Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sx 125 pytanie o śrubkę na cylindrze

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalpl




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:29, 20 Wrz 2014    Temat postu: sx 125 pytanie o śrubkę na cylindrze

w ktm sx 125 2013 mam po 2 stronach cylindrach śrubę która jest zabezpieczona taka blaszką (na zdjęciu nie ma tej śruby)
[link widoczny dla zalogowanych]
pytanie brzmi czy ta śruba ma byc dokręcona czy luźna z jednej i drubiej strony.
domyślam sie że ma być dokręcona ale z jaką siłą bo nie mogę tego znaleźć w manualu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:20, 20 Wrz 2014    Temat postu:

to są sruby które trzymają zawór wydechowy
dokręcasz delikatnie do końca i popuszczasz chyba 1/4 obrotu po czym blokujesz ta blaszką i dokręcasz śrubkę tej blaszki
chodzi o to aby nie blokowały działania zaworu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Nie 9:34, 21 Wrz 2014    Temat postu:

W manualu śruby są opisane jako oś klapy sterującej sterownika wylotowego. Wszystko jest opisane w dwóch krokach. Potem zakładasz blaszkę kontrującą na śrubę, tak aby jak najmniej poruszyć śrubę no i przykręcasz kolejną śrubę Very Happy blaszki na loctite. Zwróć uwagę czy śruby i blaszki nie są wyrobione, bo ja aktualnie mam z tym problem, ale mam też starszy motor.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalpl




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:27, 21 Wrz 2014    Temat postu:

wlasnie sa wyrobione i mimo ze jest glaszka zabezpieczająca to i tak mogę wkręcic i trochę wykrecić ta srube. A powiedz mi jak ja dokrecić? tak jak kolega wyzej dokręcić i potem odkręcić 0,25 obrotu?
bo nie mogę tego znaleźć w manualu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Nie 18:39, 21 Wrz 2014    Temat postu:

A myślałem że to przez lata u mnie się wyrobiło... Wymień to czym prędzej, bo zużywa ci się też ta ośka(śruba). Koszt niewielki(mniej niż 5zl). W manualu w momentach dokręcania masz: 1. Dokręcić z momentem 3Nm 2. Wykręcić o 1/4 obrotu. I nakładasz blaszkę, żeby było jak powinno być to nową. Ja już muszę robić patenty, daje podkładkę żeby blaszka była dalej od cylindra, bo bliżej juz całkiem wyrobiła mi sie śruba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:44, 21 Wrz 2014    Temat postu:

te blaszki kosztują po ok 2zł za sztukę w serwisie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Nie 18:53, 21 Wrz 2014    Temat postu:

To pewnie starsze silniki mają inne, bo ja kupowałem po 4.68 czy jakoś tak.
Edit: Właśnie sprawdziłem, schemat ten sam, może masz lepsze dojścia? Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez amek721 dnia Nie 18:56, 21 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:36, 21 Wrz 2014    Temat postu:

no to może po 5 przecież to nei majątek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin