|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f16marcin
Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:52, 26 Lip 2020 Temat postu: Sx-F 350 2014, gniazdo lozyska, uszczelki |
|
|
Witam
Ostatnio podczas zmiany opony w tylnim kole (odrazu po zakupie) sprawdzałem stan łozysk. Dystanse same wypadły , tuleja w srodku lata, a jedno lozysko bylem w stanie wyjac rekami, gniazdo lozyska widac ze ma lekkie zadziory i rysy w srodku, pytanie czy jest sens kupic caly komplet (tuleja lozyska uszczelniacze i dystanse) i zalozyc. Jest szansa ze nowe lozysko wejdzie ciasno jak stare wyszlo z juz nie tak duzym oporem?
Jeszcze pytanie o zabezpieczenie lozysk bo z drugiej strony widze ze trzeba trzeba wyjac najpierw zabezpieczenie zeby wyjac lozysko, pytanie czy z tej strony ktora wyszla lekko tez mialo takie byc
Mam jeszcze pytanie czy można dostac gdzies sama gumowa uszczelke do zacisku hamulcowego, bo mam urwana i czesto musze smarowac
Oraz czy miedzy klockiem hamukcowym a tloczkiem musi byc blaszka jak w niektorych motocyklach, u mnie nie ma ani z przodu ani z tylu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez f16marcin dnia Nie 19:53, 26 Lip 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 21:05, 26 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
nie, zabezpieczenie jest z jednej strony, łozysko jak wypadło to nie ma szans ze nowe wejdzie na wcisk - łozysko jest z utwardzanej stali, piasta aluminiowa - łatwo wywnioskowac co sie zuzyje pierwsze
uszczelki dostaniesz w komplecie - mam dostepne - warto od razu zmienic
nie musi byc blaszki miedzy tłoczkiem a klockiem - fabrycznie zwykle takie sa montowane, zmniejsza to przepływ ciepła do zacisku, ale nie jest to koniecznośc - ja wywaliłem to u siebie, lepsze czucie hamulca jest bez tego, a osobiscie nie katuje hamulca żeby go az tak zgrzać
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f16marcin
Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:12, 27 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Zamówiłem cały komplet naprawczy tylniego koła z ktm sklep, wychodzi niewiele drożej niż zamienniki na allegro a potrzebowałem jeszcze paru śrubek.
Czyli co do piasty to z tego co się dowiedziałem to tokarz a później wbić tuleje. Nie wiem czy znajdę tokarza do którego wejdzie całe koło, a nie chce mi się rozplatać. Pomyślałem, że może wkleje na klej do łożysk i będę kontrolował, piasta i tak już raczej spisana na straty.
Co do uszczelek to właśnie mam lekko pękniętą jedną, nie potrzebuje całego kompletu właśnie.
Z kolegami remontujemy 3 ktm sx-f (250 2014 ,350 2014 ,350 2015 ) będzie generalka wszędzie to napiszę na PW o części
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 18:23, 27 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
komplet to dwie.. wiec nie taki straszny temat,
ciezko bedzie z całym kołem, moze jakby koło było idealnie proste a tokarka ogromna i solidna + dorobienie flanszy zeby dało sie to złapać to moze i sie da bez rozplatania - ale szczerze małe szanse.
w razie co zapraszam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f16marcin
Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:07, 27 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Rozumiem, zatem ładuje klej do łożysk zobaczymy co będzie. Jak będzie trzymać to właduje racecape żeby troche dłużej to łożysko pojezdziło bo cięzko pewnie będzie wyjąć
Jeszcze mam temat z mojej 350 2014. Ogólnie pali na strzała, zimna czy ciepła, na obrotach nigdy nie zgasła, ale gdy stanę, chce ruszyć musne lekko gaz a on od razu głośny strzał z wydechu i gaśnie, po tym od razu zapali i jedzie ale podczas jednego 2 godzinnego wypadu potrafi tak zrobić z 5/10 razy. Czasem też powoli się toczę prawie się zatrzymuje ale jednak dodam gazu i to samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 21:37, 27 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
jak jest taki luz że palcami wyjmowałeś to bedzie łatwo wyjąć, jak znowu nabierze luzu - a nabierze, bo ciezko wkleic chociazby osiowo, to szybko to wszystko i tak nabierze luzu rozklepie sie i znowu wyjdzie lekko. jakbys chciał osłonki to mam tanio wersje "bezoporową" z uszczelniaczami.
co do problemu z gaśnieciem - warto by zrobic jakis przegląd układu wtryskowego, zmienic filterek, zmierzyc cisnienie paliwa, moze wtryskiwacz juz swoje wylatał.... mozna by skontrolowac ustawienie TPS.
tak sie dziac nie powinno - ale crossówka ma swoje nastawy układu wtryskowego, tam mało istotne jest jak sie zachowuje z postoju - ma ogniem iśc na torze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f16marcin
Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:00, 29 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Po osłonki się zgłoszę razem z uszczelkami zacisku hamulcowego niebawem, jak nazbiera się coś jeszcze. Żeby łożysko było osiowo myślałem nad tym, żeby zmontować skleić i w czasie gdy klej ma związać (7min) na szybko skręcić koło. Może zdąży się ustawić tak jak ma być i dopiero związać, ale chyba szalony pomysł.
Rozumiem, to posprawdzam to.
Jeszcze pytanie odnośnie zestawu naprawczego tylnego koła. Na ktm sklep są dwa
1. [link widoczny dla zalogowanych]
2. [link widoczny dla zalogowanych]
W obu w pasujących modelach jest 2014 SX-F 350. Gdzieś czytałem, że są ośki 20mm i 22mm.
Nie ogarnąłem, że są dwa i przyszedł mi ten 77710015010 ale jak tak mierzę to tuleja ma średnice 22mm a czytałem, że ja potrzebuje 20mm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez f16marcin dnia Śro 17:17, 29 Lip 2020, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 18:05, 29 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
tak najlepiej zrobic żeby skręcic to na motocyklu
co do zestawu to tak sa rózne średnice osi koła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f16marcin
Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:22, 03 Sie 2020 Temat postu: |
|
|
Ten zestaw pasuje, nie wiem tylko czy dobrze zrobiłem że dałem plastikowy dystans przed łożyskiem, ale niby tak według serwisówki ma być, wcześniej go nie było. Z nim trochę ciasno było włożyć koło w wahacz ale weszło. Narazie nie ma grama luzu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f16marcin
Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 5:30, 10 Sie 2020 Temat postu: |
|
|
Chyba bede potrzebowal zmienic sprezyne w amortyzatorze z tylu. Oznaczenie aktualnej f626226055 04/1 - wygląda na fabryczna. Jak odczytac co to za sprezyna z tego numeru.
Potrzebuje takiej pod wage 82-85 kg
Na lagach z przodu warto zakladac odpowietrzniki?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez f16marcin dnia Pon 5:49, 10 Sie 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 6:08, 10 Sie 2020 Temat postu: |
|
|
fabryczna nie ma takiego opisu ma długość np 260 i sztywność np 75 wiec bedzie opis 260-75
w ksiazce serwisowej masz tabele z doborem spręzyn
czy warto zakładac odpowietrzniki i tak i nie - zdecydowanie sa wygodniejsze i zdecydowanie bardziej awaryjne, da sie je w terenie urwać, albo jak sie kupi kiepskie to po czacie gumowe elementy degraduja i przepuszczaja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f16marcin
Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 17:53, 27 Sie 2020 Temat postu: |
|
|
Zawieszenie porobione, odpowietrzniki już lecą od chińczyka najdroższe jakie były (koło 30zł)
Ciekawi mnie jeszcze temat dociążenie koła zamachowego, można gdzieś w polsce znaleźć taki gotowy zestaw? Żeby można było w dolnym zakresie obrotów się pobawić po lesie, dużo się zmieni i warto w to inwestować ? Aktualnie trochę jest za bardzo narwany gdy trzeba tak technicznie podjechać
Zamówiłem kilka rzeczy z ali dam znać jak przyjdzie jeżeli to kogoś interesuje.
Śruby tarczy hamulcowej tytanowe -> [link widoczny dla zalogowanych]
Śruba regulacji łańcucha tytanowa -> [link widoczny dla zalogowanych]
Plastikowa osłona lag przód -> [link widoczny dla zalogowanych]
4x Uszczelka zaworu powietrza/trzymaka do opony -> [link widoczny dla zalogowanych]
Odpowietrznik lag -> [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez f16marcin dnia Czw 18:16, 27 Sie 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 19:53, 27 Sie 2020 Temat postu: |
|
|
mocno nie wpłynie takie dociązenie na narwistośc motocykla. ja mam dołozone w exc 300, duzej róznicy nie ma.
ciekawe co to za tytan za taka kase moze tylko tytanowana powierzchnia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f16marcin
Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:14, 28 Sie 2020 Temat postu: |
|
|
Heh, w sumie jak tak teraz patrze jakie sa ceny tytanowej sruby w polsce to chyba faktycznie tylko powlekane no ale nic zwazymy i przetestujemy
Duzej różnicy y u Ciebie pewnie nie ma bo exc generlanie jest spokojniejsze, tak mi sie wydaje. W sxf niby mówią ze cos czuć
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez f16marcin dnia Pią 14:16, 28 Sie 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f16marcin
Dołączył: 26 Lip 2020
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:18, 04 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Jakie kupić osłony chłodnicy ? nie chce żeby z przodu ograniczały przepływ powietrza a z tyłu mam wentylator wciśniety na styk więc coś takiego jak z linku poniżej chyba nie wejdzie bo braknie miejsca. Jakieś pomysły ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|