|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 11:07, 15 Paź 2015 Temat postu: Sx 125 2014 squish |
|
|
Planował ktoś może głowicę w SX 125? Chcę "ustawić" squish ale jest pewien problem. Głowica nie jest płaska jak w silnikach 250 i pochodnych tylko ma schodki/progi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TomekC
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miechów
|
Wysłany: Czw 11:50, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
z tego co pamiętam to odległość miedzy krawędzią tłoka a głowica powinna mieć około 1mm żeby nie zaburzać spalania , tak przynajmniej pisał Sałek w swoich opracowaniach , wiec chyba za bardzo nie masz co planować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 13:01, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
ta wysokość zależna jest pojemności silnika.
wpierw musisz dokonać pomiaru plasteliną/modeliną jaki ten wymiar jest teraz
no i proponuję poczytać mądre lektury i artykuły na ten temat bo to nie jest tak, że bierzesz planujesz i jazda
a na fotkach nic nie widać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Czw 13:01, 15 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 19:36, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Literaturę już dawno przeczytałem (Sałek, Bell, Rychter).
Pomiar będzie robiony drutem cynowym. Moje pytanie dotyczy tego, czy w ogóle da się zrobić ten typ głowicy. Na zdjęciach akurat widać to, o co mi chodzi - głowica nie ma jednej płaszczyzny, która przylega do cylindra i komory spalania tylko ma takie jakby schodki. Patrząc na jej profil jest powierzchnia w której są kanały z płaszcza wodnego, później profil idzie do góry (taki jakby pierścień), znowu do góry (kolejny pierścień) i dopiero komora spalania (dwa obszary- ten który ustala squish i właściwe miejsce spalania mieszanki).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 19:56, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Pewnie, że się da - wszystko się da
Pytanie tylko kto ci to zrobi:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 20:16, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
No właśnie. Głowicę z 250 i podobnych wystarczy zapiąć do frezarki i dobrze ustawić. Później poprawka komory spalania (o ile jest potrzebna). A tu nie dość że trzeba będzie frezować to jeszcze poprawiać "stopnie" na tokarce. Przez to pytam czy ktoś już bawił się tym w 125.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 20:35, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Bezpieczniej chyba kupić tuningową głowicę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 20:38, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
No właśnie i tak i nie. Sama głowica i tak nie ma dobrze zrobionego squisha bo on jest w pewnym stopniu zależny od dołu silnika i jego wykonania (tolerancje itp) więc co silnik może wypadać inaczej. Plus jest taki, że wyjmowaną komorę spalania można bez problemu zapiąć w uchwyt tokarki. Z minusów jest jeszcze cena jakieś 600 - 900 zł, chociaż czasem są śmigane po 300. Sama tuningowa głowica ma inny kształt komory spalania, ewentualnie podniesiona kompresję ale szkoda mi korby żeby dawać taką.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Czw 20:41, 15 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 20:46, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
nie wiem jak w 125 ale w 380 takie kompensacje wymiarów podzespołów (tłok, korba) niwelowało się różnymi grubościami uszczelkami pod cylinder
dobrze jakbyś zmierzył i określił jaki masz i jaki chcesz mieć squish band?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 20:52, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Tak i tu się robi - za pomocą uszczelki ustawiasz wymiar X tłoka (odległość od górnej krawędzi cylindra). Z doświadczenia niestety każdy cylinder jest trochę inny (mam dwie sztuki do 125 i dwie do 150). Squisha będę mierzył i ewentualnie poprawiał po dotarciu cylindra/tłoka tak samo skończę poprawki kanału wydechowego (tłok i reszta kanałów mam już zrobione, przy remoncie dołu będzie jeszcze pasowanie cylindrów do karterów).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawido175
Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:11, 17 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
nie chcesz sprzedac jednego do 125 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Sob 11:39, 17 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Cylindra? Dopiero co kupiłem zapasowy, a seryjny ma przelatane dwa tłoki sel. A
Tu masz tani: [link widoczny dla zalogowanych]
Wysyła znajomemu cylindry do Anglii i jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawido175
Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 15:32, 17 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
akurat brak do mojego rocznika :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Sob 21:50, 17 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Jaki masz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Nie 17:28, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, że się da taką głowicę przerobić. Z tego co wiem to w USA robią to na tokarce. Jeśli masz rozgarniętego tokarza to ci to zrobi, tylko trzeba dobrze wycentrować głowicę w uchwycie. Jeśli dobrze pamiętam to optymalny wymiar dla 125 to 1-1,1 mm.
A głowice tuningowe "squish" mają na tym samym poziomie co seryjne czyli 1,5-2 mm i też je by wypadało usprawnić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|