|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pan_bobek
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłobuck
|
Wysłany: Pon 12:43, 26 Gru 2016 Temat postu: Sprzęgło nie rozłącza do końca |
|
|
Witam. Od jakiegoś czasu mam SX 300 z 2001r i jeszcze nie wszystko ogarniam. Dziś pojawił się taki problem, sprzęgło zaczęło nie zawsze rozłączać, np gdy się zatrzymuje po wciśnięciu sprzęgła moto jeszcze trochę ciągnie, nieraz potrafi zgasnąć.
Lecz właśnie nie zawsze, nie wiem od czego to zależy ale jak trochę bardziej w terenie pozmieniałem biegi i się zatrzymałem to wszystko okej nic nie "ciągnie" na postoju.
W zbiorniczku sprawdzałem to już było trochę mało płynu bo troszkę ponad tą "dziurkę" a dopiero jutro kupię płyn. Lecz nie w tym problem.
Chciałem również odpowietrzyć jutro od razu układ, według poradnika z tego forum co znalazłem tylko znów kolejny problem. Płyn rozumiem wstrzykuję przez tę "kalamitkę", zaworek (nie wiem jak to się nazywa) zaznaczony na zdjęciu poniżej.
[link widoczny dla zalogowanych]
U mnie jest to niestety obrobione. Przypuszczam że odkręcę to jakąś żabą czy coś lecz od razu chciał bym wymienić na nowe. Szukałem na necie ale niestety nie mogę znaleźć, może źle coś wpisuje. Jak to się nazywa fachowo?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pan_bobek dnia Pon 12:44, 26 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 13:24, 26 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
To się nazywa odpowietrznik.
Temat załóż jak wymienisz płyn i odpowietrzysz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pan_bobek
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłobuck
|
Wysłany: Pon 13:44, 26 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
A jest jakiś inny sposób na odpowietrzenie układu omijając odpowietrznik?
Tu znalazłem taki poradnik jeszcze:
https://www.youtube.com/watch?v=lZIb0Vya5p4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof_eM
Dołączył: 24 Maj 2016
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:50, 26 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Odkręć kalamitke i podjedź do jakiegoś sklepu z częściami do ciężarówek zapewne dobiorą ci coś taniej niż oryginał a potem odpowietrz według poradnika na forum.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pan_bobek
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłobuck
|
Wysłany: Wto 18:59, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Słuchajcie bo tak patrze za tymi odpowietrznikami, to raczej może być zwykły za parę zł jak do hamulców?
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten odpowietrznik powyżej gwint M8x1mm pasuje ale długość, ten mój ma 22mm a ten powyżej 28mm dało by to rade czy raczej nie?
To najkrótszy jaki znalazłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 19:57, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
powinien dac rade czasami producenci sobie rózne stozki potrafią dowalic zeby nie było za łatwo
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pan_bobek
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłobuck
|
Wysłany: Wto 20:41, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki za pomoc. Jak coś to się odezwę jak sprzęgło i odpowietrznik. Jutro po robocie może się uda coś zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pan_bobek
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłobuck
|
Wysłany: Śro 18:34, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Hmm, tak sprawa na dziś się ma. Po odpowietrzeniu (wstrzyknięciu przez odpowietrznik płynu) myślałem że wszystko będzie już okej bo sprzęgło prawie od początku zrobiło się twardsze, odpaliłem maszynę, włączyłem bieg i było okej jakieś 10s, później znów nie trzymało (chociaż było cały czas twarde).
Nie wiem może źle coś odpowietrzyłem, jeszcze jutro kupie jakiś bardziej pasowny wężyk na strzykawkę i zobaczę jeszcze raz. No ale dziwna sprawa.
A drugie to po każdym jednorazowym wciśnięciu sprzęgła przez dziurkę w zbiorniczku wydobywa się malutki pęcherzyk powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Śro 20:36, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Możesz próbować odpowietrzać, ale obstawiałbym padniętą pompę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 20:41, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Poszukaj tematu o odpowietrzaniu sprzęgła (w skrócie jedno wepchniecie płynu nic nie da). Jeżeli sam sobie nie poradzisz to może spróbuj z nimi pogadać [link widoczny dla zalogowanych] są z Twoich okolic - może ktoś Ci pomoże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinKTM
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 0:52, 29 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
o ile masz dobrze odpowietrzone to tarcze i przekładki możesz mieć zużyte dlatego Ci ciągnie, wystarczy jedna zwichrowana przekladka i nie będzie rozłączać napędu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof_eM
Dołączył: 24 Maj 2016
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:34, 29 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
A olej jaki zalany ? Może klei tarcze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pan_bobek
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłobuck
|
Wysłany: Pią 16:31, 30 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Olej to "MAGURA BLOOD" ale za 30 min idę jeszcze raz zobaczyć. Bo dziś przyszedł mi mowy odpowietrznik, kupiłem wężyk porządny i zobaczymy.
Rozumiem że klamkę sprzęgła mam ściągnąć bo tam żadnej regulacji nie widzę żeby tłoczek się wysuną.
Sprzęgło tak to działało przecież tylko po prostu raz łapało raz nie. Do momentu odpowietrzenia, mam nadzieję ze coś źle ostatnio zrobiłem przez ten stary odpowietrznik jeszcze i dziś się uda to na spokojnie.
Dam odpowiedź wieczorem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pan_bobek dnia Pią 16:31, 30 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 17:03, 30 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
sprzegło to praktycznie układ który sam sie powinien odpowietrzyć.
ale zrób wszystko klasycznie i wtedy oceniaj.
jest regulacja na klamce a przynajmniej byc powinna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof_eM
Dołączył: 24 Maj 2016
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:32, 30 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | sprzegło to praktycznie układ który sam sie powinien odpowietrzyć.
ale zrób wszystko klasycznie i wtedy oceniaj.
jest regulacja na klamce a przynajmniej byc powinna |
Ja nie mogłem wcisnąć płynu przez kalamitke to wykręciłem ją i pompowałem klamką aż zaczął lecieć sam płyn bez powietrza dolewając oczywiście do zbiorniczka świeżego płynu. Jak przestało się pojawiać powietrze to zakręciłem kalamitkę i pompowałem dalej aż przestały lecieć pęcherzyki powietrza z otworu w zbiorniczku. Sprzęgło śmiga jak przed wymianą tłoczka.
Tutaj masz jeszcze opisany podobny sposób w wersji z obrazkami.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|