|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 12:13, 16 Sty 2014 Temat postu: SX 450 vs SXF 450 |
|
|
Witam.
Mam możliwość zamiany swojego SX'a z 2005 na SX-f z 2008.
Oczywiście z moją dopłatą. Pytanie czy jest sens dokładać jakieś 2500zł aby mieć ciut nowszy motocykl i guzik ? W zasadzie to tylko guzik mnie przekonuje. Serwis jest pewnie taki sam.
No i mój motocykl już znam i wiem,że jest w bdb stanie a przy nowym nabytku to wielka niewiadoma...
Link do motocykla który mnie troszkę interesuje:
[link widoczny dla zalogowanych] Pomijam,że jest wyplakowany i wypicowany do ogłoszenia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 13:06, 16 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
czytałem sporo opinii i wiele osób jak jest do wyboru 2005 a 2008 to polecają mimo wszystko starego RFSa czyli 2005 dlaczego ?
dla amatora moc silnika i tak jest praktycznie nie do opanowania więc róznice są niewielkie i tak. dla amatora bedziej liczy sie kasa - a RFS mimo wszystko jest tanszy w utrzymaniu, silniki jak zadbane to są pancerne, nowsze są elastyczniejsze, nieco bardziej liniowo oddają moc, i są bardziej skierowane ku zawodnikowi a nie czystym osiągom. moim zdaniem przy amatorce silnik RFS to chyba najlepsza opcja ( pamiętaj że zawsze za 300-400 zł mozesz u siebie zamontować rozrusznik, no moze troche więcej bo bedzie musiał dojść stator inny chyba że odpalanie z aku, a aku bez doładowywania tylko czasem pod prostownik wrzucisz.
druga sprawa to rama i zawieszenie - bez wątpliwosci nowszy prowadzi sie lepiej, sztywniejsza rama, lepiej zgrany zawias lepsza pozycja za kierownicą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 14:29, 16 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Domyślam się,że poza guzikiem różnicy raczej nie poczuję.
No ale z drugiej strony RFS wieczne nie będą i kiedyś trzeba przejść na coś nowszego.
Przerabiał ktoś SX dokładając rozrusznik ? Aku bez ładowania w zupełności powinien mi wystarczyć.
Nie ma różnic w wale korbowym/przełożeniu na rozrusznik ?
Co trzeba poza rozrusznikiem ( o aku i okablowaniu nie wspominam) ?
Tak naprawdę słusznym rozwiązaniem byłby EXC ale niestety więcej kosztuje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Czw 15:39, 16 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mam Sxa z rozrusznikiem, pisałeś do mnie nawet w tej sprawie. Cała filozofia to tylko instalacja rozrusznika (rozrusznik, kable, aku), poza tym żadnych zmian. Co do aukcji: widziałem u nich parę fajnych moto ale są podejrzanie tanie, ja bym nie ryzykował. Wystarczy porównać ceny SXF z prywatnych rąk a od nich Różnica przynajmniej 2000zł Ostatnio mieli ładnego z okleiną i nowymi oponami za 8700, zobacz link:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 16:06, 16 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Muszę podmęczyć więc mojego mechanika o taką przeróbkę.
A sprzedający z aukcji - znam go bo po zakupie mojego SX'a robiłem u niego serwis. Niestety później miał małą/niemałą wpadkę i wróciłem do mechanika który od zawsze robi mi motocykle. Ten się specjalizuje w KTM'ach i crossach.
Sprzęty które wystawia to w większości od swoich klientów.
Ostrożność wskazana i w tym przypadku zakup byłby tylko przy oględzinach u innego mechanika ( zrzucenie głowicy itd.).
No ale odpuszczam temat - w rozliczeniu musiałbym dopłacić min. 2000zl a za swojego dałem 7500 + później serwis i trochę dodatków.
Dzięki za odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 20:29, 16 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
musisz chyba jeszcze dodac na sprzęgiełku tryb ? nie wiem jak w sx ale jak sprzedają komplety to z tymi trybami wiec pewnie w SX ich nie ma
ja kiedys kupiłem kompletny zestaw za smiesznie niską kase chyba 250 zł bo rozrusznik był niby uszkodzony, ale jak sprawdziłem to był jeszcze lepszy niz mój. a kupiłem dla samego wkładu sprzęgiełka. wiec da sie nawet tanio wyrwac. i miałem praktycznie komplet jedynie brak przełącznika i okablowania.
to kolega forumowy bostorn kupił EXC 450 2007 rok wiec koncówka wypustu za mniej niz ty dałes za swojego ;P fakt faktem że ogołocony ze swiateł, i ma zwykłe tabliczki, ale silnik rama itp wszystko exc i oczywiscie rozruchajec jak najbardziej. wiec da sie też wyrwac w dobrej kasie i EXC no i bez papierów rzecz jasna. potrzebuje małego remontu ale i tak nie jest źle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 21:07, 16 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Aktualnie na allegro po taniości nic nie ma:
[link widoczny dla zalogowanych]
+ robocizna...
I jak miałbym brać EXC bez papierów to już wolę tańszego SX'a.
No i mój po zakupie wyglądał jakby był jeżdżony tylko po szutrach.
Generalnie nie wymagał żadnej ingerencji ale dla spokoju wymieniłem tłok.
Reszta to eksploatacja i ewentualnie osłony chłodnic,silnika i wysprzęglika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 23:14, 16 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
czemu zamiast exc bez kwitów wolisz SXa ? przeciez EXC duzo praktyczniejsze jest do zapuszczania sie w teren. SX ma doby zawias na tor, w terenie średnio sie spisuje. chyba że ktoś lubi jeździc na taborecie ;D no i EXC zawsze taniej wychodzi w eksploatacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 23:26, 16 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ano jak już mieć EXC to niech ma ten papier i jakąś legalność... Wiem,że jest praktyczniejszy w teren. Bo i guzik i światła i wentylator można dołożyć.
A czy tańszy w eksploatacji ? Wymiany oleju chyba tak samo ?Może większa trwałość silnika jedynie(albo w zasadzie to najistotniejsze).
U siebie latam głównie po hołdach i SX spisuje się bardzo dobrze w takim terenie. No ale ciągnie mnie również do endurzenia (choć czasu na to mało) i EXC gdzieś tam w głowie siedzi.
Tak czy siak ciężko było by sprzedać mojego SX'a za dużo nie tracąc :-/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Czw 23:28, 16 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
dobrze wyregulowany zawias i z SX zrobisz EXC ja na początku też się męczyłem jak cholera a teraz jak dam się przejechać komuś co jeździ EXC to mówi że różnicy nie ma Najbardziej przeszkadza 4 biegowa skrzynia, ale już się jakoś przyzwyczaiłem Wymiany eksploatacyjne to jeden grzyb, może tłok trochę szybciej trza w SX zmienić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KozioŁ dnia Czw 23:30, 16 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janexc200
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:17, 17 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
nie wiem jak można latac sxem w terenie na tej skrzyni, patrząc w manual wychodzi ze 1 ma identyczne przelożenie jak 2 w exc, rusz tym pod górą po sliskim, przeskocz grubą kłodę albo zawróc w wąskim wąwozie...poza tym na przelotach po płaskim wychodzi z kolei bardzo krótko i zeby wyrobic za kumplami na exc czy nawet japońskich crossówkach trzeba pałowac na wysokich obrotach
Zapek-aż tak potrzeby ci ten guzik? przecież kat powinien odpalac bez problemu? jak masz zadbanego sxa to lepiej dołóż ten rozrusznik i ew. skrzynię i lataj dalej zwłaszcza ze zima i czas jest
aukcja znajomego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez janexc200 dnia Pią 18:19, 17 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Pią 21:32, 17 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
janex wszystko zależy od tego jak masz wyregulowaną klamkę sprzęgła i jak potrafisz się nią posługiwać. Jakoś nie odstaję od pozostałych na EXC, a co do przelotów wystarczy się dogadać z chłopakami że nie przekraczamy 90km/h i po sprawie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 23:58, 17 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
zawieszenie jest inne da sie oczywiscie zmiękczyc SXa i utwardzic SXa ale róznice są na tyle duze ze same regulacje nie zestroją zawieszenia pod całkiem inne warunki.
koszta są spore w rozbierznosci jak sobie przeliczałem to jakies 1/3 kosztów EXC potrafi byc tanszy od SXa. no i w ciezkim terenie na EXC sie płynie, a na SXie sie ciągle szarpiesz z maszyną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Sob 0:09, 18 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
eee tam od razu szarpiesz ciężej jest na pewno ale siłownia wychodzi za free spora róznica w kosztach Ci wychodzi, możesz to jakoś rozwinąć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 0:22, 18 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
janexc200 napisał: | nie wiem jak można latac sxem w terenie na tej skrzyni, patrząc w manual wychodzi ze 1 ma identyczne przelożenie jak 2 w exc, rusz tym pod górą po sliskim, przeskocz grubą kłodę albo zawróc w wąskim wąwozie...poza tym na przelotach po płaskim wychodzi z kolei bardzo krótko i zeby wyrobic za kumplami na exc czy nawet japońskich crossówkach trzeba pałowac na wysokich obrotach
Zapek-aż tak potrzeby ci ten guzik? przecież kat powinien odpalac bez problemu? jak masz zadbanego sxa to lepiej dołóż ten rozrusznik i ew. skrzynię i lataj dalej zwłaszcza ze zima i czas jest
aukcja znajomego:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Można latać bez większych problemów.Często używam 2 biegu zamiast jedynki.Przeskok przez przeszkodę też nie jest problemem. Myślę,że to kwestia wjeżdżenia się w sprzęta. No i tak jak zostało napisane-w terenie faktycznie EXC lepiej "płynie" a z SX'em trzeba sporo więcej powalczyć ale to nie problem. Dla mnie problemem w lato było szybkie gotowanie się płynu przy chwilowym postoju bądź też przy podjazdach/zjazdach. Teraz wiem,że trzeba SX'a po podjazdach przegonić. Zobaczymy jak będzie znów w lato. Te temperatury teraz są dla niego idealne
Kat odpala bez problemu ale do tego trzeba kondycji większej a po kilku godzinach jazdy,sprowadzaniu,podnoszeniu i właśnie odpalaniu siły gwałtownie opadają I na tą okoliczność zamontuję "guzik" . Jednak z aukcji którą podałem wcześniej bo i na miejscu i taniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|