|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz3109
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:53, 18 Paź 2016 Temat postu: SX 520 Mięsza olej z wodą |
|
|
Witam , zakupiłem KTM SX 520 2002r i po użytkowaniu przez 3 godz zauważyłem ze do oleju dostaje sie woda a do wody olej . Próbuje zaczerpnąć informacji co to możne być i z tego co czytam to uszczelniacze na wałku albo sam wałek możne być wyrobiony . Zamierzam sam sie zabrac za zrobienie tego defektu .
Jakieś wskazówki ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 13:29, 18 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
hej, zacznij od rozebrania pomby wody, prawdopodobnie tutaj jest problem,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 15:22, 18 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
dziwna sprawa troche, bo generalnie to w zasadzie jedno miejsce gdzie jest ewentualne przejscie to własnie na wałku rozrządu tylko ze pomiedzy wodą a olejem jest jeszcze przerwa i dren ( ten otwór pod pompą wody) wiec najpierw jak by sie olej wylewał to by leciał drenem. wiec albo dren zapchany, albo są źle zamontowane uszczelniacze. innej drogi nie bardzo widze. pod cylindrem wody nie ma, a pod głowicą jakby sie dostawała woda to by głownie sie objawiało dymieniem na biało i niewielka ilosc wody szła by do silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:25, 18 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
skoro to "swiezy" zakup to sprzedający uszczelnił ta dziurke pod pompa wody zebys nie zauważył wycieku przy ogladaniu motocykla... proponuje zebys wsadził w ta dziurke jakis drucik i sie przekonał czy nie zasilikonowane albo cos w tym stylu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz3109
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:19, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie a żeby ten wałek wyciągnąć muszę łańcuch rozpinać ? czy wystarczy ze napinacz odkręcę ?
Myślę zdemontować głowice sprawdzić szczelność czy to możne gdzieś w niej nie przepuszcza olej ?
Jak najlepiej zaznaczyć sobie wał i wałek żeby dobrze założyć później wałek ?
Są jakies blokady ? Punkty ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 12:10, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
u mnie na stronie masz repair manual - wszystko pokazane krok po kroku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz3109
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:13, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Jest pokazane jak zablokować wał korbowy a co z wałkiem rozrządu ? No i niestety widać ze trzeba rozpiąć łańcuch .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ewertas
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: Czw 16:17, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Na wałku masz znaki do ustawienia, w instrukcji jest to ładnie opisane. Łańcuszek musisz rozkuć, ale jeśli jest jeszcze ok można wykorzystać go ponownie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 20:42, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
łancuszek rozkuwać, od razu nowa zakuwka potrzebna.
manual prawde Ci powie, masz na dole srube do blokowania, blokujesz ją, wtedy masz wał w GMP, na kole zębatym na wałku masz znaczki, poziomo ustawiasz i masz cały rozrząd zgrany.
ale żeby wymienic pompe wody nie musisz rozbierac całego rozrządu, wystarczy że odkręcisz pokrywke, zdejmiesz wiatraczek, i pod nim masz trzymak uszczelniaczy, i tutaj akurat masz 520 i nie wiadomo co siedzi, ale w nowszych/ albo po zmianie, są otworki, w które sie wkręca sruby m3 i sobie za nie wyciągasz cały wkład. wtedy na spokojnie zmienaisz uszczelniacze i oringi. montujesz z powrotem i jak sie nic nie przytnie bedzie trzymało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz3109
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:13, 21 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Niestety ta tulejke w ktora włożony jest simering i oringi mam bez dziurek ale odkręcilem dekiel sciaglem ten trzymak uszczelniaczy i wałek jest wyrobiony a nawet zardzewialy po srodku simeringa i zastanawiam się czy szukać walka używki w dobrym stanie czy tego jakoś naprawić? I czy da się kupić ten cały trzymak z simeringiem i origami ? I wirnik pompy wody tez jest przegrany po krzywiony do wymiany .
Walka jeszcze nie zdemontowalem bo musze zamówić zestaw do spinania i rozpinania łańcucha . Bo z mlotkiem nie ma co wojowac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 13:30, 21 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Mateusz3109 napisał: | Niestety ta tulejke w ktora włożony jest simering i oringi mam bez dziurek ale odkręcilem dekiel sciaglem ten trzymak uszczelniaczy i wałek jest wyrobiony a nawet zardzewialy po srodku simeringa i zastanawiam się czy szukać walka używki w dobrym stanie czy tego jakoś naprawić? I czy da się kupić ten cały trzymak z simeringiem i origami ? I wirnik pompy wody tez jest przegrany po krzywiony do wymiany .
Walka jeszcze nie zdemontowalem bo musze zamówić zestaw do spinania i rozpinania łańcucha . Bo z mlotkiem nie ma co wojowac? |
[link widoczny dla zalogowanych]
tutaj masz schemat z częściami, szukaj używki chyba że chcesz zrobić na tip-top to nówka do zamówienia.
młotkiem można - akcja dla odważnych i wprawnych, jak masz odpowiednie wybijaki to da radę i rozkuć i zakuć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 16:06, 21 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
jc pisz na PW moge ci załatwic częsci w dobrej cenie.
co do wałka - znany temat, opcji kilka, są firmy co to szlifują i chromują technicznie od nowa, i podobno trzyma sie to jak należy. ja miałem lekkie wzery i ostatecznie na próbe lekko zeszlifowałem uszczelniacz, i go nie dobiłem do konca także moze z pół mm łącznie by wystawały - przez to zaczeły pracowac w innym miejscu na wałku i nic nie ciekło przez 2 rozbiórki ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz3109
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 7:23, 23 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Łańcuch rozpiety, wałek, głowica, cylinder zdjęte. Bede miał chwilę wrzucę foto.
Ale mam jeszcze takie pytanie bo widzę na deklu zaworów dzwognie od dekompresji lecz nie mam linki bo pompa od sprzęgła jest od hondy CBR 1000.
Moje pytanie czy wersje bez rozrusznika posiadają tą dźwignie i czy lżej się odpala wtedy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 7:51, 23 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
ty masz dwa dekompresatory, jeden automatyczny który w zasadzie działa cały czas ( o ile nie jest zdemontowany, uszkodzony albo zużyty ) ale bez niego to bys prędzej kopke połamał niz moto odpalkił ten drugo to jest ręczny, on odpręza silnik mocniej, ze reką mozna przekopać ale to nie jest jak w starych japoncach że trzeba kopać z dekompresatorem i puszczać w odpowiednim czasie. w sumie można jak ktoś na prawde siły w nodze nie ma.... ale generalnie słuzy to że jak cos sie zaleje, to ręcznie odpręzasz silnik, i przekopujesz żeby "oczyscic" komore spalania.
także mozesz sobie linke dorzucic, od japonczyka kupic mocowanie na kierownice i bedzie działało.
hehe pompa od cbr ludzie to mają pomysły ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz3109
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 9:44, 23 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
O automatycznym to mowa o tym na walku kolo zębatki? Z sprężyną ? Ten jest raczej dobry , sprezynuje trochę i wystaje z walką takze chyba podnosi zawór
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|