Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sx-F 350 2014, gniazdo lozyska, uszczelki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
f16marcin




Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:52, 26 Lip 2020    Temat postu: Sx-F 350 2014, gniazdo lozyska, uszczelki

Witam

Ostatnio podczas zmiany opony w tylnim kole (odrazu po zakupie) sprawdzałem stan łozysk. Dystanse same wypadły , tuleja w srodku lata, a jedno lozysko bylem w stanie wyjac rekami, gniazdo lozyska widac ze ma lekkie zadziory i rysy w srodku, pytanie czy jest sens kupic caly komplet (tuleja lozyska uszczelniacze i dystanse) i zalozyc. Jest szansa ze nowe lozysko wejdzie ciasno jak stare wyszlo z juz nie tak duzym oporem?

Jeszcze pytanie o zabezpieczenie lozysk bo z drugiej strony widze ze trzeba trzeba wyjac najpierw zabezpieczenie zeby wyjac lozysko, pytanie czy z tej strony ktora wyszla lekko tez mialo takie byc


Mam jeszcze pytanie czy można dostac gdzies sama gumowa uszczelke do zacisku hamulcowego, bo mam urwana i czesto musze smarowac


Oraz czy miedzy klockiem hamukcowym a tloczkiem musi byc blaszka jak w niektorych motocyklach, u mnie nie ma ani z przodu ani z tylu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez f16marcin dnia Nie 19:53, 26 Lip 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 21:05, 26 Lip 2020    Temat postu:

nie, zabezpieczenie jest z jednej strony, łozysko jak wypadło to nie ma szans ze nowe wejdzie na wcisk - łozysko jest z utwardzanej stali, piasta aluminiowa - łatwo wywnioskowac co sie zuzyje pierwsze
uszczelki dostaniesz w komplecie - mam dostepne - warto od razu zmienic
nie musi byc blaszki miedzy tłoczkiem a klockiem - fabrycznie zwykle takie sa montowane, zmniejsza to przepływ ciepła do zacisku, ale nie jest to koniecznośc - ja wywaliłem to u siebie, lepsze czucie hamulca jest bez tego, a osobiscie nie katuje hamulca żeby go az tak zgrzać


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
f16marcin




Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:12, 27 Lip 2020    Temat postu:

Zamówiłem cały komplet naprawczy tylniego koła z ktm sklep, wychodzi niewiele drożej niż zamienniki na allegro a potrzebowałem jeszcze paru śrubek.

Czyli co do piasty to z tego co się dowiedziałem to tokarz a później wbić tuleje. Nie wiem czy znajdę tokarza do którego wejdzie całe koło, a nie chce mi się rozplatać. Pomyślałem, że może wkleje na klej do łożysk i będę kontrolował, piasta i tak już raczej spisana na straty.

Co do uszczelek to właśnie mam lekko pękniętą jedną, nie potrzebuje całego kompletu właśnie.

Z kolegami remontujemy 3 ktm sx-f (250 2014 ,350 2014 ,350 2015 ) będzie generalka wszędzie to napiszę na PW o części


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 18:23, 27 Lip 2020    Temat postu:

komplet to dwie.. wiec nie taki straszny temat,
ciezko bedzie z całym kołem, moze jakby koło było idealnie proste a tokarka ogromna i solidna + dorobienie flanszy zeby dało sie to złapać to moze i sie da bez rozplatania - ale szczerze małe szanse.
w razie co zapraszam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
f16marcin




Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:07, 27 Lip 2020    Temat postu:

Rozumiem, zatem ładuje klej do łożysk zobaczymy co będzie. Jak będzie trzymać to właduje racecape żeby troche dłużej to łożysko pojezdziło bo cięzko pewnie będzie wyjąć

Jeszcze mam temat z mojej 350 2014. Ogólnie pali na strzała, zimna czy ciepła, na obrotach nigdy nie zgasła, ale gdy stanę, chce ruszyć musne lekko gaz a on od razu głośny strzał z wydechu i gaśnie, po tym od razu zapali i jedzie ale podczas jednego 2 godzinnego wypadu potrafi tak zrobić z 5/10 razy. Czasem też powoli się toczę prawie się zatrzymuje ale jednak dodam gazu i to samo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:37, 27 Lip 2020    Temat postu:

jak jest taki luz że palcami wyjmowałeś to bedzie łatwo wyjąć, jak znowu nabierze luzu - a nabierze, bo ciezko wkleic chociazby osiowo, to szybko to wszystko i tak nabierze luzu rozklepie sie i znowu wyjdzie lekko. jakbys chciał osłonki to mam tanio wersje "bezoporową" z uszczelniaczami.

co do problemu z gaśnieciem - warto by zrobic jakis przegląd układu wtryskowego, zmienic filterek, zmierzyc cisnienie paliwa, moze wtryskiwacz juz swoje wylatał.... mozna by skontrolowac ustawienie TPS.

tak sie dziac nie powinno - ale crossówka ma swoje nastawy układu wtryskowego, tam mało istotne jest jak sie zachowuje z postoju - ma ogniem iśc na torze Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
f16marcin




Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:00, 29 Lip 2020    Temat postu:

Po osłonki się zgłoszę razem z uszczelkami zacisku hamulcowego niebawem, jak nazbiera się coś jeszcze. Żeby łożysko było osiowo myślałem nad tym, żeby zmontować skleić i w czasie gdy klej ma związać (7min) na szybko skręcić koło. Może zdąży się ustawić tak jak ma być i dopiero związać, ale chyba szalony pomysł.

Rozumiem, to posprawdzam to.

Jeszcze pytanie odnośnie zestawu naprawczego tylnego koła. Na ktm sklep są dwa

1. [link widoczny dla zalogowanych]
2. [link widoczny dla zalogowanych]

W obu w pasujących modelach jest 2014 SX-F 350. Gdzieś czytałem, że są ośki 20mm i 22mm.

Nie ogarnąłem, że są dwa i przyszedł mi ten 77710015010 ale jak tak mierzę to tuleja ma średnice 22mm a czytałem, że ja potrzebuje 20mm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez f16marcin dnia Śro 17:17, 29 Lip 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 18:05, 29 Lip 2020    Temat postu:

tak najlepiej zrobic żeby skręcic to na motocyklu
co do zestawu to tak sa rózne średnice osi koła


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
f16marcin




Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:22, 03 Sie 2020    Temat postu:

Ten zestaw pasuje, nie wiem tylko czy dobrze zrobiłem że dałem plastikowy dystans przed łożyskiem, ale niby tak według serwisówki ma być, wcześniej go nie było. Z nim trochę ciasno było włożyć koło w wahacz ale weszło. Narazie nie ma grama luzu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
f16marcin




Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 5:30, 10 Sie 2020    Temat postu:

Chyba bede potrzebowal zmienic sprezyne w amortyzatorze z tylu. Oznaczenie aktualnej f626226055 04/1 - wygląda na fabryczna. Jak odczytac co to za sprezyna z tego numeru.

Potrzebuje takiej pod wage 82-85 kg

Na lagach z przodu warto zakladac odpowietrzniki?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez f16marcin dnia Pon 5:49, 10 Sie 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 6:08, 10 Sie 2020    Temat postu:

fabryczna nie ma takiego opisu ma długość np 260 i sztywność np 75 wiec bedzie opis 260-75
w ksiazce serwisowej masz tabele z doborem spręzyn
czy warto zakładac odpowietrzniki i tak i nie - zdecydowanie sa wygodniejsze i zdecydowanie bardziej awaryjne, da sie je w terenie urwać, albo jak sie kupi kiepskie to po czacie gumowe elementy degraduja i przepuszczaja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
f16marcin




Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:53, 27 Sie 2020    Temat postu:

Zawieszenie porobione, odpowietrzniki już lecą od chińczyka Very Happy najdroższe jakie były (koło 30zł)

Ciekawi mnie jeszcze temat dociążenie koła zamachowego, można gdzieś w polsce znaleźć taki gotowy zestaw? Żeby można było w dolnym zakresie obrotów się pobawić po lesie, dużo się zmieni i warto w to inwestować ? Aktualnie trochę jest za bardzo narwany gdy trzeba tak technicznie podjechać

Zamówiłem kilka rzeczy z ali dam znać jak przyjdzie jeżeli to kogoś interesuje.



Śruby tarczy hamulcowej tytanowe -> [link widoczny dla zalogowanych]

Śruba regulacji łańcucha tytanowa -> [link widoczny dla zalogowanych]

Plastikowa osłona lag przód -> [link widoczny dla zalogowanych]

4x Uszczelka zaworu powietrza/trzymaka do opony -> [link widoczny dla zalogowanych]

Odpowietrznik lag -> [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez f16marcin dnia Czw 18:16, 27 Sie 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 19:53, 27 Sie 2020    Temat postu:

mocno nie wpłynie takie dociązenie na narwistośc motocykla. ja mam dołozone w exc 300, duzej róznicy nie ma.

ciekawe co to za tytan za taka kase Very Happy moze tylko tytanowana powierzchnia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
f16marcin




Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:14, 28 Sie 2020    Temat postu:

Heh, w sumie jak tak teraz patrze jakie sa ceny tytanowej sruby w polsce to chyba faktycznie tylko powlekane Very Happy no ale nic zwazymy i przetestujemy

Duzej różnicy y u Ciebie pewnie nie ma bo exc generlanie jest spokojniejsze, tak mi sie wydaje. W sxf niby mówią ze cos czuć


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez f16marcin dnia Pią 14:16, 28 Sie 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
f16marcin




Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:18, 04 Lis 2020    Temat postu:

Jakie kupić osłony chłodnicy ? nie chce żeby z przodu ograniczały przepływ powietrza a z tyłu mam wentylator wciśniety na styk więc coś takiego jak z linku poniżej chyba nie wejdzie bo braknie miejsca. Jakieś pomysły ?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin