodził chwilę , napinacz się cofnął i rozrząd szlak trafił napinacz również... Kupiłem kolejny napinacz używany klepie jakby miał się rozsypać , kupiłem następny jeszcze nie założyłem i teraz pytanie , czy napinacz schował się i wcisnął od błędnego jego montażu czy po prostu się rozsypał nie idzie go wyciągnąć już w sensie nie chce odbic.
Oraz pytanie dotyczące rozrządu jak ustawić prawidłowo rozrząd bez ściągania tej kapy na dole ze znakami na zębach , czy za każdym razem gdy tłok jest do góry i wycięcie na wale to cechy na tych zębatkach na dole są dobrze ustawione czy będę musiał ściągać kapę żeby się dowiedzieć ? Pozdrawiam i proszę o pomoc bo nie daje już rady ....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 14:46, 21 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
nigdy nie widziałem żeby sie nie chciał cofnac czy sie rozsypał, jego uszkodzenie to nieszczelnosc na cisnienie oleju., moze go błędnie interpretujesz albo montujesz ?
kolejny temat - nie kupuje sie takich rzeczy uzywanych...
radze zajrzec do ksiązki zadnej "kapy" nie trzeba sciągać, masz srube do blokowania wałem. odkrecasz, ustawiasz gmp = widac przez otwór naciecie w wale, bez podkładki wkręcasz srube ze stozkiem na koncu blokujac wał i masz 110% pewenosci ze masz GMP i nic ci sie nie obróci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 15:16, 21 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
No i chciałem wiedzieć czy te wycięcie jest za każdym razem gdy tłok jest na górze , a co do napinacza to niestety wcisnalem go i już nie chce odbic , na sucho poza motorem , także musiało się coś tam posypać
Do serwisowki zaglądałem ale z angielskim u mnie kiepsko a te tkacze IA też dają wiele do myślenia , wolałem zapytać kogoś bardziej doświadczonego niż sam się zastanawiać i strzelać
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 20:13, 21 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
tak, za kazdym razem jak tłok jest na górze
a jak chcesz go odbic ? rozciągnąć ? zastanawiam sie jak go obsługujesz, w jaki sposób go próbujesz rozblokować ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 11:19, 26 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
Sciskam napinacz do pozycji około 2 mm przed całkowitym schowaniem (ostatnia zapadka) montuje w silniku zakręcamy śrubę , gdy znajduje się na swoim miejscu dopycham go do końca śrubokrętem i wyskakuje tym samym napinając łańcuszek , temat już ogarnięty poza luzem zaworowym na zaworze ssącym nie ma w ogóle luzu , włożona najmniejsza płytka a szczelinomierz nawet 0.05 nie wchodzi 🤭
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 12:45, 26 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
czyli pewnie juz nie ma zaworów - albo za głęboko sfrezowane gniazda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 17:26, 26 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
No znaczy w jednym zaworze tylko nie idzie ustawić w ssącym od strony kopniaka , będę rozbierał teraz pewnie w weekend to dam znać co tam się stało
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 16:03, 27 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
Pytanko czy jak zmienię zawory z tytanowych na stalowe to sprężyny też muszę zmieniać ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|