|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vito19
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zach-pom
|
Wysłany: Wto 21:50, 09 Gru 2014 Temat postu: Sx-f 450 napięcie stojana brak iskry |
|
|
Witam wszystkich
Jestem świeżym posiadaczem SX-F 450 '11 i już mam problem z iskrą. Przy świeżo naładowanym akumulatorze motocykl odpala bez problemu, wystarczy, że moto postoi kilka dni (napięcie aku spadnie do ok 13,3-13,7V) i mimo , że rozrusznik kręci silnikiem motocykla nie odpala - brak iskry.
Posprawdzałem wszystko wg serwisów-ki i jedyną nieprawidłowość jaką znalazłem to spadek napięcia mierzony podczas kręcenia rozrusznikiem na przewodach od statora (2 żółte kolory). Między tymi przewodami wyszło 4,5 volta (na obciążeniu) a powinno być 11V +- 1V. Na odpalonym moto napięcie między tymi przewodami jest już wyższe i wynosi 15V - moim zdaniem i tak za mało, SV650 miał ok 50V.
Mam pytanie czy ktoś się orientuje jakie napięcie powinno być między żółtymi przewodami na odpalonym motocykla na jałowych obrotach oraz na np 4000-5000 obr/min? ewentualnie prośba czy ktoś mógłby to sprawdzić dla SX 450 od 2007 roku? Niestety serwisówka nie podaje tych wartości, przed wymianą statora chciałem się upewnić czy to na pewno jego wina. Z góry dziękuje za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 21:52, 09 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Jutro zobaczę u siebie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kzq
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubań
|
Wysłany: Wto 22:00, 09 Gru 2014 Temat postu: Re: Sx-f 450 napięcie stojana brak iskry |
|
|
vito19 napisał: | Witam wszystkich
Przy świeżo naładowanym akumulatorze motocykl odpala bez problemu, wystarczy, że moto postoi kilka dni (napięcie aku spadnie do ok 13,3-13,7V) i mimo , że rozrusznik kręci silnikiem motocykla nie odpala - brak iskry.
|
Akumulatora powinien mieć maksymalnie około 12.6V.
Podczas pracy silnika oczywiście więcej, bo dochodzi ładowanie. Ta wartość "13.3-13.7V" jest naprawdę, czy się pomyliłeś pisząc?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 22:02, 09 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
ściągnij manual silnika, są wszystkie wartośći jakie powinny być
np to:
a manual u mnie na kristofsx.com
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vito19
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zach-pom
|
Wysłany: Śro 21:06, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | Jutro zobaczę u siebie |
wielkie dzięki:) będę czekał z niecierpliwością na Twój wynik:)
kzq napisał: | vito19 napisał: | Witam wszystkich
Przy świeżo naładowanym akumulatorze motocykl odpala bez problemu, wystarczy, że moto postoi kilka dni (napięcie aku spadnie do ok 13,3-13,7V) i mimo , że rozrusznik kręci silnikiem motocykla nie odpala - brak iskry.
|
Akumulatora powinien mieć maksymalnie około 12.6V.
Podczas pracy silnika oczywiście więcej, bo dochodzi ładowanie. Ta wartość "13.3-13.7V" jest naprawdę, czy się pomyliłeś pisząc? |
wartość 13.3-13.7V napisałem poprawnie a jest takie napięcie , ponieważ akumulator był świeżo (może nie świeżo ale kilka dni wcześniej) odpięty od prostownika. Mierzyłem także od razu po naładowaniu i napięcie wynosiło 14,03V i wtedy silnik odpala bez problemu:) Jak trochę go pokręciłem dla pomiarów to napięcie spadło do 12,8V i dalej był ten sam problem rozrusznik kręci silnikiem ale brak iskry:/
KristofSX napisał: | ściągnij manual silnika, są wszystkie wartości jakie powinny być
np to:
a manual u mnie na kristofsx . com |
już ją przestudiowałem:) i tak jak wyżej napisałem odnośnie statora podana jest tylko jedna wartość na obciążeniu 11V ja mam 4,5V, będę czekał na wieści z Twoich pomiarów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Śro 21:19, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Mi to wygląda bardziej na słaby akumulator lub problemy z ładowaniem. Skoro moto odpala przy naładowanym aku to nie jest to problem z iskrą. Po rozładowaniu się akumulatora rozrusznik kręci za wolno aby powstała dobra iskra. Sprawdź na odpalonym moto jakie są wartości ładowania przy niskich i wyższych obrotach. Powinno wynosić w granicach 14-15 V przy 5000 obr/min.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Śro 21:24, 10 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vito19
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zach-pom
|
Wysłany: Śro 21:27, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
grzegorzszw napisał: | Mi to wygląda bardziej na słaby akumulator lub problemy z ładowaniem. Skoro moto odpala przy naładowanym aku to nie jest to problem z iskrą. Po rozładowaniu się akumulatora rozrusznik kręci za wolno aby powstała dobra iskra. Sprawdź na odpalonym moto jakie są wartości ładowania przy niskich i wyższych obrotach. Powinno wynosić w granicach 14-15 V przy 5000 obr/min. |
Właśnie szkopuł jest taki, że akumulator przy 13-14V kręci rozrusznikiem normalnie/szybko, dopiero przy 12,2V słychać , że aku osłabł. To nie jest akumulator, czekam na pomiar napięcia KristofSX co powinno wszystko wyjaśnić
PS akumulator był wymieniany i jest to samo , teraz wychodzi na to , że mam 2 dobre aku:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez vito19 dnia Śro 21:30, 10 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Śro 21:36, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Nie musisz na nic czekać. Odpal moto i sprawdź ładowanie. Jeśli aku masz dobre to na 95% to wina ładowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 21:39, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
sorry , jutro sprawdzę, nie zdążyłem dzisiaj :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vito19
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zach-pom
|
Wysłany: Śro 21:41, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
grzegorzszw napisał: | Nie musisz na nic czekać. Odpal moto i sprawdź ładowanie. Jeśli aku masz dobre to na 95% to wina ładowania. |
ładowanie nie jest książkowe, tzn teraz mam przy 4500obr/min max 13,6V a powinno być 14,5V ale może jest mniejsze dla tego , że regulator otrzymuje za małe napięcie ze statora? Jak napięcie na akumulatorze spadnie poniżej 13V to nie ma iskry a rozrusznikiem kręci bardzo ładnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vito19
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zach-pom
|
Wysłany: Śro 22:38, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | sorry , jutro sprawdzę, nie zdążyłem dzisiaj :/ |
nie ma problemu, będzie wdzięczny jak sprawdzić napięcie:
1) od statora między żółtymi przewodami podczas kręcenia 5s rozrusznikiem ,(żółte przewody rozłączone od regulatora)
2) od statora między żółtymi przewodami podczas podczas odpalonego motocykla i z podłączonymi żółtymi przewodami do regulatora (pomiar możesz wykonać na biegu jałowym jak i dla 4000obr.min)
z góry dziękuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 13:32, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
hej
na kręceniu rozrusznikiem - 3.9V
na odpalonym - między 14.9 a 15.9 na wolnych, póżniej im wyższe obroty tym spada, , na ok 4000 jest ok 11V
aku prąd startowy 12.86
, pali od strzała nawet po zimnej nocy
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Czw 18:38, 11 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vito19
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zach-pom
|
Wysłany: Czw 15:48, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | hej
na kręceniu rozrusznikiem - 3.9V
na odpalonym - między 14.9 a 15.9 na wolnych, póżniej im wyższe obroty tym spada, , na ok 400 jest ok 11V
aku prąd startowy 12.86
, pali od strzała nawet po zimnej nocy |
Wielkie dzięki, to masz praktycznie takie wartości jak ja - teoretycznie nie takie jak powinno być wg manuala (11V+-1V u Ciebie 3.9V) Czy napięcia na żółtych przewodach mierzyłeś na AC czy DC?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 16:20, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
AC
no nie wiem czemu tak, ale nie wnikam bo wszystko działa, ładowanie jest bardzo dobre, wszytsko hula, może w 2011 zmienili? bo manual jest dla 2007r
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spidi
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 16:25, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Może za głęboko szukasz - świeca nowa? Co z przewodem do świecy? Może tam jest pies pogrzebany...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|