|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol677
Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 15:32, 17 Kwi 2021 Temat postu: sx125, brak pełnej mocy (moim zdaniem). Zawór się blokuje ? |
|
|
Witam.
Pacjent sx125 2013r na wydechu Pro Circuit - powinno orać nieźle prawda ? KTM kupiłem na zimę, nie mial pełnej mocy więc wziąłem go na warsztat, okazało się, że wyjechany jest cylinder, głowica dziwnie krzywa i wypalona.
Tak więc moto przeszło kapitalny remont od A do Z.
Moto obecnie po remoncie, nowy cylinder sel. A, vertex 2P, napęd wg serii 13/50, skrzynia 6biegowa.
Moto pali, jeździ płynnie i wkręca się na obroty, nie przerywa ani nic w tym stylu.
Składane wszystko wg serwisu jak trzeba, nasmarowane ustawione etc.
Problem jest taki, iż mam wrażenie że moto nie ma pełnej mocy. Nie czuć takiego pierdolnięcia jak to w 2t (wcześniej miałem kx125 i od pewnego momentu było takie rezo, że łapy rwało 2/3 wstawała do góry bez problemu) w KTM tak nie ma.
Jedzie jak 4t, oddaje moc moim zdaniem zbyt jednostajnie jak na 2t.
Dzisiaj zauważyłem mały problem z zaworem wydechowym, mianowicie przy wkręceniu na max i wykręceniu maksymalnie do 1,5 obrotów zawór chodzi i nie zacina, wszystko płynnie i delikatnie.
Natomiast po wykręceniu jeszcze chociażby połówki obrotu regulacji zawór staje i nawet ręką nie jestem w stanie go ruszyć (dziś ściągnąłem górę żeby wybadać temat co i jak)
Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć co może być przyczyną zacinającego się zaworu ?
Z tego co wiem, zawór powinien chodzić przy każdym zakresie regulacji.
Tak uprzedzę odpowiedź, dźwigienka siedzi jak trzeba bo regulacja zaworu działa i rusza nim.
Brak takiego oddania można zgonić na napęd 13/50 ? Widzę, że sporo osób lata na 13/50.
Dzięki z góry za wszelką pomoc, mnie już opadają ręce i pomysły co może być nie tak.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Karol677 dnia Sob 15:43, 17 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 18:42, 17 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
naped całkiem rozsądny
moze cos nie trafiłes przy składaniu mechanizmu na dole silnika, albo sie rozpadł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol677
Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 8:00, 18 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
henio12323 co masz na myśli mówiąc o rozpadnięciu mechanizmu ?
Niedługo będę zdejmował prawą stronę całą dekiel więc będę badał temat tylko nie wiem co już sprawdzać bo moim zdaniem mechanizm chodzi i nic nie blokuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 8:34, 18 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
raz mi sie trafił silnik co kiepsko chodził i jednym z uszkodzen było to że mechanizm sie rozpiał, on jest blokowany sworzniem i jakims cudem sie ten sworzen wysunał.
skoro chodzi to czemu nie mozesz go ręką ruszyc po skręceniu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hopkins
Dołączył: 02 Gru 2018
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krynica Zdrój, Nowy Sącz, Poland
|
Wysłany: Nie 11:29, 18 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
przecież po lewej stronie masz dekielek inspekcyjny. Odkręcasz 2 śrubki ,zdejmujesz go i odpalasz moto. Masz 2 kreski na obudowie cylindra i jedną ruchomą na kowadełku zaworu
Zagrzej motocykl, ściągasz dekielek i odpalasz motocykl. Spokojnie nic sie nie stanie. I obserwuj czy przy dodawaniu gazu element zaworu z kreseczką sie porusza, przy max otwartej przepustnicy kreska powinna być cały czas na dole z tego co pamiętam. Zawór powinien być ustawiony pomiędzy dwoma kreskami, nawet jak moto jest zgaszone. Jeśli tak nie jest to albo jest źle ustawiony albo coś spadło/wypadło itp. Pokrętłem po prawej stronie nad pompą wody regulujesz ustawienie zaworu. Jeśli kreska zaworu jest blisko górnej kreski w spoczynku to moto będzie otwierało zawór później i reakcja na gaz będzie wolna, jeśli kreska będzie bliżej dolnej kreski zawór będzie otwierał się szybciej i reakcja na gaz będzie gwałtowniejsza
Jak to powinno wyglądać wszystko jest opisane w serwisówce
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hopkins dnia Nie 11:36, 18 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol677
Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:12, 18 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Prawą stronę rozebrałem zawór przejrzałem od A do Z wszystko ładnie.
Jedno co zauważyłem ten sworzeń był lekko wysunięty. Nie przypuszczam żeby to była jego wina ale roznie może być wiec się sprawdzi.
Cały mechanizm w cylindrze również ustawiony wg znaków jak powinno i nic nie zacina.
Złoże go dopiero za ok 2tyg wiec sprawdzę co i jak na spokojnie.
Powiedzcie mi jedno. Seryjne ustawienie wysokości zaworu wg serwisu czyli ok 43,7mm jest to ustawienie na późne otwarcie zaworu czy wczesne ?
Jeśli regulacje wykręcamy w lewo to wtedy zawór otwiera się później czy wcześniej ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 14:26, 18 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
to jest ustawienie optymalne, - takie jak ma byc, nie za późne nie za wczesne ;D
jak wkręcisz to pewnie otworzy sie późniejm ale zmieni sie tez przesłoniecie kanału wydechowego - ustaw jak serwisówka przewiduje i na tym ma chodzić OK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol677
Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:01, 18 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Cylinder i tłok 1,5mth po złożeniu i widoczne takie ślady na cylindrze jak na zdjęciach (gładkie nie są to rysy jedynie ślady).
Tłok od strony okna wydechowego już praktycznie nie ma teflonu (Vertex oryginał z KTM 2p).
Tak powinno być czy za wcześnie na takie ślady na cylindrze ?
Pasowanie byłoby za ciasne ?
Ślady są dookoła, nie tylko w jednym miejscu.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Karol677 dnia Nie 15:02, 18 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 18:37, 18 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
jak juz zjadło teflon to cos nie bardzo ;D
drobne rysy to nie problem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol677
Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:31, 18 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Zastanawiam się skąd te rysy powstały skoro wszystko ładnie siadło.
A teflon od czego mógł się zjechać ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|