|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalpl
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:29, 20 Wrz 2014 Temat postu: sx 125 pytanie o śrubkę na cylindrze |
|
|
w ktm sx 125 2013 mam po 2 stronach cylindrach śrubę która jest zabezpieczona taka blaszką (na zdjęciu nie ma tej śruby)
[link widoczny dla zalogowanych]
pytanie brzmi czy ta śruba ma byc dokręcona czy luźna z jednej i drubiej strony.
domyślam sie że ma być dokręcona ale z jaką siłą bo nie mogę tego znaleźć w manualu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:20, 20 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
to są sruby które trzymają zawór wydechowy
dokręcasz delikatnie do końca i popuszczasz chyba 1/4 obrotu po czym blokujesz ta blaszką i dokręcasz śrubkę tej blaszki
chodzi o to aby nie blokowały działania zaworu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 9:34, 21 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
W manualu śruby są opisane jako oś klapy sterującej sterownika wylotowego. Wszystko jest opisane w dwóch krokach. Potem zakładasz blaszkę kontrującą na śrubę, tak aby jak najmniej poruszyć śrubę no i przykręcasz kolejną śrubę blaszki na loctite. Zwróć uwagę czy śruby i blaszki nie są wyrobione, bo ja aktualnie mam z tym problem, ale mam też starszy motor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalpl
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:27, 21 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
wlasnie sa wyrobione i mimo ze jest glaszka zabezpieczająca to i tak mogę wkręcic i trochę wykrecić ta srube. A powiedz mi jak ja dokrecić? tak jak kolega wyzej dokręcić i potem odkręcić 0,25 obrotu?
bo nie mogę tego znaleźć w manualu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 18:39, 21 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
A myślałem że to przez lata u mnie się wyrobiło... Wymień to czym prędzej, bo zużywa ci się też ta ośka(śruba). Koszt niewielki(mniej niż 5zl). W manualu w momentach dokręcania masz: 1. Dokręcić z momentem 3Nm 2. Wykręcić o 1/4 obrotu. I nakładasz blaszkę, żeby było jak powinno być to nową. Ja już muszę robić patenty, daje podkładkę żeby blaszka była dalej od cylindra, bo bliżej juz całkiem wyrobiła mi sie śruba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:44, 21 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
te blaszki kosztują po ok 2zł za sztukę w serwisie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 18:53, 21 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
To pewnie starsze silniki mają inne, bo ja kupowałem po 4.68 czy jakoś tak.
Edit: Właśnie sprawdziłem, schemat ten sam, może masz lepsze dojścia?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez amek721 dnia Nie 18:56, 21 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|